Lurte egentlig bare på om jeg kan fortsette å ta B-Vitaminer (merke: vitaplex) når jeg driver med ketolysekuren (siden jeg ikke får i meg noe poteter eller bananer)? Og hvordan blir det i såfall i sammenheng med vitaminene som jeg skal ta på kuren? Jeg leste at man skal ta de div. vitaminene i ketolysekuren ved forskjellige måltid, hvor i så fall bør jeg ta b-vitamin i forhold til de andre? Får henta boka mi og vitaminene fra ketolyse.no i morgen, så det kan vel hende det står noe i boka, men tenkte jeg skulle spørre nå likevel... er så nyskjerrig. :rolleyes::rolleyes:
Tar forøvrig B-Vitamin pga. hud/hår/negler aspektet av vitaminen... :)
Om du spiser etter ketolysekurens regler skal du ikke behøve å ta b-vitamin tilskudd utenom det som er i en vanlig multivitamin. Det er ikke farlig å ta mer, men du trenger det ikke. Om du skal gå på Ketolysekuren anbefaler jeg ketolysepillene, De er perfekt sammensatt for den type kosthold.
Jeg har ikke spist en banan eller poteter siden tidlig på 80-tallet og ved siste blodprøve fikk jeg beskjed fra legen om å IKKE ta b-vitamin tilskudd da jeg hadde for mye b-vitamin i blodet. Jeg spiser masse gønnsaker og fisk, og legen mente dette var årsaken. En av de beste b-vitamin kildene vi har er brokkoli.... I det hele tatt er grønne grønnsaker, belgfukter, fisk og valnøtter gode ting å få i seg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.