Jeg fikk målt blodsukkeret mitt idag ( jeg har ikke diabetes ) på skolen og det ble målt to ganger og det ligger på 3,4. Er det noen som vet hvorfor det er lavt, er det kanskje vanlig når man begynner på ketolysekuren? Er det noen andre som har erfaring med dette ? :confused:
Jeg gikk på kuren en liten stund i fjor men så kom julen og da klarte jeg ikke å motstå alle fristelsene :( Nå begynte jeg igjen på mandag og denne gangen skal jeg klare det for jeg så jo hvor godt det virket. :) Det er merkelig for etter bare noen dager så merker jeg det veldig godt på kroppen, føler meg ikke så oppblåste og det er så herlig :)
Etter en liten stund med lavkarbo skal blodsukret ditt stabilisere seg;)
følte du ubehag ved at blodsukret var lavt? viss du ikke gjorde det vil jeg ikke tro at dette er noe å bekymre seg så veldig mye for, og at det er noe som vil stabilisere seg :)
Blodsukkeret var ikke så lavt at det gjør noe. Det skal lenger ned enn 3,4 for at folk uten diabetes merker noe.
Dersom du hadde vært i aktivitet før du målte(kan ha vært en god stund før også), eller var spennt,veldig glad,lei deg,oppskjørtet kan det også virke inn.
Men,som sagt,det er nok ikke uvanlig at folk uten diabetes har blodsukker på 3 tallet,og det er ikke noe å bekymre seg over.(Har selv målt blodsukker på nysgjerrige kollegaer,og et par hadde ca samme verdi som deg ;) )
Nyt den nye livsstilen, og så kan du heller måle flere ganger dersom du føler for det :goodluck:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.