< Tilbake til oversikten

Dyr kur?

ninahe sa for siden:

Er det bare jeg som velger å spise den dyreste "ketolysekurmaten" (:w00t: ),eller er denne kuren veldig dyr?
Har noen forslag til hvordan jeg kan kutte ned på matutgiftene?
Hva kjøper dere inn pr uke ca?
Er forøvrig veldig godt fornøyd med kuren så langt,og merker energien og humøret er på topp,så det ville vært dumt om jeg måtte kutte ut pga økonomien...
Har 3 barn og mann som ikke går på kuren og krever "sin" mat...

Georgine sa for siden:

Jeg forstår ikke hva du mener med dyreste ketolysematen?? Trenger nok noen eksempler..

Middagene her lager jeg med basis i en rett, men lager ting ved siden av til ungene slik at det ikke blir to middager. F.eks gryterett og pasta ved siden av til ungene. Kjøttkaker og råkost til meg, kjøttkaker og det ungene vil ha ved siden av til ungene. Sparer mye tid og penger på det :)

Sin mat? Forstår nok ikke den heller, det er jo vanlig mat man spiser på ketolyse ;)

Torkil sa for siden:

Nakkekoteletter og ørret er ofte på tilbud. Frosne grønnsaker kan være rimeligere enn ferske.

Vår billigste mat er sukker og stivelse ( brød, pasta, ris og potet) men jeg har ikke noen slankekur på disse produkter. :D

Ketolysekuren medfører noe større matutgifter enn å gi blaffen. Til gjengjeld er den mye billigere enn diverse pulverkurer.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Gerd sa for siden:

Jeg syns ikke kuren blir dyrere enn mitt gamle kosthold. Jeg har slutta å kjøpe all slags søppel-mat, og det koster det også. Om det blir litt dyrere så gjør det i vertfall godt for helsa!:)

De andre kan spise det samme som deg, med litt potet, ris og pasta ved siden av. Men de har bare godt av å spise "grøntfor" de også. Det er faktisk barna mine blitt flinkere til etter jeg og gubben starta på kuren:D

Lemen sa for siden:

Jeg synes heller ikke dette er en dyr kur. Bruker ikke mer penger på mat nå enn hva jeg gjorde før. :)

3 barn i nord sa for siden:

nu går jo æ på atkins, men d e vel ganske likt? bruk å følg med på tilbud og kjøp kjøttvara på hall pris den dagen d går ut på dato. e jo då d e best å, mørt å godt.

Iset sa for siden:

Billige egg og kjøttdeig: Kiwi og Lidl; de har kjøttdeig til 19,90,- kr og Kiwi har 18-pkn. med egg til rundt 25,- kr.

Kyllingfilet på Kiwi, i 2 kg. sekk (frossen) til 145,- kr. Det er skikkelig billig!

Jeg kjøper blomkål på tilbud, forveller dem i buketter og fryser ned i poser. Da har jeg alltid ferske blomkålbuketter til å ha rett i maten.

Tunfisk er superbillig flere steder, bla. på Europris.

Koteletter er på tilbud overalt nå og frem mot høsten, spesielt sommerkoteletter i frossen pose på 1-2 kilo.

:)

Traxior sa for siden:

For min del, så har matbudsjettet mitt gått ned etter jeg begynte på ketolyse.

Handlet kjøttdosen i Sverige forrige uke, altså 10 kg med kjøtt, (8 kg hvitt kjøtt/2 kg rødt) pluss litt annet stasj. (1225 NOK) (Dette holder nok mer enn ut måneden, da jeg stort forsøker å ligge så nærme 200 gram kjøtt per måltid som mulig)

Fisk kjøper jeg i Norge, noe på smart club, noe på kiwi (first price blokker) og en sjelden gang hos fiskehandleren (ca 250 NOK for 12 måltider)

Grønnsaker, rømme, fetaost, oliven, o.l. kjøper jeg hos en innvandrerbutikk, (1000 NOK)

Så drøyt 2000 i månedlige matutgifter overgår ikke hva jeg brukte på mat og godteri før. (66,67 per dag)

Og jeg er fortsatt en stor mann, selvom vekten går nedover, og jeg trenger mitt... :D

Så nei, jeg er ikke enig i at den er noe særlig dyrere enn andre kurer for meg som singel. Med familie blir ting litt annerledes, men jeg anbefaler deg å lage det samme til deg selv, som til de andre, bortsett fra at du har annet tilbehør. Da kan du fremdeles lage god mat til deg selv, uten at det blir en heftlig ekstrautgift.

ninahe sa for siden:

Takk for mange gode råd :blomster:
Har allerede fulgt mange av dem :)

Kommer nok til å fortsette på kuren, ja.
Utrolig bra miljø her inne, og mange snille hjelpsomme folk. Igjen; tusen takk for at dere tar dere tid til å hjelpe en medslanker :klem:

Brimstone sa for siden:

Det er det som er så digg med dette forumet. Uansett kostholdsfilosofi tar alle seg tid til å hjelpe hverandre fordi vi er i samme båt. Tror regjeringer i mange land har litt å lære av oss i den forbindelse :D

Gerd sa for siden:

:_punk: Enig med deg!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.