Kan ikke hjelpe deg så veldig med rendyrkede lavkarbosteder i Oslo, men når du nevner Byporten så kan jeg i hvert fall komme med et lite tips.
Har vært på Egon's der noen ganger - og lavkarbo-utvalget er kanskje ikke superstort, for jeg ender opp med å spise det samme ... men: Hvis du liker taco og bestiller det minus skjellene og mais - så blir det faktisk en ganske bra lavkarbomiddag.
Har også vært på lavkarbo-treff på Mr. India, og det var da svært akseptabelt det vi klarte å få de til å servere der. ;)
Lykke til! (... og håper du får flere svar av folk som kjenner by'n bedre enn meg!)
Det skal ha kommet en ny lunsj-kjede i oslo med sunne alternativer... men det spørs vel om de tenker sunt som lavkarbo... De er antagelig mer på ernæringsrådet tenker jeg.
Men det er ikke så vanskelig å finne alternativer på restaurant, hverftall ikke for et fedon kosthold. Og de fleste er hjelpsomme med å bytte ut ting man sier man ikke tåler og sånn. Husk å tipse hvis de er hjelpsomme så er de det neste gang også ;)
Forøvrig er det en tråd på forumet her et sted om å spise ute...
Big Horn Steak House. Du finner dem på Aker Brygge og på Majorstuen (kanskje flere steder også?). Avbestill poteter og legg til blomkål/spinat etc som "side dish".
Dette skal visst være et bra sted selv om de i utgangspuktet satser lavkalori, så skal de ha stort utvalg og mye fokus på proteiner, i tillegg til at du kan mikse og trikse med tilbehøret selv.
Har ikke vært der selv, men folk som har skryter meget av det:)
Som du ser av teksten så står næringsverdiene oppgitt i menyen:D oslopuls.no/restaurant/article1313767.ece
Ja, helt utrolig at det ikke finnes flere lavkarbo-restauranter. Vet TGF hadde et par retter som var lowcarb før, men tror de har fjernet det fra menyen.
kanskje de bare trenger litt input for å komme på lavkarbo-sporet også? Kan man sende de tips på ting man ønsker på menyen f.eks? Nå som lavkarbo tar av overalt så må det jo være i deres interesse også å ligge litt foran andre i løypa :)
her er beliggenheten nøkkeln trur jag!!
[color=red][/color]
Lille kalori har tydligvis allrede flyttet fra bislett..forøvrigt så hade/har de en bra meny,med en del lav-karbo alternativer.. blomkålstappe f. eks.Og en sjokolade kake med minimalt med karbs..
På Grünerløkka er det nå så høye utleiepriser at de eneste som har råd til å drive butikk her er eiendomsmeglere. De popper opp som paddehatter her i strøket. GRRRRRRRR :mad: :mad: :mad:
F eks ble Bagel & Juice nylig lagt ned - et ganske så populært sted med ikke akkurat lave priser, og alt for lite personale. Til tross for alle disse "sparetiltakene" ble det altså for dyrt for dem å drive. Nå sitter meglere på utstilling i de digre vinduene midt i Thorvald Meyers gate ...
Så man måtte nok bladd opp en del laken hvis man skulle drevet noe sånt her iallfall ... :(
Trikset bak restauranter er investorer, og er konseptet godt nok, så får man det overalt... Problemet er bare at en lavkarbo greie ikke er utprøvd, og er veldig vanskelig å få støtte til. Folk er ikke veldig interessert i å investere i noe som de ikke nogenlunde sikre på at er god butikk.
Men det blir bare dyrere og dyrere på grunerløkka, og markedet priser seg selv ut der. Jeg tror Lysaker Brygge ville vært det suveren hotteste nå, da i form av ett lunsjsted.
Godt at man kan drømme om noe som man ikke har mulighet til... :cool:
Tviler på at det er så veldig mye mer marked for lunsjsteder der ute nå, med den cafeen som allerede ligger der + 2 plasser opp på "lokket".
For min del mener jeg vaterland, grønland må være et sted å satse nå. Endel jobblokaler i området, og mange som går forbi der til og fra bolig/kollektivt/jobb. Og en masse nye boliger på vei. (Og en drøss med nyetablerte eiendomsmeglere, som betyr at de mener det er "det nye løkka/Nye torshov":rolleyes: )
Og etterhvert åpnet filialer på helsfyr, skøyen og carl berner.
trur Nydalen er ett genialt sted å åpne noe på:) De bygger så mye der akkurat nå,og det finns masse bedrifter allerede..og BI så klart..
[color=#ff0000][/color]
Trur ikke man bare kan markedsføre sig som lav-karbo restaurant, jag trur man må forklare litt mere en bare bruke "ordet" lavkarbo..:p ..sikkert mange folk som har fådt med sig diskusjoner i tv om brød,pasta,sukker å så videre..men vet de att dette kalles lav-karbo kosthold?
Joda, med litt godt planlagt gratis PR, (Idar Vollvik er ekspert på dette området), så kan man kalle det hva som helst egentlig, og når selv det er plass til Krishna restauranter, så tror jeg det også er plass til lavkarbo.
Det er de som faktisk er interessert i locarb som faktisk ville vært de største ambassadørene sammen med media som alltid er interessert i nye konsepter.
De var kanskje for tidlig ute med lavkarbo, eller så er lavkarboere veldig dårlig til å spise på fridays. Ethvert sted du kan få et stort kjøttstykke burde ihvertfall være relativt greit å dra på. Tøyer kanske karbotallet med saus og tilbehør, men kryddersmør er rimelig safe.
De har fremdeles LK-salaten, eneste forskjellen er at det står ikek at det er LK i menyen lenger, og at du får det med hvitløksbrød. Jeg sverger fremdeles til denne salaten :)
Lurer på om noen har noe tips til hva jeg kan spise om jeg vil på indisk restaurant? Hadde en utskeielsesdag hvir jeg spiste indisk ute, men jeg spiste ikke risen eller nanbrød. Noen som vet hvor "ille" masalasausen og raitaen er? :veitikke:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.