< Tilbake til oversikten

Ny på diæt

Monix sa for siden:

Hei

Eftersom jeg "opgav" ketolyse har jeg nu besluttet at leve mere efter fedons principper da de ikke er så strenge og jeg skal tabe ca 20 kg.

Har et par begynder spørgsmål.
Må man drikke kaffe? og hvor meget

Må man spise balsamico eddike til salat?
hvis jeg holder kuren hvor meget kan jeg så regne med at tabe i starten?

chili sa for siden:

Hei! :)
Har du lest i underforumet om kostholdsfilosofiene?

Jeg tror Atkins har mest info om både kaffe og mye annet.

Monix sa for siden:

ja altså om du mener om jeg har kigget rundt herinde??
Ja det har jeg, men kan ikke se noget om kaffe og balsamico ?

Og hva med kokosmælk?

Venlig hilsen
Monika

Carisma sa for siden:

Fedon sier man kan drikke 2-3 kopper kaffe daglig tror jeg, men ikke mer. Det er er antioksidanter i kaffe, så da er det på en måte litt sunt også :D
Jeg har ikke klart å finne noe om kokosmelk, men jeg bruker det innimellom. Light varianten fra Santa Maria.

Balsamico eddik er vel litt sånn i gråsonen, men så lenge man bare bruker noen dråper (og man orker jo sjelden mer enn det på) så går det greit. Altså ikke drukne salaten i den, bare litt for msak.

Monix sa for siden:

Tusinde tak for svaret:)

Ville høre dere herinde om dette ser ut som en fornuftig dag:

Frokost:
4 tynde skiver hildeborgs grove protein brød uten smør.
Salat på bunden, 2 med hytteost , 1 med ost og 1 med 1 æg. alle med tomat skiver på

3 kopper kaffe

lunsj:1 macdonalds salat: totalt karbo indhold: 4 gr. med koldpresset olie og balsamico eddieke på

mellem: 1 banan, 1 youplait 0.0% og 20 nødder

Middag: vok med kylling, blandende grøntsager og kokosmælk

Kvelds: mager kesam med bær og lidt natreen

På forhånd tak

Carisma sa for siden:

Jeg bare digger det navnet på ost! :D Tok noen uker før jeg skjønte hva det faktisk var da jeg bodde i danmark :rolleyes:

Banan og nøtter kan være litt dårlig kombinasjon ifølge fedon-kurset... Banan har ganske høy GI, og da stiger blodsukkret slik at fettet fra nøttene går rett inn i lagrene på sidebena i stedet for å brukes til energi... :) Prøver å holde meg til regelen med at om jeg spiser mat med høy GI må det være lite eller ikke noe fett, og hvis jeg spiser fett må det være sammen med noe med veldig lav GI.

Monix sa for siden:

mange tak for det
bananen hadde jeg tænkt at spise fordi jeg skal træne bagefter:)

Men hvordan sys du ellers det så ud med planen? Tror du jeg kan tabe mig hvis jeg spiser sådan?
Monika:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.