Sissi sa for siden:
Hei, går rundt å sikler etter en latte :) Men kan man drikke det? Eller må jeg bare drikke svart kaffe eller må jeg ha koffeinfri, eller får jeg ikke lov til å drikke kaffe? :)
Hilsen Meg
Sissi sa for siden:
Hei, går rundt å sikler etter en latte :) Men kan man drikke det? Eller må jeg bare drikke svart kaffe eller må jeg ha koffeinfri, eller får jeg ikke lov til å drikke kaffe? :)
Hilsen Meg
Karin sa for siden:
Atkins sverger jo til koffeinfri, og mange reagerer jo på koffein og slutter å gå ned. Her må du bare prøve deg frem. Melk er ikke helt bra heller, men du kan jo prøve å blande fløte og vann, og se hvordan det går!
Sissi sa for siden:
Ok. Takk for svar :) Jeg går ned, men det går ikke så fort noen som vet om det kansje kan være koffeinen i cola zero??
Hilsen Meg
Karin sa for siden:
Det KAN det, men det er bare en måte å finne ut av det på: Kutt det ut i et par uker og se. Kan hende reagerer du på søtstoffet også, noen gjør det.
Trois sa for siden:
Latte laget på koffeinfri kaffe med fløte i stede for melk er kjempe godt. Blir også mettende pga fløten.
Sissi sa for siden:
Bruker du bare fløte da? eller tynner du det ut med litt vann??
Hilsen Meg
Georgine sa for siden:
Bare husk at enkelte (slik som undertegnede) får fullstendig vektstopp av fløte og må velge melk i stedenfor....
Photobscura sa for siden:
Du kan få kjøpt latte med soyamelk i stedet for på en del kafeer. Det synes jeg er veldig godt, og man får jo som regel ikke fløte i kaffen ute...
Vet ikke hva Atkins sier til soyamelk, men det er jo ikke snakk om store mengder, og han gir klarsignal for tofu, så..
Carisma sa for siden:
I lavGI boka jeg kjøpte står det at soyamelk har mer karber enn helmelk... Men jeg vet ikke om den er 100% til å stole på.
Trois sa for siden:
Jeg tynner ut med vann. Tåler ikke soya, men lurer litt på havremelk....vet ikke helt hvordan det er i forhold til dietten....men godt er det :)
Photobscura sa for siden:
Kan ikke tro at en liten skvett kan skade, man skal da heller ikke tylle i seg kaffe når man er på en ketogen diett.
Hva med fløte? Er sikkert nevnt.
Jeg for min del foretrekker kaffen min svart som min arme sjel :lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.