Er det samme forhold? Altså, 2 dl soyamel er 2 dl. bakemix?
Har 3.5 boks stående med bakemix i skapet som går ut i juni..:o
Kjøpte det for å lage brød, men det smakte ikke mye bra.. Så nå leter jeg etter oppskrifter her inne, men på mange av de er det brukt soyamel..
jeg har bakt brød etter oppskriften på bakemixen. syns det var helt greit. Det er gubben som er mest avhengig av brød her i huset. Han liker det godt. Jeg liker veldig godt frokostpannekake:p
Var vel det på pakka jeg prøvde også... Skulle ønske jeg ikke var så kresen, det er virkelig vanskelig på denne kuren... Er så utrolig mye jeg ikke liker.
Hyper: Så den oppskrifta uten bakemix, men hadde vært greit å bruke opp denne mixen også, da:p
Har du prøvd frokostpannekaker? Det liker jeg veldig godt?
Her er oppskrifta jeg bruker:
Superdupergod Frokostpannekake.Totalt 6 kbh
2 egg, 4 ss cottage cheese 2 ss rømme 2 ss rapsolje 1 ss kruskakli 2 ss ketolyse bakemix en klype salt en klype bakepulver 2ts natreen pulver · Stekes som en stor pannekake/eller to mindre i smør på begge sider. Middels varme Kan være vanskelig å snu, litt porøs. Godt med masse slags pålegg. Jeg har faktisk brukt den som fastelavensbollekake med krem :sikle:
Den må prøves:) men jeg har bare flytende natreen, vet du hvor mye det blir? En annen gang jeg lagde med flytende, hadde jeg oppi et parr SS, det tilsvarer visst flere dl sukker...På bare noen få pannekaker.Ble litt søtt kan du si:p
8 dråper flytende natreen tilsvarer 1 ts sukker, 25 dråper tilsvarer 1ss sukker. 1ts natreen strø er 0,5g og 1 ts sukker er 5g. så det holder sikkert med 8 - 10 dråper. Har kjøpt flytenede natreen, men ikke begynt å bruke det ennå, bruker bare strø...
Hei Gerd!
Det er jo selvsagt svært godt med pannekake, men du spiser vel ikke en hel pannekake til frokost?:confused:
I så fall bruker du jo opp nesten halvparten av karbohydratene. Da blir det svært lite igjen til varierte salater og grønnsaker!:cool: Håper også at du har litt "grønt" på eller til kaka!:)
neida, steker en kake og deler med gubben :D . Masse deilig pålegg på og grøntfor... pannekaka bruker jeg for å slippe å "maule" allt annet... Det er ikke så ofte jeg spiser det heller, men det er ikke alltid jeg har tid til å steike egg og sånt :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.