Boken er kjøpt inn, og opplegget starter på mandag!
Jeg har nå prøvd diverse andre slankekurer og dietter. Ingenting som fungerer. Så nå skal jeg gi Ketolysekuren et forsøk.
Har ikke lest mye, men har lest litt på nettet.
Litt om meg kanskje.?
Etter svangerskapet gikk jeg kjapt ned 30 kg grunnet samlivsbrudd, men nå har de og litt til kommet tilbake, da forbrenningen min tok kvelden etter det raske tapet. Nå har forbrenningen fått tid på seg, likevel så går jeg ikke ned, bare opp. Jeg er lei.
Jeg er 21år, har ei datter på snart 2, og er hjemme med henne. Jeg skal ned 20 kg ca før jeg er på drømmemålet mitt.
Underveis så skal jeg ha delmål, og de ligger på hver 5 kg jeg går ned. :D Da unner jeg meg noe i form av klær eller andre pleieting. :D
Håper dere vil hjelpe meg litt i gang med tips og råd, og jeg håper jeg skal klare dette her. Jeg er litt for glad i søtsaker.
Tips:
tja. Ikke spis frukt og rot grønsaker de første 14 dagene.
Les dagbøkene på lavkarbo og få tips om hva du skal spise.
Ønsker deg lykke . Er det noe du lurer på så er det jo bare og spørre her inne på forumet....
Og ikke gjør det i det hele tatt under kuren!! :)
Noen kan tillate seg en potet i ny og ne, og en og annen frukt, ETTER at kuren er avsluttet! Da snakker jeg ikke om å gå tilbake til gamle spisemønstre.
Men du bør nok holde deg helt unna inntil ønsket vekttap er nådd, og kuren endt og byttet ut med en oppfølgingsdiett som skal vare livet ut:)
Ellers, hjertelig velkommen! Som det sies her, du må nesten utnevne ketolyseboka di til en liten bivel, vær så nøyaktig du kan, og så kommer det meste naturlig etterhvert. Masse lykke til!!
Må nok gi det litt mer tid enn som så:)
Jeg er ingen søtmons, likevel tok det en uke før jeg ikke lenger hadde skikkelig lyst på sjokolade.
Du skal ikke behøve å være sulten. Spiser du nok? Drikker du nok vann?
Husk at det å "bytte forbrenning" (fra karbohydrater til fett) blir som en slags detox, kroppen trenger å tilpasse seg og kvitte seg med de lagrede karbohydratene i kroppen.
Jeg tipper at du føler ting er mye lettere om en uke eller to!:)
Har nok spist litt lite i dag kjenner jeg. Hvertfall til lunsj. Hadde en heftig treningsøkt før lunsj, og merket den godt. Men det er meget bedre nå etter middag. :) Skriver ned alt jeg spiser, og teller så godt jeg kan. :)
Regner også med at søthungeren forsvinner etterhvert ja. Det er en omstilling, det merker jeg allerede. Og så håper jeg det blir bedre når tablettene som jeg har bestilt kommer.
Jeg er ikke så sikker på om det er lurt å trene hardt i starten??? Mener å ha hørt det flere steder. Håper noen kan komme med et innspill her for å underbygge eller dementere det.....
Jeg trener ikke noe hardere enn vanlig. :)
Jeg trener hver dag, men idag var det litt heftig sånn helt plutselig. konkurransemennesket slo til i meg under en liten konkurranse med ei venninne. Bare for morro skyld.
Bare vent til fett- og protein-energinåvået slår inn du! Jeg kjente nesten ikke igjen meg selv jeg, ikke likt denne ellers så slacke rocketøsa å løpe rundt og støvsuge og rydde og mekke ting og så videre!:D Det var noe av den beste sideffekten ever!
Ikke helt på bærtur, men det er liiitt lavt! Så vidt jeg husker er 15 gram karbo om dagen det optimale for kvinner på ketolyse, så du er der nesten! Men tålegrensen er ganske invividuell, men det beste er å holde seg slavisk til boka i starten, etterhvert går det mye lettere!
Om du har tilgang på en innvandrerforretning, så vil jeg anbefale å kjøpe tyrksik youghurt, den er ikke så verst på karber. Og veldig god og fyldig! (Senere i diuetten kan du jo også koste på deg noen friske bær i den, og kanskje litt splenda, men ikke lurt å gjøre det nå!)
Tenk heller på det du KAN spise, enn det du IKKE kan spise, da går det så mye lettere:)
Eh... Idag kom det jeg hadde bestilt fra ketolyse.no og jeg måtte selvsagt teste de strimlene. :o
Og den var lilla allerede. Er det normalt da? På 2 dagen?
Den var ikke på det mørkeste, bare det nest mørkeste. Men for lite vann? Går det ann? Jeg sutter jo på vannflaska hele dagen. Og innimellom imsdal med smak. Godt med litt variasjon.
Jeg også er blitt flaskebarn på nytt.. :D Vann drikker jeg hele dagen. Og inniblandt ei flaske imsdal med smak. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.