Frank sa for siden:
Poteter holder vi oss jo langt unna, den saken er grei. Men hva med rotgrønnsaker som gulrot og kålrabi? Mener å ha lest/hørt at man skal være forsiktig med disse også. Kan noen svare meg på hvordan dette forholder seg?
Frank sa for siden:
Poteter holder vi oss jo langt unna, den saken er grei. Men hva med rotgrønnsaker som gulrot og kålrabi? Mener å ha lest/hørt at man skal være forsiktig med disse også. Kan noen svare meg på hvordan dette forholder seg?
Gerd sa for siden:
Kålrot har 6,4 karber pr. 100g
Gulrot har 6,7 karber pr. 100g
Så det er ganske mye, og tunge grønnsaker. Fyller fort opp karbekvota når man spiser dette..
Frank sa for siden:
Takk for svaret, Gerd. Det jeg mente og som jeg glemte å skrive i spørsmålet mitt var om disse grønnsakene inneholder stivelse. På samme måte som poteter.....?
Gerd sa for siden:
nei, tror ikke det er stivelse, men at det er noe fruktose i disse. Er ikke 100% sikker, så jeg skal sjekke det litt mer.
Gerd sa for siden:
Viss du går inn på denne linken, så kan du se næringsinnholdet:
www.mat.no/vis_artikkel.aspx?artid=13456&shortdeh=yes&mnu1id=1212&mnu2id=&mnu3id=
Frank sa for siden:
Supert! Takk skal du ha!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.