< Tilbake til oversikten

Lavkarbo og medisiner

hvit sa for siden:

Jeg lurer på om noen her inne kan si noe om hvordan lavkarbo og ketolysediett virker inn når man går på endel hjertemedisin?

Nille sa for siden:

I utgangspunket ble ketogene dietter "funnet opp" for å hjelpe nettopp hjertepasienter. Jeg kan ikke skjønne hva som er så farlig med å lavære å spise sukker, ris, poteter og pasta da, - men akkurat når det gjelder å være i ketose vet jeg ikke hvordan dete kan virke inn på visse medisiner. Jeg kjenner flere som har gått på ketogene dietter - og på hjertemedisin samtidig - men da i samråd med lege.

Om en går på hjertemedisiner skal en uansett aldri legge kostholdet drastisk om uten å ha snakket med lege. Send evt. en PM til Dr. Torkil P. Andersen her inne (brukernavn "Torkil"). Han er mannen bak "Slank med Ketolysekuren" og kan gi råd.

hvit sa for siden:

Takk for svaret Nille, er ikke kommet meg skikkelig igang enda, men leser så øyet blir stort og vått.... Min lege er gammeldags og mener at jeg ikke skal gå i gang med dette, men jeg har lyst. Hele livet har jo egentlig vært en slankekur, med mindre og mindre fett... men til ingen nytte. Vekten har bare gått feil vei. Nå begynner jeg å få lyst til å prøve å tilføre fett i steden.

Nille sa for siden:

Torkil har sagt et annet sted her at stabil hjeresykdom ikke er noen hindring for å bruke ketolysekuren. Men at opplegge bør avklare med fastlegen. De første par ukene mister kroppen en del salt, og det kan være farlig om du går på vanndrivende medisiner. For å erstatte salttapet bør en drikke saltholdig mineralvann og bruke Seltin salt i maten. Det bør følges opp med blodprøver. Selv tok jeg også kalium tilskudd. Men tar du ketolysepillene får du alt du trenger i dem.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.