Helinor sa for siden:
Vil en proteinshake starte forbrenningen om morgenen, eller må man spise en ordentlig frokost? Sliter sterkt med å spise noe så tidlig, men det går bra med en shake.
Helinor sa for siden:
Vil en proteinshake starte forbrenningen om morgenen, eller må man spise en ordentlig frokost? Sliter sterkt med å spise noe så tidlig, men det går bra med en shake.
Frank sa for siden:
Proteinshake har jeg ikke noe erfaring med. Når det gjelder frokost så er det vel fler og fler nå som sier at man kan hoppe over den hvis man ikke er sulten. Det har jo vært tabu å si noe sånt tidliger og er det vel fortsatt blant den trauste hop med "ernæringseksperter". Dvs de som prediker Den Statsautoriserte Sannheten om kosthold. Når man ikke spiser frokost så fortsetter man jo også å forbrenne uten å ha hatt i seg ny forsyning med energi. Den mat-frie perioden forlenges. Hvis man ikke er sulten til frokost, tipper jeg det er kroppen som forteller deg at du har nok å gå på, ergo venter du med å spise til du blir sulten. Med god samvittighet!
Photobscura sa for siden:
Er helt enig med Frank. Ponget med sultfølelse er at det er kroppens måte å si fra om at den trenger mat.
Jeg fo min del er alltid skrovsulten om morgenen, noe mange er (selv om det ikke alltid er lett å spise på den tiden av døgnet om man står opp tidlig) noe som også slår et lite hull i den såkalt vedtatte sannheten om at kroppen stenger av nesten all forbrenning når man sover. Man forbrenne like mye når man sover som når man er våken, og ikke i aktivitet. Altså en del mer når man er på lavkarbo og har mye ekstra fett å gå på.
Proteinshake eller lavkarbo-smothie er en klassiker her på forumet, og mange bruker det som frokost eller mellommåltid, bra om man har dårlig tid og er småspist om morgenen!
kjøttklumpen sa for siden:
Man må nok ikke spise frokost, men jeg tror det kan forhindre muskelnedbryting å få i seg litt proteiner.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.