< Tilbake til oversikten

Hvor mye karbo?

Traxior sa for siden:

Jeg var litt usikker på hvem forum jeg skulle plassere dette i, men fant ut at det ble her, hvis jeg tar feil, så flytt i vei..

Vel, til spørsmålene, så er det noen grønne "ting" jeg ikke finner karbomengde på.

Følgende:
Rucola, Bladpersille, Spisskål, Pak Choy (Stilkkål) og Frise.

Må bare finne ut av det, da kjøleskapet mitt er så fullt av overstående at det ser ut som ett overbefolket drivhus.

Nattesjel sa for siden:

:lol: :liste:

tnutt sa for siden:

Frise har 2,4 g, Spisskål er 3 g, Pak Choi har 1,6 g, Bladselleri har 4,3 g og nesten like mye fiber.

Rucola kalles også for arugula, og her står det at det er 0,2 carbs i 0,5 cups arugula.

Traxior sa for siden:

Takker og bukker. Prøvde å finne, men godt at man har noen sjeler som vet hvor man skal finne.

hannehlm sa for siden:

Jeg har nylig startet med ketylsekuren. Jeg vil jo gjerne gjøre det som er anbefalt vedr å kun ha et inntak på 15 g karb om dagen, men jeg synes mat med bare salt og pepper som eneste smakstilsetter er veldig kjedelig...har alltid brukt mye tørkede og ferske urter (krydder) i min matlaging - mitt spm er kan noen hjelpe meg med å finne en oversikt over hvor mye forskjellige urter inneholder av karbohydrater. Jeg har forsøkt å søke endel...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.