< Tilbake til oversikten

Dette spiste jeg i går - bra/dårlig?

Bringebær sa for siden:

Jeg savnet pastasalat... så da lagde jeg en uten pasta :D

Men... lavkarbomessig, er den OK? :confused:

(Jeg følger forresten ikke Atkins, prøver bare å holde meg unna de fleste karber :) )

1/2 purre
1 boks mais
1 boks bogskinke
6 hardkokte egg
2/3 pose lettmajones
2/3 beger lettrømme
Salt og pepper

Huff... føler kanskje at det ikke var så bra?
Men gjett om det var godt, da..

Hilsen Bringebær - dum som et.... brød? :rolleyes:

Bondejenta sa for siden:

jeg er helt ny her selv, men jeg mener det er 12,6 karboer pr 100 g mais?
Jeg hadde valgt seter rømme i steden for lett rømme hvis jeg var deg siden lettrømme har 3,2 karb pr 100g og seterrømme 1,6 karb pr 100g...

Men kanskje det er best å la de som er mer erfarne svare... men jeg har ikke rørt mais etter jeg starta her...

Bondejenta sa for siden:

bare en liten ting til :p

Du er ikke dum som ett brød, det er betre at du spør her enn at du skal gå rundt og lure og kanskje deretter gå opp i vekt?

:blomster:

Bringebær sa for siden:

Takk for svar!

Det om mais visste jeg ikke... ikke om rømmen heller, for den saks skyld. Menne... kommer ikke maisen nærmest ut like hel da...? :cool:

Bringebær sa for siden:

Hehe... takk for det!
Jeg har faktisk gått ned 1,3 kg nå, etter min første lavkarbouke. Kjempefornøyd! :D

Hyper sa for siden:

Jeg ville foreslått seterrømme som noen sa lenger oppe her, og ekte majones:)....Og kanskje ikke maisen...Tror det er mindre karber i babymais..Stemmer ikke det dere?

stinasol sa for siden:

mais er nok greit å holde seg unna ja ;) og velg altid ekte ting istedenfor lett produkter...ekte seter rømme,ekte mat fløte,ekte majones osv :)

Bondejenta sa for siden:

var det jeg også hadde i tankene, men torde ikke å si noe på det før noen kommenterte det med babymaisen....

Bondejenta sa for siden:

:blomster: du har grunn til å være stolt nå må jeg si :D og det er bare å fortsette, virker som du gjør det rett siden du går ned :D

Gerd sa for siden:

Bruk sæterrømme, ordentlig majones. Lettprodukter er ikke noe for oss- de blir vi feite av... :stuart: Helt opp ned av det alle har prenta inn i oss før, men sånn er det :)
Dropp maisen, bruk, grønn paprika(den har minst karber) cherrytomater, agurk osv. Viss du ser på matvaretabellen, så finner du ut hvilke grønnsaker som har minst karber...

Grattis med vektnedgang og lykke til videre... :D

Bringebær sa for siden:

Tusen takk for hjelp, alle sammen!

:p

Kristian sa for siden:

Den største bommen syns jeg var majonesen fordi fettet der er byttet ut med sukker og så smaker den pyton i forhold til ekte majones.
Skal du følge Atkins er det for mye karber i mais ja.
Ellers så syns jeg ikke du er dum som ett brød. det tar tid å sette seg inn i ting uansett hva det er eller hvem det er.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.