< Tilbake til oversikten

Oste-lasagne!

Kammaie sa for siden:

Dette er min nye favoritt!! Drømmer om den hele ukaa!! Såååå nydelig:)

brud09 sa for siden:

Å, nammenam! Denne blir middagen vår i morgen og lunsj dagen derpå :)

zapnix sa for siden:

Hmm, prøvde å regne ut karber på denna, å æi kom bare fram til 17,6 på hele! E d æi som regne feil eller? Ser jo at nån har kommet til 37 kbh! Har ikke regna me krydder da, for d har æi ikke funne nån tall på, men kan d ha SÅ mye å si? Har runda oppover alle tall. :)

400 gram kjøttdeig 0
hvitløkskrydder ?
1/3 løk (ca 45g) 2.7
ca 25g paprika i små biter 1.1
110g grovhakkede tomater 6.0
2 spiseskje rømme 1.0
krydder etter smak ?
2 dl kremfløte 5.8
Ost i fløten og på toppen 1.0

storemor sa for siden:

Høres nam ut. Om man liker aubergineller squash kan disse brukes som lasageneplater, så blir den litt ¨drygere¨.Prøvde det selv for en stund siden. Ble litt sånn moussaka med italiensk vri. Kjempegodt!:p

luringen sa for siden:

de gjør jeg:nikker: legger squashskiver mellom lagene, hiver oppi chilli og hvitløk...ååå så god!

Yonah sa for siden:

Dytter opp tråden på aller tiders lavkarbo middag! Denne er så god! Dette skal vi ha i dag og jeg gleder meg skikkelig!

Ivory sa for siden:

Nam! Dette var godt! Spist to porsjoner (middag og kvelds) i dag, og har igjen mer til i morgen. Lagde dobbel porsjon :D

Yonah sa for siden:

Dette er skikkelig kosemiddag ja! Elsker ostelasagne! Spiser med en stor neve ruccula salat oppå og et par spiseskjeer hvitløksdressing.

hmmm sa for siden:

jippi!
gleder meg til i morgrn. da blir det lasagne...

alvepiken sa for siden:

Denne skal lages til middag i dag:D Har fått beskjed om å lage middag til hele familien, og jeg gidder ikke lage to middager (lavkarbo til meg og vanlig til dem). Denne høres jo sinnsykt god ut:D

Cornelia sa for siden:

Da kan du bare glede deg - den er KJEMPEGOD!
Har laget den 2 ganger siste 10 dagene :D
Og har du noe til overs imorgen så er den nesten enda bedre da!
Hadde forøvrig oppi litt squash og i min jeg. ;)

Jente 1980 sa for siden:

Nå har jeg ostelasagne i ovnen for andre gang, nyyydelig er den:-) Har litt ekstra hermetiske tomater i seg, det tror jeg gjør seg bra! Gleder meg, Mmmmm... Og samboer som ikke er på lavkarbodiett likte den også. Han skal få brød til. Så har vi Ruccola og hvitløksdressing.

Takk for herlig oppskrift!

irjan sa for siden:

Mmmmmmmmmm :D
Herrrrrlig! Dette tror jeg bør bli et fast ukesinnslag i vår familie. Mannen var meget fornøyd med middagen. Og med lunsjen dagen etter.

Jeg syns enda det er litt vanskelig å finne nye middager, men denne er så god at vi kan ha den ofte.

Takker

Nateli sa for siden:

Nydelig go...:)

Mosepjusk sa for siden:

Lagde denne for første gang i går. Den ble litt "suppete", muligens fordi ostesausen ikke ble så tykk, men smaken var alldeles nydelig!
Den skal lages flere ganger - uten tvil!
Tusen takk for oppskrift :blomster:

Idamor sa for siden:

Lagde denne for første gang igår kveld, og den var nydelig! Kanskje litt tynn i konsistens igår, men var mye fastere i fisken i dag :-) til og med gubben likte denne :-)

Vettel sa for siden:

Har til og med lagret denne som favoritt. Skal lages i løpet av uka.

Vettel sa for siden:

Føyer meg til hyllningene. Fantastisk god! Lot den stå en god stund etter steking, så det fikk satt seg litt. Litt suppete, men ikke mer enn det pleier å være.
Og med hjemmelaget hvitløksdressing var måltidet fullendt. slafs

(og en liten salat til forret da)

Lulla84 sa for siden:

Denne må prøves !!!

Lullen sa for siden:

Denne skal jeg prøve meg på fredagkveld :)

Namba sa for siden:

Denne har jeg prøvd i dag, og den var kjempegod (særlig som kveldsmat etter å ha fått stått noen timer).:)

Olivia sa for siden:

kjempe godt! noen som vet hvor mange karbo man får i seg?

bolla123 sa for siden:

Lagde denne til middag i dag, det var en voldsom hit her i huset! :-) gikk ut en tur etter middag og når jeg kom hjem igjen var restene etter middagen, som nesten var halvparten av forma også borte... Noe som var litt trist i og med at jeg gledet meg til å ha det til lunsj i morra.. :-) men det er definitivt en rett vi skal lage flere ganger! :-)

barekiwi sa for siden:

Har levd på kylling og salat de første tre dagene av dietten min:p Denne mat tråden kommer nok til å redde meg fra å bli lei av mat ganske fort:)
Denne lasagnen hørtest kjempe herlig ut!:) Jeg elsker lasagne, og var skeptisk til å slutte å spise det!:)
Takk for flotte tips:)

Nurk sa for siden:

Denne er virkelig god ! Og jeg er kresen! Men husk å lage oste-sausen tykk nok.....det er det beste...og dessuten, etter min mening er lasagnen best dagen derpå. Da har den "satt seg" litt ;) Yummi!

barekiwi sa for siden:

Er enig der, at spessielt lasagne smaker bedre dagen etter! :p :)

Men det er Vanskelig å gi seg i tide før den blir tom, slik at den kan settes i kjøleskapet et døgn...:rodme::stuart:

quebec sa for siden:

nam, lagde den i går ettermiddag, veldig god. Smakte på den igjen i dag tidlig...knallgod :)......kjenner fettsmaken lange veier :)

jeg hadde kun litt agurk og krossade tomater, 100 gram av hver og 100 gram seterrømme og 100 gram fløte...lettere synes jeg å regner karbsinnholdet da, ja og så 500 gram kjøttdeig(mye kjøtt ja) og masse ost :) men herlighet....den metter jo nesten forever :) og det er jo slik mat jeg er ute etter :)

Nupsida sa for siden:

Denne skal prøves idag, uten tvil! :D

Nupsida sa for siden:

Men, går det ann å ha noe JBKM i sausen for tykkelsen?

Photobscura sa for siden:

Joa, men det har liten hensikt. Sausen blir tykk av seg selv. Bare vær litt tålmodig! ;)

Silje :) sa for siden:

Tenkte jeg skulle lage denne til helga, hvor mye ost bruker dere til sausen?

have2 sa for siden:

Denne skal prøves i morgen :)

Modezty sa for siden:

Denne blir middagen min i dag! Skal lage "vanlig" lasagne også, men det får de andre spise :)

Modezty sa for siden:

Da er lasagne fortært, og den var nydelig :) Takk for oppskriften!

Jeg brukte squash istedenfor osteskiver imellom, var litt i tvil - men det var kjempegodt :)

Bokhylle sa for siden:

Har prøvd denne oppskriften nå, bare at jeg sløyfet paprika og puttet sjampinjong i kjøttet i stedet. Dessuten brukte jeg squash som mellomleggsplater i stedet for ost, men hadde så klart ost i fløtesausen og på toppen.

Resultatet ble helt himmelsk godt!!!!!!!!! Dette må jeg jammen lage igjen. NAM!

Lulla84 sa for siden:

Skal lage dette i dag :D

Yonah sa for siden:

Dytter opp tråden med verdens beste og enkleste hverdagsmiddag! Gjett hva jeg skal lage til lunsj og middag?

groupie sa for siden:

Åh sikle denne var god..olala, den kommer til å bli brukt litt ja!

nlerka sa for siden:

awh! Det ble ikke oste-lasagne, men oste-lasagne-suppe :P bedre lykke neste gang! :D

Dolsi sa for siden:

Elsker lavkarbolasagne. Synes det er bedre enn vanlig lasagne, men det må være masse hvitløk i den og jeg liker også å bruke squash som plater mellom sausen. Smaker enda bedre oppvarmet enn nylaget ja :D

Hyper sa for siden:

Hihi..har vært borte fra forumet en stund..men er tilbake nå...
Så GØY å se at denne tråden fortsatt er oppe og går:):) Er jo noen år siden oppskriften ble lagt ut! Og det er LENGE siden jeg har laget denne middagen...Kanskje på tide snart!:)

Yonah sa for siden:

Velkommen tilbake Hyper! Denne oppskriften har jeg brukt i mange år og den er en gjenganger.

Kanutten sa for siden:

Skal lage denne i dag :sikle:. Det eneste jeg skal gjøre annerledes er å brukte mikrostekte lettost fra Synnøve.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.