< Tilbake til oversikten

Lavkarbo Coca -Cola

#1

yor sa for siden:

Det skal slippes en lavkarbo Coca Cola på det amerikanske markedet i juni. Dessverre er den ikke god nok for atkins kosthold. Sukkerinnholdet i den er bare redusert og den bruker fortsatt aspartam som søtningsmiddel.

Jeg ringte informasjonstelefonen hos Coca Cola Norge for å høre om denne brusen. I følge damen jeg snakket med er andre søtningsmidler som sukralose på vei ut selv i utlandet, og aspartam tar stadig mer av markedet.

Forøvrig kan det ta lang tid før lav - sukker og aspartam colaen kommer til Norge, men det kan vel være det samme? Vi kan neppe drikke den likevel :)

Yor


#2

Anne sa for siden:

Det var skikkelig "research" må jeg si.. Takk takk grei info å få...:)


#3

HP sa for siden:

Må bare si at det er helt absurd hvordan sukkerindustrien forholder seg til vitenskap... Akkurat som snørrunger... : pekenese:

Jaja... Opplyste forbrukere er den eneste måten å få dem til å snu på.... :rolleyes:


#4

Kanel sa for siden:

Hm, jeg drikker masse Tab Ekstra og har ikke engang tenkt på at det ikke er tillatt.
Ja, igrunnen alle typer light-brus.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.