Det var så dårlig utvalg i salatbaren til lunsj i dag, at jeg vurderer å gå ut og kjøpe en kebab isteden. Men så kom jeg til å tenke på de forskjellige dressingene de "heller over" ...
Noen som aner hva de bruker og hva de kan inneholde av karb'er?
Jeg er av den "milde typen" :p men skriv gjerne inn om dere vet innholdet i medium og sterk type dressing også!
hmm,det er vel like forskjellig fra sted til sted tenker jeg...uansett er det garantert sukker i...tipper det ligger som i de vanlige jeg..men du kan jo bare spør der de selger? det har jeg gjort med forskjellige ting..burger pølse på besnsin stasjonen for eks..bare spør om å få se på flaskene?
Takk for svar!
Ja, det var den varianten du beskriver Fridolina, så jeg tok sjansen på en liten skje. Han så litt rart på meg, for hos de andre skikkelig fløt det over.
Ble i hvert fall skikkelig god og mett! :)
Hvem kebabsjappe var det isåfall du tenkte på? Og nei, jeg tror ikke udeklarerte dressinger er veldig mye å satse på under ketolyse, men kan du ikke i stedet lage en selv? Da kan du få en bra dressing som smaker akkurat slik du vil...
Forøvrig, så mener jeg at dressing ødelegger salater, så trikset er litt bringebær balsamico, litt vanlig balsamico, litt hvitløksolivenolje med noen krydder i.. Da får du både noe som smaker 10000 ganger bedre... (Min mening...) Du får i deg fettet i form av olje, og du kan spise mer grønt innenfor de samme karbene.
Takk for tipset, men nå var dette et "haste-tilfelle" hvor jeg ikke fikk den maten jeg ville ha i kantina - og derfor løp ut og kjøpte meg en kebab isteden. Da er det ikke så greit å få lagd dressingen i farta ;)
Helt enig, og til vanlig så bruker jeg det overhode ikke. Tillot meg altså en skje med dressing over kebab'en i går, og siden stix'en viste utslag og jeg spiste "fornuftig" resten av dagen/kvelden - så gikk det altså bra denne gang. :)
Jeg ville bekymret meg mer for innholdet av transfett enn for innholdet av karbohydrater i de dressingene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.