Nå er jeg riemlig fortvilet. Etter at jeg fikk minstejenta har jeg ikke klart å få av meg de overflødige kiloene. Jeg har aldri strevd med overvekt før.(Heller tvert om) Det er ikke så mange kilo jeg må ned men 8 kg må av. De sitter som spikret. Jeg prøver å følge et lavkarbo kosthold. Spiser svært sjeldent godter, snacks, drikker aldri sukret brus, og det meste av maten er basert på hjemmelaget mat med lite fett og mye grønnt.
Jeg kan ikke unne meg det som mange andre kan av vanlig mat. Altså skeie ut da fyker jeg opp.
Jeg hadde preeklampsi i begge svangerskap og svangerskapdiabetes i det siste. Var ikke overvektig i svangerskapet. Etter det siste svangerskapet har ikke min helse kommet seg og jeg sliter i perioder med høyt blodtrykk.
I følge en Fedonlege her i byen som de fleste leger her i byen ikke har noen respekt for for så mente han at jeg var insulinresitent.
Det har vært mye som har skjedd gjennom flere år av dødsfall og sykdommer og selv strever jeg fortsatt med bekkenproblemer. Jeg bruker Cerazette pga blødninger og smertestillende, betennelsesdempende for å kunne klare å sove.
I fjor gikk jeg ned noen kilo men så ble minstejenta svært syk og det varte i lang tid. Da kom kiloene på. Kostoldet var akkurat likt som da jeg gikk ned.
Nå lurer jeg på om stresset kan være en årsak og muliges medisiner som gjør at jeg ikke går ned noe særlig?
Er så lei av dette og føler meg overhodet ikke vel.
Høres ut som om du har vært gjennom en tøff tid!
Jeg kan ikke hjelpe deg direkte, men jeg har et tips:
Det var en lege/forsker (en dame) fra Radiumshospitalet (tror jeg) som snakket om stresshormoner og overvekt i en TV2-debatt (Holmgang, 24.01.) for et par uker siden. Husker ikke hva hun het, desverre, kanskje noen andre her inne husker det?
Høres jo ut som om hun kunne ha klart å hjelpe deg.
Dersom du finner navnet hennes så kan du vel ta kontakt?
Og kanskje vet hun om det er andre leger, feks i området der du bor, som har peil på det samme?
Jeg fikk feks henvisning til en hormonspesialist her i Bergen pga pcos, og fikk iallefall hjelp der.
Programmet ligger ute på Tv2 sine hjemmesider, så dersom du ikke husker navnet hennes så kan du sikkert finne det der!
Jeg har ikke pcos da jeg begge ganger lett ble gravid og ellers ikke har symptomer på det. Men kanskje jeg skal prøve å skrive et brev. Tviler på at hun har tid til å svare men det er jo verdt et forsøk.
Men noe må det jo være.
Tusen takk igjen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.