jeef-micro sa for siden:
Da kommer Harry Potter and the deathly hollows i bokhandelen :D:D
happy
jeef-micro sa for siden:
Da kommer Harry Potter and the deathly hollows i bokhandelen :D:D
happy
Hyper sa for siden:
Åhhh!!!
Jeg hadde ikke fått med meg navnet heller jeg-før nå!!!
Gleder meg sånn!!!!!!LEeeenge til da....
jeef-micro sa for siden:
man kan forhåndsbestille den på bokkilden :D
Nille sa for siden:
Har forhåndsbestilt på Amazon.co.uk :D
Lemen sa for siden:
Åh!
Denne har jeg venta på lenge nå! Gleder meg!
:D
jeef-micro sa for siden:
Hva var prisen?
er litt usikker på om jeg skal bestille der eller om jeg skal betale for å få den til søs...
Nille sa for siden:
8.99 £ - med frakt 13.97 (om jeg da ikke putter på noen andre bøker på ordren før den effektueres). Sist lå den i postkassa en uke før den kom ut i Norge....
[color=#800080][/color]
PS Jeg bestilte "adult edition", tror "childrens edition" er med litt større bokstaver.... eller noe
jeef-micro sa for siden:
Sist hadde adult og childrens edition med omslaget på boka å gjøre. Den Childres edition hadde lilla og grønt omslag, mens adult hadde sort...
Hyper sa for siden:
hvor er den billigst da tro?..
Jeg er med i bokklubben...kan forhåndsbestille den der også!...
Isalien sa for siden:
GLEDER meg! :D
jeef-micro sa for siden:
bestilte på amazon.co.uk jeg... kunne fått den sendt til søss, men jeg drar hjem fra henne før boka kommer, så da vet jeg ikke når den kommer ...
nå gleeeeeeeder jeg meg :D:D
Hyper sa for siden:
jeg har også bestilt:):)weeee...
jeef-micro sa for siden:
Hvilken bestilte du da? jeg bestilte childrens edition jeg, for det er de jeg har fra før :) må ha alle bøkene i samme serie lik :p
jeef-micro sa for siden:
her er i allefall forskjellen fra forrige bok (the half blood prince)
(Childrens edition til venstre for de som ikke forstod det da :p )
Hyper sa for siden:
jeg bestilte fra bokklubben. no jeg, så vet ikke hvilken jeg får...
I fjor, da jeg forhåndsbestilte, fikk jeg childrens edition iallefall...
jeef-micro sa for siden:
liker å ha alle bøkene i en serie mest mulig lik jeg da, ,men jeg mangler de fire første HP-bøkene med hardt cover... har de kun som paperback
Nille sa for siden:
Har alle de første i farger, - Half Blood Prince i svart.... søren og - når har jeg allerede brutt fargekodene, så jeg får ta den neste i svart og da. Om den er i svart. Eller kanskje jeg skal la den ene HBP være i svart for å "signalisere" at det var der alt snudde ? Ti minne om Dumbledores svarte hånd ? Hm... og endre bestilligen til childrens edition, siden den allikevel er den siste ?
Hm...... decisions, decisions :o
jeef-micro sa for siden:
Ja nå sliter du Nille :p
Nille sa for siden:
Ja, jeg sliter sinnsykt :p
Hyper sa for siden:
Hehehe...
Jeg lånte de første bøkene jeg..og leste de på engelsk..Så har jeg kjøpt de på norsk, i hard utgave:)...
Men kan jo ikke vente til den kommer på norsk...Derfor kjøper jeg den på engelsk nå, så får vi se om jeg kjøpr den norske utgaven etterhvert...
Liker best å lese de på engelsk!!..
Kulere navn osv;)
jeef-micro sa for siden:
ja de norske navnene er jo helt tragiske spør du meg...
Hyper sa for siden:
Ja...Langballe f.eks.....hmmm
jeef-micro sa for siden:
høres småsexy ut han ja :p
Hyper sa for siden:
haha..Vel..Smaken er som baken sier jeg bare....Den kan jo forsåvidt og være lang...(Longbottom)
jeef-micro sa for siden:
:lol: litt forskjell på bottom og balle da :p
Hyper sa for siden:
I know!!!!...
jeef-micro sa for siden:
:lol:
chili sa for siden:
Nå er boka bestillt her og! Vi gleder oss stort!! :D
Hyper sa for siden:
Me too!!!!ELSKER Harry Potter!
Photobscura sa for siden:
Dere veit at det (mest sannsynlig) (i følge ryktene) er den siste i serien? Og en viktig person skal DØ!:eek:
Alle tror det er Harry, jeg tror det er Langballe:p
jeef-micro sa for siden:
hehe jeg håper det går bra med langballe jeg... han er liksom så uheldig han... men når det er sagt så sies det også at det er umulig at både harry og voldemort lever, så en av de er spådd til å dø... og da er jo på en måte serien slutt, for det er jo den greia mellom den som er hele saken i bøkene :)
Det stroe spørsmålet er vel om dumbledore oppstår fra de døde eller ikke :p mange mener han ikke er død på ordentlig...
Hyper sa for siden:
Jeg tror (håper) han ikke er død på ordentlig..
Og jeg har hørt at det er siste boka ja:(..Buhuuuu
jeef-micro sa for siden:
Jeg tror han er død på ordentlig :hylgrine: (og det står jo i boka også)
Photobscura sa for siden:
Tulle-ordentlig;)
jeef-micro sa for siden:
vi får se hva som skjer i neste bok :D
her er diskusjonstråden vår da
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7162&highlight=harry+potter
Hyper sa for siden:
Så nettop på traileren til neste film igjen..Jeg blir så giiira!!!
IKKE lenge til nå!!
jeef-micro sa for siden:
så kult :D jeg har fått pappa hekta på Harry Potter, så i har alltid vært på premieren på kino og sett filmene sammen :D sånn far-datterting :p
plysjhai sa for siden:
Jeg har akkurat hørt ferdig alle seks bøkene som lydbøker siden jul, og nå går jeg og gleder meg til bok 7! Ikke mange månedene igjen nå. :spent:
Jeg har derimot ikke bestilt den, for den skal kjøpes om natta når den blir lagt ut for salg! Jeg satt i kø på bok 5 og var vel en av ikke så veldig mange på Karl Johan, men regner kanskje med det blir litt flere denne gangen. Vet ikke helt om jeg vil lese den da, for da er det jo endelig slutt...
chili sa for siden:
... I dag er det 21. juli, og vi har fått boka!! :D
:D
kelly sa for siden:
Mener å ha lest en plass at Harry Potter bøkene er de eneste bøkene i verden som kommer med 2 forskjellige cover, tilpasset både barn og voksne :D :D Sier litt om hvor populære disse bøkene er :) :) Jeg har selv lest alle og venter spent på den siste :heia: :heia:
Hyper sa for siden:
Jeg henta min på posten i dag!!
Satt ute istad, og har kommet til kapittel 7!!
I looove Harry Potter!!
jeef-micro sa for siden:
min ble av alle ting sendt i dag :( vil ha den nå...
Iset sa for siden:
Jeg sitter med boken i hånda nå. Fikk den i dag. Jeg venter med å lese den til vesla er i seng, skal ikke ha NOEN forstyrrelser av NOE slag!! Herregud, dette er nesten religiøst, jeg er helt hyper ...
jeef-micro sa for siden:
Det er så sinnsykt surt at jeg ikke har fått min :( Har ikke ord for det... men nå skal jeg på konsert da, så jeg får ta et ekstra vin og drukne sorgene mine :p
Hyper sa for siden:
Hyper er meg det;););)
Iset sa for siden:
Hvor bestilte du den fra? Fra utlandet (feks. Amazon) tar det alltid mye lenger tid, da får du den aldri til releasedatoen. Jeg bestiller alltid fra Bokkilden, de er kjent for å være raske. Jeg har ALLTID fått bøkene mine en dag før eller på selve releasedatoen derfra.
xtra sa for siden:
Boka kom med posten kl 12 i dag, og for en time siden var datteren min ferdig. Hun hadde det skikkelig travelt! :)
Men hun vil ikke si noe om hvordan det gikk, om noen døde eller noe annet, så jeg må nok lese selv.
Nille sa for siden:
Min og ! Sist gang fikk jeg den to dager før den kom ut i butikkene, men det har de visst ikke fått lov til denne gangen. Har jo vært mye mer hype denne gangen enn sist.
Lemen sa for siden:
Og jeg som ikke skulle begynne på boken før etter eksamen om 4 uker, klarte ikke la være å la boken ligge og har akkurat lest de tre første kapitlene... Kommer vel til å ligge våken i hele natt for å lese allikevel tenker jeg. ;)
Iset sa for siden:
Jeg er på kapittel syv nå. HERREGUD SÅ SPENNENDE!! Og trist, og grusomt, og sjokkerende og enda mer spennende! VRÆÆL! Jeg tror jeg må lese hele natten! :dåne:
Lemen sa for siden:
Skal akkurat til på sjuende kapittel jeg også nå. Blir ikke så mye søvn her heller... ;)
01jun07 sa for siden:
Slemme folk!!
Jeg skal inn til byen å kjøpe boka på mandagen... Drittbokhandelen hadde den ikke her... Skulle hatt bank skulle dem..
Lurer fælt på hva som faktisk er forskjellen på adult og children versjonen..
tenker ikke da på coveret, men innholdsmessig..
Lemen sa for siden:
Så vidt jeg vet så skal det ikke være noen forekjeller bortsett fra coveret.
fra [url]www.ark.no[/url]
jeef-micro sa for siden:
Ikke avslør noe da :p
I fjor hadde vi en diskusjonstråd om boka... kanskje vi skulle hatt det om denne også...
Hyper sa for siden:
hihi...jeg er på kapittel åtte..Skal ut i sola og lese videre snart:)
Gjerne det!!Men da kanskje når man er ferdig med boka?..
Jeg er sååå redd for at noen skal avsløre noe!!!
jeef-micro sa for siden:
Du må ikke lese tråden før du har lest ferdig boka da hyper ;)
Hyper sa for siden:
Det er jo lettere sagt enn gjort da!!
Men da må tråden ha en advarsel iallefall!!;)
jeef-micro sa for siden:
Så klart vi må ha en advarsel... er jo mange som ikke kjøper boka før den har vært ut lenge...
jeef-micro sa for siden:
og postkassa var tom i dag også :hylgrine:
Hyper sa for siden:
Skal begynne på kapittel 18 jeg nå..Har en liten pause..skal lese litt til etterpå..må rekke noen kapitler til før Erlend er ferdig på jobb;)Og i morra jobber jeg selv...
jeef-micro sa for siden:
Jeg gleder meg masse... vil ikke lese boka for fort heller, for da er alt over så fort...
Hyper sa for siden:
JEg vet!!
Men klarer ikke la være!!
jeef-micro sa for siden:
Det er ikke sikekrt jeg klarer det heller... men det er så trist at det er helt over etterpå...
Vil ha flere bøker
Hyper sa for siden:
Jeg ooooog!!!!!Buuhuuu
jeef-micro sa for siden:
Den kom ikke i dag heller :(
Nille sa for siden:
Nå er jeg lei av å vente. Stephen Fry er lasta ned på iPod´n. Han er fantastisk til å lese Harry Potter !
jeef-micro sa for siden:
Den bare MÅ komme i morgen... ellers tipper det for meg..
Nille sa for siden:
IT HAS ARRIVED !!
Hyper sa for siden:
Weee!!!
ENJOY!!!
Nille sa for siden:
Nå klarer jeg ikke å bestemme meg for om jeg skal lese boka eller høre på lydboka hvor Stephen Fry leser den..... :rodme:
Hyper sa for siden:
Jeg ville lest boka først jeg..
Liker å lese i mitt eget tempo, og se ting for meg, lese ting om igjen om jeg ønsker det osv:)..
Og lese ting "på min egen måte"....;)..
Men tror jeg skal få tak i lydboka jeg og, og høre på den etterpå:)
jeef-micro sa for siden:
min har også kommet i dag :D:D:D:D
Hyper sa for siden:
Hurraaaa!!!
Jeg begynner å nærme meg slutten jeg...Har kanskje lest 2/3....vil egentlig ikke bli ferdig heller..Gruer meg litt..da er det jo ikke mer!!
jeef-micro sa for siden:
Jeg har ikke åpnet den enda... venter på en tlf fra ei veninne som skal hentes på bussen og kjøres hjem... Og så kjedelig å begynne å lese nå, bare for å bli avbrutt...
Smula sa for siden:
ENIG!
Nå er ikke jeg HP fanatiker og jeg akter ikke å lese bøkene, men jeg har forstått det slik at det er samme forfatter (Bugge Høverstad) som har oversatt HP bøkene til norsk, som oversatte Tolkiens bøker.
Hans mega-teite navnoverssettelser har vært en STOR irritasjonskilde de siste 15 årene. Jeg nekter konsekvent å bruke de oversettelsene, og leser nå stort sett bare Tolkien på engelsk.
Nille sa for siden:
Jeg fikk ei bok til jeg.... Hm.... har bare bestilt en.Og så sjekket jeg og så det var samme ordrenummer og samme fakturanr. Men i følge MasterCard er jeg kun belastet en gang.
Sendte en mail til Amazon og forklarte at jeg hadde fått to bøker, men bare en faktura og på samme ordre. Spurte om hvordan de ville jeg skulle returnere den. Fikk et "goddagmannøkseskaft" svar med beskjed om at hvis den var feilsendt og jeg ikke ville ha den kunne jeg sende den i retur så skulle de kreditere det jeg evt. hadde betalt for mye .... :wacko:
Javel :blinke:
Så jeg gidder ikke orge med ny pakking, og gå på posten og betale for å sende pakke til England. Jeg beholder boka ! Er jeg slem da ?
jeef-micro sa for siden:
Hadde gjort akkurat det samme jeg nille.., synes ikke det er slemt i det heletatt... Det er amazon som har gjort feil, ikke du
Hyper sa for siden:
Jeg hadde og beholdt den..
De som har gjort feil så...
Og virka jo nesten som de ikke hadde giddet å lese mailen din ordentlig engang....
Smula sa for siden:
Det der er Amazon i et nøtteskall.
Har brukt Amazon UK en del ganger, og i ni av ti tilfeller går det helt smertefritt og raskt. Men med en gang det er noe og du kontakter kundeservice ligger du dårlig an. Du får svar, men du får aldri svar på det du spør om.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.