< Tilbake til oversikten

Lavkarbo pølser

Nillomien sa for siden:

Hvor i all v erden får man kjøpt det? har lest litt om det, men finner det ingen steder. verken i norge eller sverige

Nillomien sa for siden:

nermeste er arendal og det er 4 timers kjøring.. synd

rsy sa for siden:

Jeg vet du får noen lavkarbo-pølser på Lidl som i grunn er ganske gode. 1 eller
2 gram karbo/100g. Ha en fortsatt god karbofri kveld!

jeef-micro sa for siden:

jeg kjøpte noen på lidl med 95% kjøtt i, men jeg synes de smaker såpe :eek:

Gamla sa for siden:

En liten gladnyhet til alle oss lavkarbospisere;
Gilde kommer ut med lammepølser 1.mai. De kommer til å inneholde 2 g.KH pr 100g!:D

Gerd sa for siden:

SUPERT!!!!

Traxior sa for siden:

Det er så vanskelig å svare på slike spørsmål når man ikke vet hvor folk bor.

Lidl er nevnt, og jeg nevner også Nordby mat (Nordby, Sverige) hvor de ihvertfall har Bratwurst med 0.5 g karb, men de koster 37 svenske for 4 små, så de er ikke gratis.

Ellers er det endel tråder som omhandler dette emnet.
Her er det en
Her er det en annen

Forøvrig så kan du også kontakte en lokal slakter/pølsemakere for å høre hva de har å tilby, de aller fleste slaktere/pølsemakere har pølser som er fattige på karbo.

Nillomien sa for siden:

Halden... så ikke langt til sverige=)
Tar meg en tur på norby jeg da... pølseelsker=)

Traxior sa for siden:

Sant nok er ikke Nordby så langt unna for deg, men du har ett par butikker i Halden som kunne være vært å sjekke ut også. Det som er viktig er å spørre, ikke bare titte hva de har. Mest sannsynlig har de noen karbofattige pølser de stedene.

F.eks denne

Jeg vil også tro at Øyvind Karlsen (Manstad, Fredrikstad) leverer pølser til enkelte butikker i Haldenregionen. Står ikke karbeantallet, men går an å sende en mail for å høre ettersom de både har diett- og melkefrie pølser.

Dette pga. at det er ikke gratis å kjøpe de pølsene med lavkarbo, selv ikke om du hadde bodd i Sponvika og du kunne ha kjørt båt over til en lokal landhandler rett på andre siden.. (Jepp, jeg er godt kjent i Halden)

Fridolina sa for siden:

Finner masse pølser i sverige jag med 1-2 karbs:) Se etter HALAL-pølser..(dvs utlenska pølser,som ofte ligger sammen med annen utlensk mat..viss du skjønner vad jag mener:o ) Oftest er de gjort på kylling å kalkon.:)
[color=red][/color]
Var på norby senest igår..fannt noen sådana pølser i frysedisken..:p
Ganska tynne grillpølser..

Trolljenta sa for siden:

Såpe? Hvilke av pølsene kjøpte du da?
Jeg spiste noen i dag som het Krakauer-pølser eller sånt noe og de var sinnsykt nammegode. Litt dyrt med 60 kr for 375 gram for en studentlommebok, men veldig god og lettvint mat da :)

SøtesteTrikken sa for siden:

Rema1000 har bratwurst og en krydderpølse i "Grill"serien med 0,5 karber og 105% kjøtt;)

Krstle sa for siden:

Jeg kjøpte mine på Ultra på Sørlandssenteret!
OG DE VAR KJEMPE GODE!!! NOM NOM sier jeg!:D

Hilja sa for siden:

Jacobs og Gutta på Haugen har lavkarbo pølser i Oslo.

arkine sa for siden:

spisdegslank selger også lavkarbopølser ,de sender vel stort sett over hele landet

senorita sa for siden:

jeg fant lavkarbopølser på ica maxi.. dampemor feks.. 0 % karbo og pølser fra A.Idsøe...

les mer om dem her : idsoe.no/newsread/news.asp?N=5024

"Pølsene fra Idsøes kjennetegnes ved at de inneholder hovedsaklig rent kjøtt. Vanlige pølser innholder gjerne 30% kjøtt. Våre pølser har et kjøttinnhol på 90-95%. De fleste er dessuten uten melk og karbohydrater"

Her er også oppskrift på egne pølser : idsoe.no/newsread/news.asp?N=5030

roo0sa sa for siden:

Jacobs som en får kjøpt på Meny står det 0 karbo :)
Og på meny nær meg hadde de en mange av den typen til 10 kr, fordi de går ut på dato neste uke :D hihi! Så da blir det pølsemiddag fremover!

gira sa for siden:

Jeg har lyst til å lage pølser til jul. Oppskrift på lavkarbopølser?

gira sa for siden:

Er ny her på forumet. La mye på meg da jeg sluttet å røyke. Veier nå 86 kg og har insulinresistens. Fått beskjed av legen om å slanke meg...Har i grunnen "alltid " slanka meg, uten stort hell. Men aldri vært så tung som nå! Vil nå prøve en karbofattig kost, og håper å få litt støtte fra dette forumet. Ikke artig når klean ikke passa....

Timiane sa for siden:

[quote=roo0sa;971847]Jacobs som en får kjøpt på Meny står det 0 karbo :)
Jeg kjøpte disse. Veldig gode, men det står at de inneholder sukker da.. Så håper det stemmer at de ikke inneholder karbo

Hamster59 sa for siden:

Har leita etter pølser i det siste. Testa Coop og Gildes vossakorv. Ikke helt lavkarbo, men... Coop sine hadde mest kjøtt, men Gildes var bedre. Kommer til å ha dem som tilbehør sammen med ribbe og pinnekjøtt i jula. Må bare få kålrotmosen mer lavkarbo, skal ha fløte i den. Tenkte å blande i sellerirot og kanskje knutekål. Skal søke litt her inne. Ellers er det en god idé å lage blomkålmos i tillegg!

Wilhelm sa for siden:

I de en del butikker i Bergen finnes det pølser i fra Bønes Gardsmat, Lammegrillpølser og biffgrill, de er uten karbo. Ellers som nevnt tidligere her, så får du på spisdegslank.no kjøpt wienerpølser og mye annet lavkarbo mat.

arkine sa for siden:

å de vinerpølsene fra spisdegslank har jeg nettopp smakt ,,og det er de beste pølsene jeg har smakt på mange år ,,og kun 0,5 gram karbo pr 100 gram
så luncen i dag ble to pølser med et halvt rundstykke fra spisdegslank, pluss en dasch med reker i majones ,herremåltid

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.