< Tilbake til oversikten

Lavkarboens Lange Historie!

Photobscura sa for siden:

Dette må være nær på den beste artikkelen jeg har lest om lavkarbo.
Om noen treige oster fortsatt står og maser om høyt kolesterol, at du blir feit av fett, og tilslutt klassikeren og premiedustutsagnet om at lavkarbo er en nymotens diett som ingen kjenner til langtidsvirkningene fra, kan du printe ut denne, og smekke dem med den.
Det gjør ikke saken dårligere at den er sakset fra et støtt og seriøst magasin som Mat og Helse jo er. Hurra!
www.matoghelse.no/lavkarbokosthold-mot-overvekt-og-diabetes.333798-48964.html

Spungeworthy sa for siden:

Veldig bra!

Det er langt igjen før folk flest forstår at fett ikke er farlig, men dette er nok et skritt i riktig retning!:D

Hehe, ja! Jeg ble bare så engasjert her:D
Har lest om mr Banting før, og nå har alle mine svenske venner ettertrykkelig fått forstå betydningen av ordet "banta";)

Spungeworthy sa for siden:

Ja, og ikke minst er det inspirerende og motiverende når fler og fler får opp øya og ser åssen det henger sammen.
Som jeg skrev i et annet innlegg for lenge siden:

Lavkarbo = frelse! :_punk:

Jeg vet! Etter et halvår så står det fortsatt litt sånn himmelsk til for meg når jeg spiser den maten jeg alltid har vært flau over å foretrekke:)
Blir nesten litt religiøs av sånt noe.

Og det er fett å vite hvor "Si meg hva du spiser, og jeg skal fortelle deg hvem du er "-uttrykket kommer fra. Herlig!

lokkebiff sa for siden:

YES!!!! Kjeeeempebra artikkel!!! :heia:

..men jeg hører for meg de mest negative skepikerne jeg kjenner:

"ja, hva så med en artikkel?? hvordan vet du at dette stemmer da??? har du bevis for at det som står i bibelen stemmer, og dermed kan tro på det??" bla... bla... bla....

jeg er så lei av slike negative utsagn, så jeg har nesten gitt opp... jeg har sagt ifra til etpar stk. at jeg har iallefall prøvd å vise dem en myyyye bedre måte å leve på, en livsstil som kan kurere dem for mange av de plagene de har. men nei, like forbannet, de vil ikke prøve engang...:mad:

jeg tror faktisk enkelte mennesker nyter å leve et miserabelt liv, bare for å kunne bruke sine lidelser til å få sympati hos andre...:confused:

Carisma sa for siden:

Hihi, han franskmannen må ha vært Fedon i et tidligere liv! :D Omtrent identisk med det han sier jo, med et par moderniseringer.

mcfrogner sa for siden:

Det hadde vært interessant å få frem flere artikler om mathistorie. Noen som har noen flere linker om dette? :)

Don Vito Corleone sa for siden:

Mat&helse fortsetter å imponere meg. Nesten så man skulle abonnert

"jeg er så lei av slike negative utsagn, så jeg har nesten gitt opp... jeg har sagt ifra til etpar stk. at jeg har iallefall prøvd å vise dem en myyyye bedre måte å leve på, en livsstil som kan kurere dem for mange av de plagene de har. men nei, like forbannet, de vil ikke prøve engang...:mad: "

100% enig. Jeg har gitt opp å ha debatter som alltid ender opp som useriøse med naturlig slanke mennesker. Når folk spør meg hvorfor jeg ikke forsyner meg med søppel sier jeg bare at jeg er allergisk. Får som regel et rart blikk tilbake, men så blir d ikke noe mer snakk ihvertfall.

Nille sa for siden:

Det er en flott artikkel fra Mat & Helse. En bør absolutt abonnere ! Det står vannvittig mye interessant i bladet. Dessverre er det en del reklame, og en må av og til streve litt med å finne ut av om det ER redaksjonelt stoff eller ren reklame også. Men det gjør ikke noe syns jeg... Det er det eneste bladet som absolutt er PRO lavkarbo !

Manina sa for siden:

Det siste først: Jeg er såkalt naturlig slank. Og så? Jeg har hatt en masse plager med kroppen, (f.eks. migrene) som kan reguleres, dempes eller til og med fjernes med lavkarbo. Lavkarbo er ikke kun for slanking!
Har selv problemer med å få gehør for alternativer til all karbematen. Men ting tar tid. Noen små drypp her og der, så vil folk etter hvert få øynene opp for at ting skjer. Det beste er ikke å si for mye, har jeg funnet ut. Folk hører det de vil høre, og når de er klare for det.

Når det gjelder Mat&Helse, så synes jeg bladet har tapt seg veldig. Så mye reklame som grenser mot å se ut som redaksjonelt stoff, som Nille sier.
I tillegg har de nå mer og mer gått over til tradisjonell ukeblad-vinkling av sakene sine. De intervjuer en person, som så får stå helt ukritisk for alt vedkommende sier. Jeg savner mer saklige reportasjer/artikler som de hadde før. F.eks. om kostholdsforsøk i fengsler, skoler, aktivitetstiltak, osv... Selvfølgelig ikke ta bort personintervjuene, men kanskje nyansere dem litt.

Don Vito Corleone sa for siden:

Sant nok
Men ingen vil likevell høre på meg dersom jeg prøver å fortelle det.. Men når resultatene komemr så kanskje det forandrer seg

Manina sa for siden:

Til Don Vito Corleone:
Det kan nok være. Jeg tror vi ikke kan gjøre stort mer enn å nevne det, og diskutere det med folk som er åpne for det.
Men jeg tror nok det forbindes litt vel mye med slanking. Ulempen med det, er at folk ikke oppfatter at det også er sunt. De tror at det er en usunn metode, som bare er til for en slags ekstremslanking.
Og jeg tror ikke på at det er bare tynne folk som mistror deg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.