< Tilbake til oversikten

Penselin og ketose

lille meg sa for siden:

:confused: Vet noen om penselin har virkning på ketose??
Jeg har ørebetennelse og har fått penselin og noen øredråper.
Spiser det samme som før men er ikke i ketose.
Eller har det noe med vannmengden jeg har drukket..
Vi har manglet vann i 3 dager, ble liksom litt rasjonering da?

Kristian sa for siden:

Kanskje du skulle sjekke hva den pencilinmiksturen inneholder. Tror den inneholder stort sett bare sukker.

lille meg sa for siden:

Har selvfølgelig hevet bruksanvisnigen.. Men får ta kuren ferdig og komme sterk tilbake etterpå. Vekta står stanby..

Gamla sa for siden:

Klikk deg inn på denne linken og skriv navnet på medikamentet. Der kan du lese hva det inneholder.;)
God bedring!:)
www.felleskatalogen.no/

lille meg sa for siden:

Her er innholdet:

Virkestoff er diklofenaknatrium 25 mg respektiv 50 mg.
Hjelpestoffer er mikrokrystallinsk cellulose, natriumstivelseglykolat, kolloidal vannfri silika, talkum, natriumstearylfumarat, hypromellose, poly(etylakrylat metakrylsyre), trietylsitrat, makrogol 6000, titandioksid (E171), jernoksid (E172) og kinolingult (E104).

Det sier ikke meg så mye. :o

Takker og bukker for infoen.:)

Gamla sa for siden:

Hvor mye KH det er i natriumstivelseglykolat eller de andre stoffene, vet jeg ikke. Uansett er det så lite i tablettene at jeg ikke tror det skulle ha noen innvirkning på ketosen.:rolleyes:

Carisma sa for siden:

Bare en teori, men det kan hende du ikke er i ketose fordi kroppen bruker alle resursene på å bekjempe infeksjonen? Men det vet sikkert Torkil mer om....

lille meg sa for siden:

Det er ikke godt å si..

Men er det noen som vet hvor lenge mann er tett i øret etter en ørebetennelse da?
Jeg er litt lei nå. Har hatt nedsatt hørsel pga den "dotten" i øret og så suser det så fælt?
Har hatt det i en uke nå.:(

Takker for innspill

Kanutten sa for siden:

Hei :)

Ta en tynnstrømpebukse, klipp av beina og putt dem inn i hverandre.
Ta vanlig salt, ca 5oo gr til det blir en ball litt større enn en tennisball oppi strømoene. knyt for tett inntil saltet.
Varm opp stekovnen til ca 50 grader legg denne saltballen i ovnen, og la den ligge der en halvtimes tid
ta ut saltballen, legg den i et kjøkkenhåndkle sånn at du kjenner det er varmt på utsiden men ikke for varmt.
Legg det på øret som verker.
Varme utvider øregangene, og saltet trekker ut vann. Fikk rådet av en homeoøpat da unga mine var meeeget øresyk, Det virka.:D

Torkil sa for siden:

Hei
Uansett veier tablettene bare noen få gram. Det du har fått er IKKE penicillin men en tablett i familie med ibux, brexidol, napren etc. Diclofenac er bedre kjentt som voltaren. Altså smertestillende og febernedsettende.
Er øret ikke bedre etter en uke bør lege konsulteres på nytt.
Øreverk er ikke noe greit for voksne, da blir det oftere mere komplikasjoner, hos barn er det derimot stort sett en plage mer enn en sykdom.
Kontroll etter 4-6 uker er et must!!!! :cool:

Vennlig Hilsen
Torkil

Kanutten sa for siden:

Torkil?????
Mens du er her ;O)
jeg har hatt influensa og fikk Cosylan
denne hostesafta med morfin i.
Jeg ble direkte pusk av den!!!
Jeg fikk hjertebank og ble heeelt ødelagt!
Er man stort sett meeer mottakelig for medikamenter når man går på lavkarbo????

lille meg sa for siden:

Dette skal jeg prøve i kveld.. Takker

lille meg sa for siden:

hm ikke penicillin, kjekt og vite.. ja ja
Men smerten er borte iallefall,men ikke dotten og susen..
Skal ta en tur til legen på fredag hvis det ikke gir seg.
Takk for infoen.:)

lille meg sa for siden:

Skal teste dette ut nå.. skulle jo ha gjort det for en ukesiden men ble for trøtt og så glemte jeg det..Ballen ligger i ovnen nå.så får vi se.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.