< Tilbake til oversikten

Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

lita sa for siden:

Hei

Er det noen som har peiling på om det er nok at jeg spiser salat, agurk og litt kålerabi og gulerot hver dag? Jeg vet at det er litt karbo i gulerot og kålerabi men tenkte at det gikk greit hvis det ikke var så mye. Kan jeg eventuelt erstatte gr.sakene med noen vitaminer? Jeg har kjøpt de vitaminene på nettbutikken som er anbefalt til ketolysekuren. Det hadde vært så bra hvis noen hadde litt peiling på dette for jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre dette. Hvis noen har noe gode ideer på at jeg kan krydre godt og alt det der, så er det altså prøvet :) og det nytter ikke.

All hjelp mottas med stor takk. :)

Gerd sa for siden:

Heisann.:)

Kålrot og gulrot bør du ikke spise. Agurk er det veldig lite næring i, mest vann. Hva slags salat tenkte du på?
Det finnes masse forslag på tilbereding av grønnsaker her på forumet. Som "gjemmer" grønnsaksmaken, liksom... Grønnsaker er veldig viktig på ketolysekuren.
Når Torkil sier at vi skal spise salat, så mener han blanda salat.
Blomkål og brokkoli brukes veeeldig mye... De metter god og gir masse næring. Smørdampes, gratineres med fløte og ost... Masse valgmuligheter der...

Som Torkil sier i boka, kuren kan ikke gjennomføres uten grønnsaker og salat....

:)

lita sa for siden:

Hei

Min salat består av bare salat, egg og agurk. Jeg har prøvd blomkål og brokkoli og har store problemer men jeg må vel bare lære meg å like dem hvis jeg skal klare dette. Er det noe " fasitsvar " på hvor mye jeg bør spise hver dag? Jeg går på skole og har små barn så jeg ønsker jo at alt skal gå i en fart.

Gerd sa for siden:

Hei igjen.

Ja med småbarn så trenger man litt lettvint av og til.

Ting du kan ha i salaten: løk, vårløk, cherrytomat, grønn paprika osv...Fetaost, spekemat, annen ost, skinke, bacon... Lista er lang...

De fleste av karbohydratene du spiser om dagen skal komme fra "grøntfor". Det står godt beskrevet i ketolyseboka.

Viss du steker små blomkål og brokkolibuketter i smør og lar de kose seg litt på ettervarme, får du en helt annen smak av grønnsakene. Det har blitt min potet... Ev koker de i litt fløte og gratinerer de med ost, det er nam nam...:)

lita sa for siden:

Takk for forslagene jeg må nok bare prøve. Jeg skal prøve å steke dem kanskje jeg synes det er bedre. Jeg har kjøpt boka og lest den men det er en stund siden så jeg må vel ta den frem igjen og få friske opp litt. Jeg har prøvd brødet og det likte jeg så jeg syntes det var så dumt med de gr.sakene.

Spungeworthy sa for siden:

Blomkål og brokkoli er ikke mat.
Det er trær.

;)

Isalien sa for siden:

Det sier treåringen min også. Han vil helst ha et STORT tre når vi skal spise.

tnutt sa for siden:

33 gram paprika gir 60 mg c-vitamin som angis til dagsbehovet.

Hvis lavkarbo krever mindre c-vitaminer, f.eks. 10 mg pr dag, så holder det med 5 gram paprika om dagen.

stinasol sa for siden:

[quote=Spungeworthy;241538]Blomkål og brokkoli er ikke mat.
Det er trær.

hihi... :stortsmil

Traxior sa for siden:

Man kan ikke leve uten grønnsaker, det er så elementært uansett hvem kosthold man måtte ha, at selvom man ikke liker det, så MÅ man spise det, men grønnsaker er veldig mye mer enn kokte som også andre nevner her. Du kan gjøre nesten hva som helst med en grønnsak, og du kan også drepe grønnsakssmakene med forskjellige krydre hvis det er ønskelig, så å unnskylde seg med å ikke like grønnsaker, er å lure deg selv på noe av den styggeste måten jeg har sett noen har gjort.

Jepp, tom. verre enn de som har sluttet å røyke og røyker i skjul for at de som man har sagt at man har sluttet til ikke skal merke at man har begynt igjen. (røykeren glemmer lukta...)

tnutt sa for siden:

Hvorfor må man spise grønnsaker?

Inuittene, verdens friskeste folkeslag på femtitallet, spiste ikke grønnsaker.

Traxior sa for siden:

Jeg tror Nilles svar i denne tråden forklarer det meste angående det.

tnutt sa for siden:

Jeg forstår at dette er et betent tema. Det blir som at alle vet at grønnsaker er nødvendig, men ingen vet hvorfor - så derfor vennligst ikke spør om dette flere ganger.

stinasol sa for siden:

Må ærlig si at jeg ikke har spist noe særlig grønnsaker verken
før i livet eller siden jeg begynte på lavkarbo,har ikke hatt noe
problemer enda på mine 26 år MEN ...mulig jeg får unngjelde
for dette senere..vet ikke jeg..får stå for det da..er
vel bevist at det uansett er mye sundt og bra i grønnsakene
så vist man klarer og vill spise så er vel det absolutt det beste.
Vi får følge med om det blir som med frukt etterhvert...plutselig
viser det seg at grønt ikke er bra for alt likevell..ja da ligger jeg
godt an iallefall :p

Gerd sa for siden:

Her på forumet kan vi alle spørre om hva vi trenger å vite og lurer på. Men er det ikke interessant for noen, så trenger de ikke svare. ;)

jeef-micro sa for siden:

Ikke spør om hva?? var det ikke du som spurte??

tnutt sa for siden:

Mitt spørsmål står ved lag: Hvorfor er det nødvendig å spise grønnsaker?

Men jeg registrerer at dette er et betent spørsmål som ingen har noe svar på, og noen prøver faktisk å unngå dette spørsmålet.

Det er lov med vage svar av mangel på noe bedre, men når det kommer til stykket så kreves det å være konkret. Like lite som det hjelper for en advokat å bare sitte å klaske på Norges Lover i en rettsak så nytter det ikke å bare si at grønnsaker er nødvendig fordi det er så sunt.

Gerd sa for siden:

Da spør jeg hvorfor du skrev dette?

Grønnsaker har masse vitaminer,mineraler, antioksidanter. er ikke det sundt da?

jeef-micro sa for siden:

kjøtt mangler jo mange av de stoffene som er nødvendige for kroppen, og derfor er grønnsaker nødvendige... De inneholder disse stoffene

har du noen forklaring på hvorfor det er unødvendig å spise grønnsaker da? annet en et rykte om at noen eskimoer var friske...

lita sa for siden:

Jeg forstår at dette spørsmålet er noe som går igjen og at noen kanskje begynner å bli litt leie det. Jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det og det er jo bra å få litt tips av dere. :) Jeg har sluttet å røyke etter 20 år og klarte jeg det så må vel jeg klare dette også. Jeg skal sette meg ned i helgen og lese boka en gang til så går nok det bra, og oppskrifter finner jeg vel kanskje også på nettet?

jeef-micro sa for siden:

Vi blir ikke leie av å svare på spørsmål her inne :) det er det vi har hverandre til:)

men vi har også en søkefunksjon på siden her som du kan bruke for å finne svar på spørsmål, eller du kan bare spørre oss

ellers har vi også oppskriftsforumet, hvor det står masse gode oppskrifterpå mat med/ av grønnsaker, så du kan variere og se om du finner noe du liker i starten. Du skal se at smaken din forandrer seg etterhvert :)

Gerd sa for siden:

Nei, vi blir ikke leie av spørsmål..Det er det forumet er til for... :) Den som ikke spør, får ikke svar.. :D

Det ble helt feil å ta en sånn diskusjon i tråden din. Det hører hjemme i diskusjonsforumet ;)

Du finner masse oppskrifter her på forumet. OG DET ER BARE Å SPØRRE VISS DET ER NOE DU LURER PÅ!!! :klem:

tnutt sa for siden:

[quote=Gerd;241784]Da spør jeg hvorfor du skrev dette?
quote]

Jeg skulle ha lagt inn hermetegn slik:

Det blir som at "alle vet at grønnsaker er nødvendig, men ingen vet hvorfor - så derfor vennligst ikke spør om dette flere ganger."

Beklager at jeg var litt klossete på dette.

tnutt sa for siden:

Hvilke stoffer er nødvendige som mangler i kjøtt?

Jeg har ikke påstått at det er unødvendig å spise grønnsaker, men jeg vet ikke hvorfor det er nødvendig.

Gerd sa for siden:

[quote=tnutt;241807]

Da fikk det en annen betynding ja :)
Syns denne diskusjon bør tas på diskusjonsforum jeg, tnutt. Ikke på en tråd der andre ber om litt hjelp ;). Så viss du vil fortsette diskusjonen så lag en egen tråd på det i diskusjonsforumet.

tnutt sa for siden:

Det er mer vitaminer og mineraler i animalsk mat enn i grønnsaker, og antioksidanter lager kroppen selv etter behov.

tnutt sa for siden:

[quote=Gerd;241810]

Ok, jeg prøver egentlig å si at en ikke skal være bekymret om en ikke liker grønnsaker. Noen få gram paprika om dagen er nok.

Carisma sa for siden:

Fiber er vel en av de viktigste grunnene til å få i seg grønnsaker.

tnutt sa for siden:

Hvis man mener at man trenger fiber så spiser man mye brokkoli, blomkål og hodekål - som har mye fiber samt c-vitaminer, og lite karber.

Grønnsaker kan klippes eller skjæres, og strøs utover mat.

Jeg lager ofte en drink av kokende vann, smør og eggeplommer. Med litt oppklippet brokkoli oppi drinken så blir det helt perfekt!

Isalien sa for siden:

En DRINK? Utdyp...

lita sa for siden:

Kan jeg få spør hva din dagsmeny er, det hadde vært litt greit å fått litt innblikk i hva andre spiser. :) Siden du ikke spiser så mye grønt tar du tran eller andre vitaminer i tillegg?

tnutt sa for siden:

Jeg ser nå at definisjonen på en drink er at den er alkoholholdig, og nytes utenfor måltid.

Derfor må jeg rette det til driKk.

Jeg ser likevel ikke vekk fra at det kunne passe med vodka oppi.

Jeg har brukt nellik til driKken fordi jeg har lest at nellik har noe ekstremt med antioksidanter.

Kristian sa for siden:

Det er feil. blomkål og brokkoli er kålblomster. Beste blomsten som finnes spør du meg;)

donjuanwannabe sa for siden:

Nå er man vel ikke "nødt" å spise grønnsaker for å være sunn, men jeg liker variasjonen det gir meg. F.eks. hvis jeg spiste en burger alene så hadde det sett litt trist ut, det ser bedre ut med litt salatblad, paprika og blomkål og en dæsj olivenolje. I tillegg så får man i seg litt andre smaker enn kjøttsmak. Men jeg overdriver ikke grønnsakspisingen, det blir ikke mye pr. dag kun 1 til 2 ganger. Og i tillegg så er det så dyrt. Mye bedre å bruke mest penger på ting man blir mett av som kjøtt og fett.

jeef-micro sa for siden:

jeg synes grønnsaker smaker godt jeg da... om de ikke er ihjelkokte...
mye større smaksvariasjon enn kjøtt...
og så får de magen til å fungere så bra :D

Gamla sa for siden:

Skal bare forsøke å gi et lite enkelt svar på dette. Grønnsaker er nødvendig fordi det i tillegg til viktige, naturlige fiber også inneholder viktige vitaminer, mineraler og sporstoffer som en ellers vanligvis ikke får ved bruk av tabletter. Disse er viktige faktorer som kroppen trenger, kanskje spesielt når en er i, og skal gjennomføre en kur i ketose.;)

Fridolina sa for siden:

lita:
Va med advokado, aubergine, squash då? liker du det?

Jag pleier alltid ha hjemme noen bokser med wook-grønnsker jag! det er genialt! også sånna grønne lange bønner i boks..:)

slaskalainen sa for siden:

Liker man ikke grønnsaker, er det ikke noe umoralsk ved det. Dette er hovedsakelig faktisk en smakssak. Det er faktisk mange som ikke liker det, eller som får problemer ved inntak av det. Det er heller ikke avgjørende at mange ”retningsguruer” involverer grønnsaker.

Man har da 3 valg

1. Lukke øynene og spise grønnsakene og late som om man spiser noe annet.
  2. Prøve å lære seg å like dem ut fra å fortelle seg selv at det er både sunt, nødvendig og godt.
  3. Hvis dietten man følger krever grønnsaker – rett og slett å bytte diett. Ingen retning av alle retninger innen lavkarbo er uerstattelige vs de andre, i alle fall ikke om dietten krever noe man absolutt ikke liker eller tåler.

I optimal diett anbefaler Knasniewski en god del grønnsaker. Den profilerte og dyktige forumisten Ziggy spiser en god del grønnsaker ifølge hans blogg. Faktisk leste jeg at han kunne ete rundt 850 gram grønnsaker om dagen. Greitt og flott om han kan.

Men det ville være en pine og en plage for dem som ikke liker grønnsaker, og ville neppe føre til at man fortsatte lenge på dietten. Selv er det ikke det at jeg ikke liker grønnsaker, faktisk kan det smake utrolig godt, men jeg får vondt av dem om jeg tar særlig mer enn en håndfull. Bare noe hodekål er mottagelig. Dette være seg rå, kokte, dampkokte eller hva som helst. Slik er det for andre også.

Den polske legen Mariusz Glowacki, som i det store og hele behandler mange pasienter etter Kwasniewskis metoder, anbefaler idrettsfolk / de som trener mye å like godt ta karboprosenten fra loff som grønnsaker, for å slippe selve matmengden. Så grønnsaker er nok ikke noen nødvendighet generelt sett.

Vi kan bare se på eskimoene og masaiene, selv om noen kommentarer rundt eskimoene feilaktig kan gi et annet inntrykk om grønnsakenes nødvendighet. Men det er lov å være uenig, Atkins og Knasniewski er heller ikke det samme, selv om grunnideen er det.

Torkil sa for siden:

Hei
Dette var en lang diskusjon. Nille har svart godt på dette tidligere. Jeg skal bare tilføye at de som følger ketolysekuren (og liknende slankekurer) bør spise blandede grønnsaker og variert salat for å holde forbrenningen optimal OG fordi det medfører at kolesterolverdiene går ned tross mye fett på kuren.
Av 50 som gikk på ketolysekurs fikk 48 lavere kolesterol og bedre fordeling mellom godt og dårlig kolesterol. 2 fikk høyere kolesterol.
Disse 2 hadde gått like mye ned i vekt som de andre deltakere, men hadde overhodet ikke spist grønnsaker og salat. De 48 hadde fulgt kuren "etter boken".

Forhøyelse i blodets kolesterol verdi kombinert med mye fett er en risikabel kombinasjon som øker risikoen for hjerteinfarkt og hjerneslag på kort og lang sikt.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Ziggy sa for siden:

Joda, slaskalainen, det kan jeg, men gjør det sjeldent, da dette var ment som et eksempel basert på fordelingen mellom næringsstoffene som vi bruker på OE.

Normalt spiser jeg mellom 20 og 45 gr karbo pr dag, noe som ikke er ulikt anbefalingene på Ketolysekuren til Torkil for menn her inne også, og 850 gr grønnsaker var basert på grønnsaker med en karboinnhold i snitt på 5% eller 200 kcal pr kilo.

42,5 gr karbo fra grønnsaker, som jeg i snitt bruker å spise, tilsvarer ca 170 kcal, da det er 4 kcal pr gr. karbo, så resten er enkel matematikk...

• 1000 gr grønnsaker : 200 kcal pr kilo grønnsaker x 170 kcal fra grønnsaker = 850 gram grønnsaker

Men, det kommer helt an på hvilke grønnsaker man spiser, der for var denne mengden kun satt opp som en illustrasjon. For det er stor forskjell på karboinnholdet i løk og issalat, bare for å nevne noe...

Nå er da også kostholdet mitt når det gjelder karboinntaket mere sammensatt en bare av grønnsaker, jeg bruker også litt bokhvetemel og rotgrønnsaker, for å ha sagt det, så 850 gr med grønnsaker var som sagt kun ment som en illustrasjon/eksempel her da...

På OE/Lutz skal man derfor IKKE kutte ut grønnsakene, da de inneholder livsviktige enzymer, sporstoffer og andre næringsemner som er viktige for bl.a. hormonbalansen i kroppen vår, noe jeg tror også Torkil på Ketolysekuren er opptatt av...

.

tnutt sa for siden:

Er det forskjell på de forskjellige grønnsakene (og fruktene for den saks skyld), eller er alle grønnsakene like livsviktige?

Er det mulig å definere hvilke stoffer i grønnsaker som er livsviktige? Konkret beskrivelse av disse stoffene ville gjort meg mindre skeptisk til denne skråsikkerheten omkring nødvendigheten av grønsaker.

Ziggy sa for siden:

Da foreslår jeg at du leser boka til Lutz igjen, for der står svarene på det meste av det du lurer på her. I tillegg anbefaler jeg at du skaffer deg den store matvaretabellen, hvor det konkrete vitamin- og mineralinnholdet for både frukt, grønnsaker og animalske matvarer er beskrevet og listet opp. Den store matvaretabellen får du kjøpt i velassorterte bokhandler og koster rundt en hundrings, om jeg ikke husker feil...

Skaldeman kan du nok se helt bort fra i denne og de fleste andre sammenhenger, han er for det meste bare opptatt av å skrive om hvordan han selv gikk ned i vekt, angivelig uten noensinne å ha hørt om lavkarbokosthold (jupp, han påstår det, selv om han hele sitt voksne liv har forsøkt og slanke seg, samt vært både matskkribent, forfatter og journalist...), og lite eller ingenting om selve prosessene som ligger bak et sunt lavkarbokosthold. Men boka var underholdende lesing da, det skal han ha!

.

.

Tall er "farlige". Tall er noe som har makt over sinnet vårt. Siterer fra din blogg. Kanskje skulle du kommentere det forholdet der også? ;)

85 gr protein x 1,25 = 425 gram kjøtt/fisk
170 gr fett x 1,11 = 170 gram smør/olje*
42 gr karbo x 5,00 = 850 gram grønnsaker

[RIGHT]* = noe større mengde om jeg beregner bruk av rømme, fløte el.l.[/RIGHT]

Totalt veier en dags måltider for meg ca. 1,5 kilo, og gir ca. 2500 kcal, hvilket er mer enn nok for en moderat aktiv, velvoksen mann. Kvinner trenger dog ofte noe mindre energi. Med et slikt kosthold vil vekten lettere komme i balanse- man går ned om man veier for mye- og opp om man veier for lite.

Det kan jo misforstås dette uten at noen legger noe ondt i det med å sitere eller spørre eller kommentere eller hva det måtte være! Generelt flotte blogger!

Hva som er livsviktig for hva og ikke, hører vi mye om. Ikke alltid er det overensstemmelse heller. Et poeng er at når noen framhever sine problemer med grønnsaker, blir svaret oftest tamt og dogmatisk. :o

Optimal Ernæring er prinsipielt interessant grunnet hva som er sunn mat. Likevel blir det litt for sært at man skal bruke kalkulator for å finne ut hvor mye skal ete av hver ”sort”.
Er vi blitt maskiner for hvilke kalkulatorene bestemmer?

Calculus Victus - Optimal Diet Calculator for eksempel om du skjønner meg og det er ikke slemt ment!

Dette blir også en av eventuelle grunner til at mange er skeptiske til lavkarbo, når det nærmest proklameres at man må sitte med kalkulatoren for å spise ”riktig”.

Kwasniewski har en del rare ideer om forhold i Bibelen, i alle fall om vi skal tro ting gjengitt i ”Mat og Helse” (noe jeg etter hvert blir mer og mer i tvil om).
www.matoghelse.no/index.php?id=312997

Her nærmest idiotifiserer man menneskene i oldtiden og leser en bok, men snur opp ned på rekkefølgen i det boken selv sier, for å få ting til å passe med ens egen filosofi. Faktisk sier Bibelen at menneskene ble skapt til å spise vegetarisk, mens Kwasniewski snur opp ned på det.
Først lenge senere ble kjøtt av dyr Bibelsk sett tillat.

Greitt, alle får mene det de vil, men da bør han ikke blande den boken inn. Det er temmelig flåsete og styrker ikke hans teser om mat eller kosthold som vi i dag kaller det.
La oss gå videre i omtrentlighetene……..

Sitat fra artikkelen i Mat og Helse (www.matoghelse.no/index.php?id=312997
):
” Ifølge Kwasniewski og Chylinski foretok datidens guder eksperimenter for å vise menneskene hva de skulle spise. Et av dem pågikk i hele 40 år etter at Moses hadde ledet flukten fra egyptisk fangenskap og dro med sine folk ut i ørkenen. Der levde jødene på fire liter manna per dag, et sukkerholdig, proteinrikt pulver utvunnet fra en ørkenplante som minner om lav og vokser på stein, trær og fjell. Eksperimentet viste at de som levde på manna, ble lydige undersåtter for lederskapet. Ifølge de gamle skriftene var det ”bedre å sulte i hjel enn å spise det gule melet”.

Her er ulogikken ute og går igjen. Så vidt meg bekjent var det ingen plante der nede som ga denne mannaen 6 dager i uka, men ikke den syvende………..Her kutter man galant vekk dette. Videre sier Bibelen at mannaen var hvit og ikke gul. Dessuten står det at mannaen ble ødelagt natten over, men ikke den folden som skulle plukkes ekstra den 6.dagen.

Ok, når disse er så ”unøyaktige” med både rekkefølge og beskrivelser ellers, så kan man også lure på deres ratioer mellom de 3 forskjellige næringskildene. Er forskningen preget av like stor omtrentlighet og andre useriøse elementer?

Nå er ikke dette en tråd om Bibelen. Men det kan være greitt å se hva som er blitt sagt opp mot de kildene man selv bruker. Nå rokker ikke dette noe ved fortreffeligheten ved lavkarbo for de som lever på det, og takk for vi at har skjønt, vi som må leve slik.

Lavkarbodietten er veldig enkel og grei i sitt fundament. Derimot er jeg mer betenkt på fastsatte prosentsatser og milimeterjustis. Selvsagt kan de være det aller beste for noen, men sannsynligvis ikke for alle. Det leie er at det framstilles som om det meste avhenger av smådetaljer som noen prosenter og noen gram her og der. Innen retningslinjene bør hver enkelt finne sitt nivå. Det er lett å skjønne, fordi det er jo så mange dietter innen lavkarbo.

Et annet sitat fra artikkelen til ettertanke fra artikkelen www.matoghelse.no/index.php?id=312997
Retningslinjene som ble formulert av fortidens vismenn når det gjelder hvilke matvarer som egner seg til menneskeføde, var basert på praktiske erfaringer mer enn teoretisk kunnskap. For eksempel kjente ikke Bibelens forfattere årsaken til trikinose, men pga. at svinekjøtt kan overføre smitte med denne parasitten, ble svinekjøtt ekskludert fra menyen.”

Dette er jo også historieløst av tidsskriftet. Hos jødene var det totalforbud mot å ete svin.
Men de ”opplyste” grekerne så på det som en delikatesse. Mao Var det vel ikke så lett å se trikinene på praktiske erfaringer slik forenklet i artikkelen i M&H.

Gerd sa for siden:

Kremt...

Denne tråden bla laget av ett nytt medlem som trengte råd!!!

IKKE deres diskusjoner.

SORRY ALTSÅ, men lag dere en ny tråd på denne diskusjonen deres!!!!

Dere skremmer jo bort nye og usikre medlemmer!!!! :mad:

Ziggy sa for siden:

Signerer!!!

.

jeg er ganske ny her, ikke så mange innlegg. Jeg tror ikke man skal undervurdere folk for at de ikke mange innlegg her. Ingen skal undervurderes!

Dette var barnslige innlegg fra Gerd og Ziggy!

Beklager!

Ziggy sa for siden:

Tror heller du får opprette en egen tråd om påstandene dine, så skal du få svar, for dette er en tråd startet av noen som trengte og ba råd om hvordan en skulle takle det å spise grønnsaker, og ikke det du begynte å ta opp. ;)

Og jeg har på ingen vis undervurdert deg jeg, men kun sagt meg enig i at det som etter hvert ble tema ikke hører inn under denne tråden.

Værre er det ikke!!! :)

Gerd sa for siden:

Diskusjonen kan fortsette på en tråd i diskusjonsforumet, ikke i en tråd hvor noen ber om råd.

Ok. Da kan vi starte en tråd om et spørsmål mange lurer på.
Så vil sikkert flere kunne delta. Om den bør ligge på diskusjonsforum eller lavkarbo generelt er vel en smakssak.

lita sa for siden:

Det ble en livlig diskusjon ut av dette og det er bra folk engasjerer seg :)
Jeg tror vi avslutter med at jeg takker for alle gode råd og begynner å spise litt grønt så får vi se hvordan det utvikler seg :)

Ziggy sa for siden:

ler Flink jente!!! ;)

.

jeef-micro sa for siden:

hehe ja jeg synes i allefall det er fint om du spiser litt grønnsaker :)

og du må ikke være redd for å spørre selv om diskusjonene av og til "tar av" litt :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.