< Tilbake til oversikten

Kulturmelk

#1

ingse sa for siden:

Er nå på 3. dag av induksjonen, og det går ganske bra, men jeg savner yoghurt så fryktelig :( Det kan jeg jo ikke spise, for det inneholder masse sukker... Så lurte jeg på om jeg kanskje kan erstatte det med kulturmelk? 4g karbohydrat per 100 gram og intet sukker :) Det skulle vel gå greit? Så kan jeg blande det med bær, for det er tillatt, ikke sant? Jeg spør for sikkerhets skyld, for jeg fant det ikke på lista over tillatte matvarer. En annen ting: er det flere som har opplevd kvalme i løpet av denne fasen? Jeg er nesten konstant småkvalm. Men det går vel forhåpentligvis over.
Kjempefin side dette her! Sommerklem til alle! :cool: :) :D


#2

MHM sa for siden:

Hei ingse, og velkommen hit! :)

Nå er ikke jeg noen Atkinser, men jeg tror ikke hverken melk eller bær er tillatt på induksjonen. For meg som Lindberger ville jeg sagt at du kunne fylle karbohydratkvoten med hva du ville, men at mesteparten skulle være grønnsaker/bær. For Atkins er det et poeng at man skal ta inn matvarer litt etter litt etter induksjonen, ikke bare pga karbohydratene, men for at man skal se om enkelte matvarer hindrer en i å gå ned i vekt (f.eks. melk, ost, nøtter m.m. kan gjøre dette).

Du får sikkert flere svar av folk som holder på med eller har vært på induksjonen selv. Lykke til videre!


#3

Kristian sa for siden:

Kulturmelk er melk det også og melk er jo ikke tillatt, nå inneholder kulturmelk litt mindre enn melkesukker enn søt melk så det er jo bedre enn vanlig melk men ikke så mye bedre. Husk at 100g blir det samme som 1 dl. Altså 4g karbo/dl. Ett par skjeer skulle ikke gjøre så mye. :rolleyes:


#4

Nille sa for siden:

Hei du Ingse !!
Bær er ikke tillatt de første 14 dagene på induksjonen. Spiser du bær er du teknisk sett på Vedvarende.... Det er bare 14dager vettu. Du må nesten klare deg uten bær noen dager til !! Står det ikke på lista over tillatte matvarer skal du ikke spise det :(

Det går nok bra skal du se !! STÅ PÅ VIDERE, håper kvalmen gir seg snart. Det er bare kroppen som regarer på det nye "regimet". Karbo abstinenser kalles det visst, og gir seg etter en ukes tid !


#5

ingse sa for siden:

Tusen takk for svar, gode råd og oppbacking! Hehe. Nei der kan dere se. Nybegynneruflaks! ;) Ikke melk og bær på meg på en stund, altså. Sukk. Det er godt jeg ikke har fått det i meg ennå da. Måtte jo spørre først. Får vel prøve å sette meg bedre inn i hva jeg kan spise og ikke spise. Men jeg skal klare meg uten, altså! Dere er så flinke, og ta bør jo jeg og klare det. Denne siden er så motiverende! :) Grillede kamskjell til middag i dag! Namnam :D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.