< Tilbake til oversikten

Øke nedgangen?

MonicaA sa for siden:

Heisann, håper noen har gode råd til meg.

Om 17 dager skal jeg ta bukplastikkoperasjon, og vil gå ned mest mulig frem til dette. Bør jeg tenke kalorier i tillegg til karber da, Atkins anbefaler vel å tenke på det dersom man går ned tregt. Jeg har ikke det problemet, har gått ned ca 40 kilo med lavkarbo, og går stort sett ned 700 gram per uke. Men nå har jeg litt mer hastverk :rolleyes: trener spinning hver dag nå, trener og går fra 1 til 3 timer pr dag, og spiser mindre mat og mindre fett. Er det meningsløst? Er det noe vits i, for en periode på et par uker? Vil ikke gå opp igjen etter operasjonen heller, og da må jeg være i ro et par måneder...

Snikende Saccosekk sa for siden:

Hvis du føler at du enda ikke er helt i mål med slanking så ville jeg vurdert å utsette operasjonen litt. Hvor langt er du unna målet ditt? Det ideele er jo at du er helt ferdigslanket før operasjonen slik at du ikke får enda mer løshud om et halvt år (eller hvor lang tid du bruker på resten).

Når DET er sagt så vil jo huden trekke seg inn litt av seg selv også så det er neppe noen krise om du opererer før du er helt ferdig. Andre her inne som har vært igjennom en operasjon har kanskje noen erfaringer med akkurat dette.

MonicaA sa for siden:

Har ikke mange kilo igjen , finpuss bare, og greit å ha noe "å gå på "når jeg må være rolig så lenge. Håper å gå ned ca fire-fem kilo på desse to ukene, om jeg er ekstra flink.. men er usikker på om det blir feil å tenke kalorier i tillegg til karbene for å få fortgang. Blir nok ingen utsettelse nei, har ventet lenge på dette og gleder meg stort :)

Monen sa for siden:

Det er 5 kilo de regner at man kan gå oppned uten at det skal få konsekvenser for huden etter op.
Skjønner godt at du vil ha litt å gå på, men så lenge det ikke er en spesiell vekt du må ned i for å få op., så tror jeg ikke jeg hadde stresset så veldig med det. Hvis du tar noe ekstremt nå, så vil du mest sannsynlig bare legge på deg det igjen etter operasjonen...

Også må jeg så at du har vært kjempeflink!! Gleder meg til jeg også kan ta en sånn operasjon :)

stinasol sa for siden:

Hei må jo bare ønske deg lykke til,jeg skal opereres 23 april
....exiting.. gruer du deg? jeg skal og gjøre mitt beste nå for å
bli kvitt så mye som mulig før op. trene masse!!!;) men tror ikke
jeg orker noe ekstreme tiltak nå...

MonicaA sa for siden:

Takk for lykkeønskinger! Har bare lyst til å imponere kirurgen med nedgangen, siden jeg har skrytt så mye av lavkarbo.. Gruer meg litt Stinasol, jeg har aldri hatt smerter av noe slag før, så jeg vet ikke hvordan det blir.. Men gleder meg mest da :) Lykke til du også!

MonicaA sa for siden:

Imponerende vektnedgang begge dere også forresten!!

Aline sa for siden:

Jeg ville ikke stresset med å gå ned, rett og slett fordi det kan komme fort på igjen. Men spist vanlig lavkarbo og trent normalt :)

Da er jo kroppen mer forberedt på det som kommer etter operasjonen enn om man trener myyye mer enn vanlig.

Mindre mat er det iallefall ikke noe vits i å spise... det er jo litt av meningen med lavkarbo. Spis til du er passe mett :)

Nille sa for siden:

Enig med Aline jeg, ikke stress med å gå ned. Og du bør heller øke litt på karbene, dvs. komme ut av ketose (dvs det andre kaller å spise "normalt") ca. 3-4 dager før du skal opereres. Om du fremdeles er i ketose da. En operasjon er en stresssituasjon for kroppen og det samme er sårheling. Spis lite stivelse, men frukt og grønnsaker etter operasjonen og etter en ukestid kan du starte på lavkarbo på nytt.

Torkil sier:

Ønsker deg lykke til, det må være skrekkblandet fryd dette med mageplastik..... Jeg har også løs hud, men ikke så mye atdet er verdt å operere tror jeg !:D

MonicaA sa for siden:

Dere har vel rett i det... Men får litt panikk bare av tanken på å øke karber etter lang tid der jeg stort sett har vært i ketose. Og som nyfrelst treningsnarkoman frister det lite å trappe ned, spesielt med tanke på tiden etterpå når jeg er tvunget til å være i ro. Kanskje jeg går OPP et par kilo før operasjonen i steden for ned??? :eek: Før operasjonen må jeg jo faste, er jeg ikke like langt igjen da, i ketose?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.