Trinelise sa for siden:
300 gr blomkål = 6,9
50 gr smør = 0,5
Salt og hvit pepper
Kok blokmålbuketter til de er helt møre, sil av.
Ha alt i gryta/kjøkkenmaskinen og miks sammen til det er en glatt masse.
Server til kjøtt eller fisk.
Trinelise sa for siden:
300 gr blomkål = 6,9
50 gr smør = 0,5
Salt og hvit pepper
Kok blokmålbuketter til de er helt møre, sil av.
Ha alt i gryta/kjøkkenmaskinen og miks sammen til det er en glatt masse.
Server til kjøtt eller fisk.
Valeriana sa for siden:
Blomkålstappe er en klassiker for mange lavkarbospisere. Jeg bruker det mye selv og lager etter omtrent samme oppskrift. I tillegg til at det smaker godt er det også ganske mettende. Etter en middag med kjøtt og blomkålstappe er jeg mett i mange timer.
Gunhild sa for siden:
Jepp. Jeg fant også tipset om blomkålstappe her inne så har forstått at dette er en klasiker .....
Bruker mye samme oppskrift som deg..... og hvis man i tillegg tar i en liten skvett fløte samt koker litt etter den er ferdig most så blir den ekstra ekstra god:D
Iset sa for siden:
Jeg har fetaost også i, ca. 1/3 pakke grønn feta fra Arla. Blir helt fantastisk. Synd at ikke mannen liker det, er ikke alltid jeg gidder å lage det bare til meg. Han må være syk, det går da ikke an å IKKE like noe sånt!
Gerd sa for siden:
Blomkålstappa er jo super å fryse da, Iset ;) Så når du først lager, så lag masse og frys ned i porsjonspakninger :D Det gjør jeg...
Iset sa for siden:
Jaa det kan jeg jo gjøre. :D
LilleRosin sa for siden:
Det var ett supert tips. Det har jeg ikke tenkt på før.
Valeriana sa for siden:
Kremost smaker også godt i blomkålstappa, selv bruker jeg kremost med krydder eller urter.
Lemen sa for siden:
Og jeg bruker å ha oppi en god skvett med fløte, og synes det smaker best. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.