< Tilbake til oversikten

Noen som vet?

stinasol sa for siden:

leste i en annen tråd,noen som spurte om hva en "vanlig person (som ikke slanker seg osv)ligger på av inntak i karbohydrater her i norge..ble kjempe nyskjerrig på dette jeg og nå..så starter en ny tråd... :) noen som har hørt/vet noe ???

Gir sa for siden:

Et par-tre hundre??
Tipperivildenssky

Havregryn sa for siden:

Ja det var jeg som lurte på det,jeg skal nå søke rundt på nettet for å se om det finnes noen svar der ute..:)

Siljevanilje sa for siden:

det var jeg som spurte for lenge lenge siden. og svare jeg fikk var 3-400 kh pr dag. og det er jo sykt mye hvertfall ifht atkins/ketolyse.

Havregryn sa for siden:

Å ja beklager,det visste jo ikke jeg,men jeg stillte spørsmålet tidligere i kveld også jeg da..
men jeg har også funnet det svaret der:p

Nille sa for siden:

Lavkarbo er pr definisjon et kosthold med max 40 energi % karbohydrater - har jeg lært.

Hvis f.eks. Atkins med 20 karber vil si 5 energi % (det pleier å stemme ganske bra) vil det si at rundt 160 karber pr dag fremdeles er lavkarbo kosthold.

Såkalt "normalt norsk kosthold" ligger på over 300 karber pr dag.......om man følger Drevon & Co's råd. Faktisk opp mot 340 +/-. Der er ikke Drevon & co helt enige med seg selv...:p

stinasol sa for siden:

ok...ja det er litt forskjell ja..:p nå skal du se Nille...fra mandag blir det orntli skipper tak hos meg...og nå skal grønnsakene inn i min verden en gang for alle ;)

Titti sa for siden:

Heia, Stinasol :heia:

Jeg spiste lite gr.saker i høst når jeg fulgte ketolyse og gikk jo ikke ned noe. Nå har jeg gått over til mer gr.saker og vekta har begynt å gå nedover. Jeg trodde jeg sparte karbo ved å ikke spise så mye gr.saker. ;)

stinasol sa for siden:

ja nå er jeg tilbake..jeg er nok litt sånn at jeg må nekte meg alt eller ingenting..så fremover blir det ikke noe pølser,penøtter søtstoff osv...streng induksjon i 2 uker ...nå skal jeg ha vekk de siste kg..bom basta...grønnsakene skal jeg tvinge i meg nå..blir vedlig ensformig å bare spise kjøtt.. :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.