I går lagde jeg en kjempegod middag. Tok to kyllingfileter og bruna dem på alle sider i stekepanna. Tok dem av plata og skar dem langsetter, ikke helt gjennom. La inn biter av camembert med pepper (sånn rund "ostesmultring" med sort pepper oppå) og noen stilker med sitronmelisse. Stekte dem i oven på 190 grader i overkant av en halv time (filetene var ganske store). Det ble kjempedigg. Jeg syns sitronmelissen ble rart, syns liksom ikke det passet helt inn. Mannen min derimot syns det var kjemebra. Serverte dette med stekt sjampinjong/rød løk og brokkoli. Ble kjempegodt, anbefaler andre å prøve. Fint med tilbakemelding om hva dere syns.
Hei.
Jeg fylte kyllingfilet med et par skiver spekeskinke, 4 skiver gulost og 1 ts pesto. Krydra kyllingen med grillkrydder, stekte den godt i panna på begge sider i godt med smør. Lot den ligge under lokk i panna og etterstekte den der. Laget jukseris og salat attåt.. NYDELIG!!!:sikle:
Hørtes digg ut. I dag tenkte jeg at jeg skulle ha koteletter og ovnsbakte tomater. Så det på VG-nett. Mannen sa at nå om dagen er tomatene ganske smakløse, og det har han jo rett i. Del tomatene i to halve, inn i ovnen på ca. 190 grader i 45 min. Da blir noe av vannet borte og noe av sukkeret vil karamellisere seg. Tenkte å lage en liten vri med litt salt, basilikum og litt av den osten jeg brukte i helgen oppå. Serverer broccoli til. Tror det blir kjempebra.
Jeg pleier å ha halve tomater i ovnen med litt ost av ymse slag og krydder, det er veldig godt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.