Tøffa sa for siden:
Er det greit å spise Makrell i tomat når man har lavkarbo-kosthold? Den inneholder jo faktisk litt sukker..
Tøffa sa for siden:
Er det greit å spise Makrell i tomat når man har lavkarbo-kosthold? Den inneholder jo faktisk litt sukker..
tnutt sa for siden:
Skyll vekk tomaten og det er ikke et sukkerfnugg igjen.
Tøffa sa for siden:
Jammen da blir det vel ikke makrell i tomat, er jo bare makrellen igjen da! Tenkte på "Full pakke"!
Daizy sa for siden:
Med de vanlige boksene kan du skrape bort mestparten av tomatsausen, og likevel blir det jo masse tomatsmak igjen. Det gjør alltid jeg. Og bruker HELE boksen på et rugsprø, eller har en fiberrik ved siden av :) yum
Go for it! Metter leeeenge :)
flykræsj-prinsessa (sitat Jeefern) ;)
Titti sa for siden:
Skyll av tomaten og ha på masse pepper, majones og agurk, så blir det snadder. :sikle: Trodde jeg skulle savne tomatsausen, men det er faktisk kjempegodt uten også.
jeef-micro sa for siden:
har noen prøvd den peppermakrellen de reklamerer for? er vel fra stabburet den også...
Huldr sa for siden:
Jeg har prøvd den én gang ... ingen slager hos meg, men jeg har ei venninne som er helt hekta :pjeef-micro sa for siden:
Jeg er veldig glad i sånn vakuumpakket røkt peppermakrell, men jeg kjøpte en sånn i olje en gang for noen år siden (ikke stabburet men annen produsent) og jeg syntes ikke den varnoe særlig god... smakte jo bare olje
Huldr sa for siden:
Jeg liker også bedre den vakuumpakkede - den er jo billigere også, er den ikke det da?Husker aldri om det er varmrøkt eller kaldrøkt jeg liker, så jeg kjøper det sjelden :o
jeef-micro sa for siden:
viss det er den prikken bak navnet ditt, så er den rød... hos meg er den vell lysegrønn...har egentlig aldri skjønt meg på det der jeg..
Photobscura sa for siden:
Varmrøkt makrell synes jeg er best, fordi kjøttet løsner bedre, kaldrøkt er altfor seigt og salt.
Men peppermakrell; oh my flying god! Det er snadder!!
De prikkene, forsto det sånn at de er røde om du ikke vil at noen skal se du er pålogga, grønne dersom du er synlig pålogga, og gråe dersom du er synlig avlogga.
Or am I wrong??
Iset sa for siden:
Jeg tror rød = avlogga, grønn = pålogga og grå = dersom du ikke vil at noen skal se om du er avlogga eller pålogga.
JA! Takk:D
Det var nå egentlig det jeg mente, hehe -early morning :rolleyes:
Iset sa for siden:
Forresten så er makrell i tomat kjempegodt rett ut av boksen, med masse majones og pepper/sitronpepper på. :sikle:
Jeg driter i hele tomatsausen, tror ikke det har så mye å si. Men litt kan jo helles av.
Trois sa for siden:
Jeg liker ikke makrell i tomat (tåler ikke lukta engang) men mannen spiser en boks til frokost nesten hver dag og han raser ned i vekt. Trodde faktisk det var lov, men det er kanskje Lindberg som sier det er greit:confused:
Tror ikke det er noen slager hvis jeg ber ham skylde av tomatsauser:D
Mum 4 2 sa for siden:
Prikkene er iallfall sånn hos meg, dvs.
Grønn - pålogga
Grå - avlogga
Rød - usynlig (altså du er her, men vi får ikke til å se hva du ser på mm)
Og den peppermakrellen i olje lukta bare tran. Hadde gleda meg jeg, men ble sååååååå skuffa. :mad:
Sirene sa for siden:
Jeg er dansk og veldig glad i varmrøkt makrell. Desverre orker jeg ikke den varmrøkte makrellen, man får her i Bodø, for den er så urimelig salt. Og det går jo ikke an å utvanne den, så jeg må nøyes med makrell i tomat på boks, - hvilket heller ikke er dårlig. Men jeg savner en skikkelig varmrøkt makrell, som ikke er oversaltet. Lurer på om makrellen er like salt overalt i Norge?
jeef-micro sa for siden:
hoss meg er prikkene som hos mum... grønn = på, grå = av og rød ="usynlig"
Det er helt riktig det:)
Men så lar jeg pc'en stå på i tide og utide, og har nettleseren oppe, så det ser ut om om jeg er pålogga til de underligste tider...
Quippini sa for siden:
Jeg spiser makrell i tomat - med gaffel, og da blir jo mye av tomatsausen liggende igjen...
Stabburets er ca 8 karber pr boks, men vær obs - andre merker kan ha en god del mer!!!
rsy sa for siden:
Stabburets har 5 gram karbo per 100 gram. Jeg kjøpe 21 bokser i dag... he he,
kjekt å ha :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.