Er det noen som har gjort det, eller hørt om noen...
Jeg har en gang lyst på et barn til, men mannen har ikke så lyst, iallefall ikke med det første.. vi har ei jente på 2 år nå..
Jeg har etter svangerskapet et forferdelig heng som er klamt og klør og har bare blitt verre etter jeg har tatt av..
mor mener jeg bør gjøre det.. og at det ikke trenger å bli verre etter et nytt svangerskap.. kommer ikke til å legge på meg like mye neste gang.. det vil jeg ikke tillate meg selv..
og jeg vil ikke gå i mange år med fæl mage bare for vi kanskje en gang om mange år skal ha et barn til...
Får du ikke mannen din til å skjønne at om dere skal ha flere barn så bør dere få dem før bukplastikken, og at du ikke kan gå i flere år slik som det der? Hvis han ikke skjønner der, ja ... Jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg hadde blitt skikkelig irritert og såret, iallfall.
Jeg må selv ta bukplastikk etter endt slanking, derfor har jeg og min mann bestemt oss for at så fort jeg får klarsignal fra legen og sykehuset om å bli gravid igjen (må vente i ca. ett år fra operasjonsdato), så prøver vi på 2 tette barn. Da blir det graviditet, fødsel og så PANG ny graviditet igjen nesten rett etter fødselen om kroppen vil. Siden vi vil ha 3 barn.
Tror ikke det er lurt å ta bukplastikk og så bli gravid, da bør du nok vente i MANGE år etterpå, for magen kan bli helt ødelagt.
Heisann,jeg har vært hos 2 forskjellige kirurger og
begge mente at det beste er å bli ferdig med svanger
skapene før buk plastikk,MEN det hadde ikke noe med
operasjonen og resultatet i seg selv å gjøre
De sa begge at problemet ligger i det at mange kvinner
gir litt faen når vi blir gravide og kansje ikke
er så flinke til å spise riktig og trene...(ikke så rart egentlig ,
da mange er skikkelig dårlige/bekkenlåsning osv osv)
begge hadde sett kvinner som har "ødelagt magen på nytt
ved å bli overvektige både under graviditet og uten
,men begge hadde også
sett kvinner som har "tatt vare på magen/kroppen sin
under nytt svangerskap! jeg har 1 datter på 1 1/2 år
nå og det er godt mulig at vi i fremtiden vil ha 1 unge til
,så får jeg bare være en av dem som gjør så godt jeg kan
for å ta vare på min "nye mage :) uansett er det ikke
aktuelt å få et nytt barn her før om ca 4 år,så tenker ikke
så mye på det nå...ps..ordet faen er ikke kirurgene sitt ord
men min måte å forklare det jeg oppfattet under konsultasjonene :D
ja men jeg føler ikke jeg kan tvinge han til å få flere barn når han ikke vil.. kanskje han vil senere men akurat nå vil han ikke ha flere barn.. det må jeg jo bare godta...
Tror han vil en gang i fremtiden.. men med 6 mnd uten søvn i det hele og bare tull så forstår jeg jo at han har fått skrekken og..
Han sier ofte at hvis trassen til snuppa skal vare til hun er 4 så vil han iallefall ikke ha flere barn..
Han er en person som ikke vil ha press på seg når det gjelder slike ting og det må jeg bare godta.. han vil iallefall ikke hvis det er mas..
Har ei veninne som og spør meg hver gang hvis jeg treffer henne alene og jeg sier at jeg ikke vil bli gravid før til neste år.. men at mannen er veldig i tvil.. og når vi er sammen med mennene og må hun alltid spør mannen min når vi skal ha flere barn.. og han blir irritert over maset og sier aldri.. så jeg vil jo ikke mase..
vil ikke ha barn for vi føler vi må.. men jeg vil at vi skal ha mulighet og overskudd og kjempelyst til å få et barn til begge 2 før vi får en til..
jeg kommer til å være sengeliggende store deler av svangerskapet neste gang for jeg har bare en halv livmor og veldig stor sjangs til å føde for tidlig,... fra uke 20 er livmoren min fullgått... og risikoen for for tidlig dobler seg for hvert svangerskap så jeg vil ikke at snuppe skal være superkrevende heller før jeg blir gravid igjen..
Selvsagt kan ingen tvinges til å bli foreldre mot sin vilje, men det er ikke poenget mitt heller. Poenget mitt er at dersom han hadde respekt for deg og ikke tenkt så A4 hadde han ikke TRENGT å bli tvunget eller mast på. Min mann leste diskusjonen nettopp og ble lei seg på dine vegne. Han sa han godt kunne komme på besøk til dere og stramme mannen din opp litt. :lol:
Jeg vil ikke være frekk altså, og jeg håper ikke du slår meg ihjel fordi jeg sier det, men jeg hadde iallfall selv blitt veldig skuffet om min mann tenkte sånn. Problemet er jo at for deg er dette vedhenget et problem, og for at du skal få det fjernet må dere kanskje velge mellom å få et barn til NÅ eller å ikke få flere barn? Vil han at datteren deres skal vokse opp som enebarn fordi han ikke vil ha flere akkurat NÅ? Er han klar over at det muligens er for sent senere, at han kan komme til å angre? Hva er det som gjør at det er så farlig å få et barn til nå?
Jeg avsporer skikkelig her og beklager for det, jeg blir bare så lei meg på dine vegne og forstår ikke tankegangen hans.
Jeg får snakke med han om det når jeg har slanket meg det jeg skal og snakket med legen..
Håper jo at han endrer mening..
Noe han kanskje gjør:D
Det har seg sånn at jeg ble spådd i tarotkort av noen jeg ikke kjente som ikke visste om min livmor at jeg skulle bli gravid i begynnelsen av neste år:D
og at je kom til å føde littt for tidlig, men ikke veldig for tidlig.. og at jeg måtte belage meg på et svangerskap hvor jeg må holde sengen...
så jeg får se om det stemmer da.. alt det andre hun sa er jo det legene mine har sagt er vanlig når man har sånn livmor som jeg har... :P
så man skal ikke se vekk fra at han kommer til å ville ha et barn til..
Om du vil ha barn i løpet av det neste året, så får du prøve å overtale mannen din uten å mase :) Det er du som kjenner han og vet hvor grensa går. Slik jeg ser det, så er dere to om barna, og da er det jo viktig at begge er med på det om det skulle bli en til. Siden du kommer til å bli sengeliggende, og det er noe dere vet på forhånd, og da er det ekstra viktig at dere er to om det, for mannen din vil jo i så fall få mer ansvar for datteren deres under ditt svangerskap. I tilegg kommer dette barnet etter all sansynlighet til å bli født prematurt, noe som vil kreve litt ekstra av dere som foreldre i starten, med et lengre sykehusopphold (avhengig av hvor prematurt du føder). Jeg kan forstå mannen din, og jeg kan forstå deg, men uansett så er det viktig at dere er enige.
når det gjelder spørsmålet om bukplastikk, så synes jeg stinasol svarte bra på dette lenger oppe... Det er opp til deg hvor langt du vil la det gå i et evt svangerskap etter en slik operasjon.
Håper dere finner ut av det!
Det er ikke godt med press på seg heller, mange menn er sånn!
Men jeg ville bedt venninna di om å slutte å kommentere det. I hvert fall til mannen din! Hun mener sikkert vel, men det kommer jo ikke noe godt ut av det.
Det å bestemme seg for å få barn er en privatsak, så dere trenger vurdere det i fred.
Lykke til!
Har samme problemet med magen selv:(
Har snakket med lege som sa jeg måtte få de barna jeg skulle ha først.
Det er lett å si man ikke skal legge på seg under neste svangerskap, men det går ikke alltid å ha så god kontroll på det som man vil: jeg fikk masse vann i kroppen som gravid, i tillegg til bekkenløsning som gjorde det umulig å trimme som jeg hadde bestemt meg for på forhånd!
Vil også si at jeg synes mannen din får litt vel mye pes her. Kan ikke fatte at noen kan bli så rystet av at en mann sier han ikke vil ha flere barn?!? Det er han vel i sin fulle rett til å si og føle:)
Hadde han ikke villet ha flere hadde jeg ikke reagert med et halvt øyelokk engang. Poenget var jo at han VILLE ha flere, men ikke enda. Og når da dama må velge mellom å få flere barn eller å få orden på magen, altså velge BORT flere barn fordi mannen ikke er klar "akkurat nå" synes jeg det blir helt vilt. Min mann reagerte jo også, og syntes det var en smule egoistisk. Han hadde forstått det veldig godt om han hadde måttet bli pappa igjen litt tidligere enn planlagt pga. en medisinsk tilstand!
Men nå ser jeg jo at det ikke blir et normalt svangerskap, og da blir det kanskje litt annerledes. Men allikevel ... Det er bare sånn JEG følte det da jeg leste innlegget, for jeg er ikke vandt med at en mann ber meg velge på den måten, og jeg hadde ikke godtatt det heller. Mulig jeg er ei skikkelig "kjerring". :p
Vel, nå er det jo ikke snakk om noen alvorlig, medisinsk tilstand. Har som sagt selv et kraftig "fettforkle" og det går fint an å leve med; bare å puddre litt mellom valkene;) Man bør ikke bare være ferdig med å få barn før en slik operasjon, men også være ferdig slanket, noen krever at du har holdt vekta i 2 år også. Så må man ha mer enn 2 cm. heng, hvis jeg ikke husker helt feil. Gleder meg til jeg er ferdigslanket, for da skal "laushuden" på magen VEKK:D
Ja, det er klart det stilles krav til en bukplastikk. Heldigvis er jeg garantert bukplastikk etter endt slanking, og hadde det ikke vært for at jeg vil ha 2 barn til før bukplastikken hadde jeg nok fått den ganske kjapt etter endt slanking. Men jeg vil jo være ferdig med barn først, så jeg og min mann er blitt enige om å få to supertette når vi begynner å prøve til jul. Blir det tvillinger slipper jeg jo lett unna hehe, men hvis ikke så blir det 2 barn rett etter hverandre, om kroppen vil.
Forresten så kan et slikt forkle være veldig ubehagelig om det er mye av det, ikke minst fordi man får sopp og eksem under, i verste fall store sår.
Jeg har to barn tatt med keisersnitt begge to, og etter at "lille snupp" ble født fikk jeg et "forkle" over arret. Gikk ned ca 20 kg etter fødsel, men det syntes fortsatt selv med klær på. Ble ekspert til å kle meg så det ikke syntes, men trivdes overhodet ikke med det. Forhørte meg om bukplastikk og ble rådet til å vente til jeg var ferdig med å få barn.
Så kom "dokka" til verden, og "forklet" var ikke blitt noe mindre, så jeg bestemte meg for bukplastikk etter å ha gått ned ca 20 kg igjen.
Virkelig ELSKER magen min nå :) :) :) . Trodde aldri jeg skulle komme til å se det, for tidligere har jeg alltid hatt komplekser for den.
Når jeg ser resultatet etter bukplastikken og er sååå fornøyd, er jeg veldig glad jeg ikke tok operasjonen mellom svangerskapene. Ville ikke risikere å ødelegge magen min nå.
Så mitt råd er å vente med operasjon. Du kommer til å bli slank og fin i mellomtiden og det vil hjelpe deg mye, selv om magen fortsatt kommer til å være der. (Kjipt, I know) Ikke risiker å ødelegge den enda mer!!
.... Og for alt du vet kan det jo tenkes at mannen din endrer mening når dere får natesøvnen tilbake.... og da er det ille å måtte vente til din nye mage "tåler" et nytt svangerskap.
Ei jeg kjenner har gjort det på colosseum klinikken i stavanger men på egen lomme.. og de operere ikke lengre for de som få det dekket.. det ha jeg skjekka opp:(
Må vi på sykehuset da? der er det jo venteliste på noen år huske jeg at jeg leste
Som Tussa sier så er det fritt sykehusvalg på denne typen operasjoner, så det er ikke så lang ventetid. På vektoperasjon.no tar jo de aller fleste FLERE plastiske operasjoner etter slankingen (på statens regning), både bukplastikk, armer, lår, knær, rygg og annet. Alt henger jo ofte etter en vektnedgang på 80-100 kilo og mer. Jeg ser at de ikke venter lenge, faktisk bare noen uker som regel. Av og til noen få måneder.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.