mam sa for siden:
Jeg har prøvd å søke på dette, og får opp så mange tråder. Men ingen oppskrift. Finner ingen overskrift som heter OE wraps.
mam sa for siden:
Jeg har prøvd å søke på dette, og får opp så mange tråder. Men ingen oppskrift. Finner ingen overskrift som heter OE wraps.
Lemen sa for siden:
Tror du kan bruke pannekakene som wraps, se i denne tråden du. :)
Ziggy sa for siden:
Jupp, stemmer det, men jeg tilsetter ofte litt oregano, basilikum, pepper, hvitløk eller provencekrydder alt etter som hvilken smak jeg vil ha på wrapsene.
Her er grunnoppskriften jeg bruker...
Kjøres sammen med en stavmikser. La svelle i ca 15 min. Stekes som vanlige pannekaker.
Har imidlertid oppdaga at det er enklere å berge wrapsene/pannekakene fra å gå i stykker ved å "helle" dem på en stor middagstallerken når de er ferdigstekt på den ene siden, for så å "hvelve" den over panna igjen etterpå, heller enn å bruke en vanlig stekespade.
.
monkey sa for siden:
Ziggy, hur mange wraps blir det på denne mengden?
Ziggy sa for siden:
Kommer an på hvor stor panne og hvor mye røre du bruker det.
Jeg bruker en panne på 28 cm, og da blir det ca 8-10 stk alt etter som, men som regel blir det rundt 8.
Fordelingen på disse wrapsene er helt ideell, Protein: 1,00 Fett:2.06 Karbo: 0,47
Det betyr at det er over dobbelt så mye fett som proteiner i disse wrapsene, og over dobbelt så mye proteiner som karber osv, for de som skulle lure på det...
.
Nett sa for siden:
Men disse inneholder vel endel karber?? På min pakke med bokhvetemel står det 76,0 pr 100 g.
Ziggy sa for siden:
Nå er vi mere opptatt av fordelingen mellom næringsstoffene, enn det eksakte karboinnholdet på OE, men med ca 10 wraps så skal det være ca. 6 gr karbo pr wrap.
Men bruker du f.eks. bakemiksen til Torkil, så blir det betydelig mindre karber i dem da.
Ellers kan du også bruke sammalt hvete, grov eller havremel mv. om du ikke har problemer med gluten.
Bokhveten er spesiellt tiltenkt de som reagerer på gluten i vanlig mel, også i Torkils bakemiks, som inneholder myseprotein og ren gluten.
Håper dette ga deg litt svar på¨det du lurte på.
PS
Bruker den samme røra til vafler og. På mitt vaffeljern fra Wilfa med konet bunn er det 6 hjerter, så med 10 hele vafler, blir det bare ca 1 gr karbo pr vaffelhjerte.
DS
.
Nett sa for siden:
Takk Ziggy :) Skal jammenmeg prøve disse med bakemixen (må bare bestille først).
monkey sa for siden:
Tack Ziggy, ska ta och göra en sats wraps i helgen. Superidé!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.