Jeg har problemer med at vekten står stille.
Jeg er foreløpig på Atkins induksjon, og jeg har gått på den siden 6. januar, og har gått ned ca 10 kg, er fornøyd med det men akkurat nå ser det ut til å stått stille i en uke..
Så lurer jeg på om jeg kan få noen råd her..
Det jeg spiser er typisk egg, ost, kyllingvinger, kjøttdeig og annet kjøtt, men jeg spiser også litt av pølser fra Gilde. Disse er ikke lavkarbo, men det skulle gå greit så lenger jeg teller karbene, ikke sant?
Har antagligvis ikke drukket mer enn 1,5-2 liter hver dag, bør jeg øke dette?
Etter å surfet litt på forumet her, ser det ut til at for lite grønnsaker/salat kan føre til at vekten stoppet, nå har jeg laget meg en stor salat med ost og paprika..
Hva slags grønnsaker bør jeg spise, holder det hvis jeg spiser for eks salat, paprika, blomkål og brokkoli i dag eller er det viktig at jeg varierer det mer?
Hva slags mengde bør jeg spise?
Hei og gratulerer med minus 10 kilo!
Les her - så finner du viktig informasjon om alt du kan spise under induksjonsperioden (også grønnsakene du etterlyser).
Lykke til videre!
Du har jo gått ned mye på kort tid, så tror nok kroppen din holder litt igjenn nå - du har sikkert hørt/lest om det berømmelige platået??. Vent en uke til og følg med på om du minsker no i cm!
Men det kan vel ikke skade å endre litt på måltidssammensetningen heller, og jeg syns de forslagene du har selv høres fornuftig ut! Øk vanninntaket med 1 liter dersom du klarer det og varier litt med gr.sakene. Jeg pleier å lage en ganske stor salat av 2-3 div salat samt litt vårløk, paprika, cherry-tomater, agurk, stilkselleri o.l. Sammen med kylling/skinke/kjøttdeig/egg/ost og godt med olivenolje over blir det et godt måltid.
Vet ikke om du har prøvd mos av blomkål og brokkoli, men det er utmerket potet-erstatning til middagen!
Lykke til videre :) - kommer sikkert flere gode råd her etterhvert!
Hei, takk for fine svar!
Men en ting, hvordan er det med kjøttprodukter som ikke er rent kjøtt og inneholder litt karbohydrater, for. eks som pølser som inneholder 6 gram karbo per 100 gb. Er det greit å spise de, hvis jeg teller karbene eller bør jeg holde meg unna de?
Vet det finnes alternativer for produkter som inneholder litt karber som er uten karber, men siden de ofte er dyre og er vanskelig å få tak i blir det litt vanskelig.
Flink du er.
Har det samme problemet som deg, har stått helt stille den siste uka.
Håper og trur at kroppen må hente seg inn litt, da det har gått fort i begynnelsen.
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.