< Tilbake til oversikten

Spørgsmål om hva jeg skal gøre med diæt?

Monix sa for siden:

hei alle
Jeg er i krise

Snart 3 uker på ketolyse og ikke tabt et gram:S Gør alt som jeg skal men har ikke kunnet kutte ut kaffe + kvelds måltider, men efter at være begyndt på kuren uden egentlig at tænke på fremtiden, er jeg kommet i dilemma med mig selv. Gør jeg det rigtige??
Jeg synger i et stort band og skal meget væk på tour i verden og spillesteder, fly, tourbusser osv.. Her kan jeg ikke spise ketolyse mad. nok mere noget med at jeg kan vælge det sunde af det jeg får serveret
Mit spørgsmål er så om nogle af jer herinde kan foreslå mig en af de andre kure, hvor jeg evt stadig kan tage de sidste tabletter fra ketolyse og bruge bagemiks..
en kur hvor jeg stadig kan tabe de sidste 10 kg?
Håber nogle kan hjælpe, for jeg er desperat!
venligst monika

Monix sa for siden:

Og meget gerne en diæt hvor det ikke gør noget at man drikker kaffe:)

Gerd sa for siden:

Heisann.

Har du i tillegg til å veie deg, tatt mål rundt midje,lår??? Cm kan gå inn selv om ikke vekta reduseres. Da har du 2 måter å måle deg på. :)
Er du flink til å drikke mye vann? 2,5-3 liter pr dag. Det er veldig viktig..
Spiser godt med grønnsaker??

Det kan være vanskelig å følge dietten når man er ute og reiser. Min mann reiser en del, og lurer på hva han skal spise. På restauranter må du si fra at du vil bytte ut potet og ris med blomkål og brokkoli. Kjøper du deg mat på bensinstasjon/gatekjøkken, så kjøp deg 2 hamburgere og kast brødet. Spis bare kjøttet og salaten. Og det går an å spørre om de kan lage salat uten pasta, du kan be om mer salat i stedet for brød osv.. Det er bare å prøve seg.
Tror det kan gå bra jeg, men det krever litt forarbeid og planlegging.

:goodluck:

Monix sa for siden:

Hei og tak for svaret
jeg gjør alle de ting du spurtge om, men er nok for dårlig til at holde mig på 15 gr pr dag og spiser om kvelden.
Jeg har faktisk taget 3 kg på og det er en ren katastrofe, har lyst til at stoppe på minuttet med denne kur! jeg spiser en masse fedt, kan man spise for meget??
Det jeg vil spørge om er om det evt er muligt at gå over på south beach kuren i stedet og om man stadig kan bruge de sidste ketolyse tabletter jeg har tilbage der? og spise proteinbrød?
Jeg var på south beach-lignende kosthold før og havde meget nemmere ved at styre det.
Hvor mange gr karbo må man spise om dagen på southbeach?

Venligst Monika

Gerd sa for siden:

Jeg kjenner ikke til den kuren, har kun erfaringer med ketolysekuren. Jeg har hatt gode resultater, men har vært veldig nøye med veiing av maten. Har i tillegg til å gått ned 5 kg, gått inn 5,5 cm rundt magen. Det er veldig viktig å holde seg rundt 15 karber om dagen, spesielt i begynnelsen...:o Jeg spiser også noe hver kveld. Ikke store måltid, men littegrann for ikke å bli sulten...

donjuanwannabe sa for siden:

Du gjør umulig det riktige hvis du ikke tar av i vekt på 3 uker. Hva får du på turneene? Brød med pålegg? Da kan du jo spise pålegget, selv om det høres rart ut. Eller kanskje dette ikke er dietten for deg? Du sier jo selv at det gikk bedre på South Beach så det kan jo hende at det er en bedre diett for deg å følge. SB er vel ikke så hard på karbohydratene, men der skal man ikke spise for mye fett igjen. Det er enten eller. Og når man minker på fettet og øker karboene så må man passe på porsjonene bedre for å greie å gå ned i vekt. Hvis du spiser mye fett og lite karbohydrater så slipper du å tenke på porsjoner, apetitten din regulerer segselv. Du må velge din diett utfra dette tror jeg. Og det kan hende SB er ett bedre valg kanskje? Lykke til!

Monix sa for siden:

hej igen
så er jeg lige kommet hjem fra rusland i helgen hvor det selvfølgelig var helt umuligt at spise ketolyse mad, så jeg kom helt ud af det.
Har læst om fedon kuren og tror den passer meget bedre til mit travlt tour liv osv..
Desuden skal jeg jo ikke tabe så meget og slipper for en overgang fra ketolyse til mere normalt kosthold.
men har jo lært en masse på ketolyse som jeg kan tage med videre:)

Gerd sa for siden:

:) Lykke til videre

Torkil sa for siden:

Hei
Det siste gjør meg glad. Fedon er fint, spesiellt om man reiser mye, da er det både litt vanskelig og surt å gå på ketolysekuren, spesiellt fordi man ikke får smake mye spennende mat. Det er lettere på Fedon. Og har du ikke over ti kilo du skal bli kvitt er det en god løsning.

At du har lært en masse av ketolysekuren varmer mitt hjerte.:D
Man lærer hvor stor - negativ- effekt sukker og stivelse har på kroppen når man er på ketolysekuren og hvor godt kroppen fungerer når man unngår mye sukker og stivelse.
Jeg har skrevet det før, at ketolysekuren vaksinerer brukerne mot vektoppgang etter kuren. Vaksinen er dog ikke 100% :o
Normalt går 90% opp til sin opprindelige vekt etter en vanlig slankekur. Etter ketolysekuren tyder det på at "bare" 50 % går opp til opprindelig vekt, mens 25% går opp ca 1/4 av vekttapet og stabiliserer seg der, så mye som 20- 25% klarer å holde sin nye vekt +/- 2-3 kilo.

Dette skal jeg etterhvert lage forskning på.

Lykke til videre

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.