du kan jo tilsette smak på vannet ditt selv?..
Lime/sitron osv?....
Den grønne imsdalen..er ikke det den som smaker agurk og lime?...
Da kan du jo bruke det:)...
Sett en mugge med vann ikjøleskapet med agurk og limeskiver...
Hmm,,Finnes det ingefær te?...Kan jo lage iste i tilfellet....Og pære...Pæreskiver i vannet?...Med ingæfær te?....Eller ha ingæfær også i vannet, og sile ut?
Hver gang du kjøper vann så legger du pengene som vannet koster i en boks. Tell opp f.eks. etter 1 mnd. da ser du hvor mye du har brukt på vann den mnd'en. Da kanskje du slutter eller ihvertfall kjøper mindre?
ingefær-rot er kjempegodt i vann :) bare å skjær opp og ha på halvlitersflasker, hell på vann, og sett i kjøleskap... bare å fylle på feks fire imsdalflasker, så er du allerede oppe i 2,4 liter;)
Fun light.. Den nye.. Krystal heter den. Er som vann med smak. de har 3 forskjellige typer. prøvde den i dag. utrolig digg alså. ikke er det noe farge på den heller.
prøvde lime og sitron i dag tror jeg den het.
Så det på tv i dag. så løpte å kjøpte. usikker på om den har kommet til norgen enda. men om den ikke har. kan jeg dra til s verige og sende deg alså
Imsdal med smak er ikke bare dyrt, men ikke særlig bra i lengden. Å kalle det vann med smak er drøyt så lenge det faktisk er mengder med aspartam oppi, ph på 3.5, og sikkert mer uhumskheter. Husker jeg tittet på en eller annen flaske (Husker ikke hvem merke) med "vann" som hadde 2 gram karbo per 100 ml.
Men det som er poenget er at det er ikke alt som er bra, selvom vi skulle tro at noen produkter var sikre...
Hva angår Fun Light Krystal, så var det ikke fullt så lett å finne info om den, men utfra www.funlight.fi/ så viser det seg følgende:
100 ml tuotetta sisältää: Energiaa: 1 kJ
(0 kcal)
Proteiinia: 0,1 g
Hiilihydraattia: 0 g
Rasvaa: 0 g
Erikoisruokavaliot:
Ei lisätty sokeria
Keinotekoisesti makeutettu
Sokeriton
Finsken min er heller ikke det helt store, men jeg forstår det slik at innholdet er
Vann
Sitronsyre, E330 (konserveringsmiddel)
luontaista hedelmäaromia (aromastoff kanskje?!?)
Kaliumsorbat E202 (konserveringsmiddel)
Sukralose (søtstoff)
Asesulfat K (søtstoff)
Tja... tror jeg prøver å holde meg til vanlig vann jeg... kanskje jeg skal prøve å kutte opp en ingefærrot og ha i for å få litt smak på vannet?!? Godt tips, Jeef'ern!!!
Leste på fun sin nå.. det sto mindre enn 0,1 karbo i ferdigblandet.
og da hvis man blander 1 til 10. og jeg blander 1 til20..
=)
og det andre bryr jeg meg ikke mye om. bedre enn å ikke drikke iallfall..
Det var sikkert Olden sitt smaksvann. Den inneholder faktisk sukker.... og farris pluss har ogsaå endel karbo....
Heldigvis syns jeg de fleste smaksvann'ene er alt for søte jeg... Mye bedre med hjemmelaget da. Og mulighetene er nesten ubegrenset i smaker.
I tilegg til den kunstige smaken på disse vannene så får du i deg masse kunstige søtningsstoffer som ikke er så bra også da...
jeg drikker helst vann (klem oppi saften av lime, sitron eller kutte ingefærrot og ha i) Og en gang i blent så er det godt med et glass lettbrus (med untak av mageknipa jeg får etterpå :eek: )
jeg hadde thai kveld på lørdag så var. og da lagde jeg også thai-vann ( ikke taiwan) men thai-vann. og det var enkelt og greit vann med sitron gress i. kuttet i veldig små strimler. og vannet fikk en frisk sitrus-ish smak.
:yummi:
og iløpet av kvelden fyllte vi mugga opp med vann ca 5 ganger. :slurpe:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.