Hei alle sammen, ny her. Min første dag var Søndag. Hadde egentlig tenkt å vente til Skaldemanboka hadde ramla ned i postkassa, men klarte ikke å la vær å tjuvstarte :D
Jeg er ikke helt grønn når det gjelder lavkarbo... Fulgte Atkins opplegget for noen år siden og gikk ned en hel del... som la seg på igjen med renter da jeg datt av lasset. Det der med å øke karber funker definitive ikke for meg. Jeg er et svakt menneske ;)
Jeg skal vel ned en 20 kg eller så, men jeg bruker ikke vekt, så Skaldemansnora blir veiledningen (Den, plus at jeg har ei bukse i skapet som satt som et skudd da jeg var på Atkins...)
Poenget for meg er at det er en livsstilforandring... om det tar 2 år før jeg kommer inn i Atkinsbuksa, så tar det 2 år. Jeg er bare drittlei av å ete forholdsvis sundt, bare for å løpe ut å kjøpe en størrelse større hver gang jeg shopper. Det pluss at karber gjør meg daff og uopplagt generelt (og grinete i følge min bedre halvdel)
Gleder meg virkelig til å lese boka!!! I mellomtiden går det i smørstekt biff med bittelite grønnsaker til. Og skal man tro på ketostixen så var jeg i ketose allerede etter 24 timer med min nye livsstil :D
Akkurat samme som meg, jeg datt også av Atkins da en skulle øke karbohydrater. Satser nå på ketolyse jeg og, og gjør ikke endringer før jeg har gått ned EN GOD DEL! :D
Takk, takk alle sammen. Det er virkelig et flott samfunn vi har her :)
Etter 4 dager kan jeg rapportere at ting går etter planen, har ikke fått noen bok enda, men spiser etter mitt eget opplegg. I går lagde jeg en stor posjon biffstuing, stekte litt paprika, squash og sopp i smør, freste den oppskjærte biffen og blanda alt sammen. Putta i litt muggost i smøret og lot det surre en stund. Det var så godt at jeg hadde det til både frokost og lunsj i dag :D
Formen er helt på topp bortsett fra at jeg er litt uttafor, dvs spaca i hue, men det går over etter noen dager, det husker jeg fra forrige gang :D
Det føles som om noen har tent et bål i kroppen min (må være fettbrasan Skaldeman snakker om), jeg er som en stråleovn, hehe.
Hei Brim...
Da har du og jeg noe til felles. Jeg begynte på søndag, men i motsetning til deg klarte ikke jeg å holde meg unna vekta. Jeg merker jo at noe skjer.. lol. Jeg har da kvittet meg med 3 kg allerede. Helt utrolig når jeg tenker på hvor mange kalorier jeg har dyttet i meg i løpet av disse dagene.
Jeg avviker litt fra boken jeg da. Spiser mine grønnsaker sammen med kjøttet, Klarer liksom ikke bare spise kjøtt for å så spise grønt etterpå.
Ellers så synes jeg dette er en fett diet! Er stort sett mett og god, men spiser mer når jeg er sulten. Funker som bare det!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.