Hva i huleste gjør jeg galt???
Proteinpulveret mitt heter Ekstra pro 300g - proteintilskudd av di og tri peptider. Inneholder hydrolisert kolagenprotein og hydrolisert myseprotein.
Det som skjedde var:
Jeg blandet proteinpulver med kaldt smør og eggehvitte - nøyaktig som oppskriften. Alt såre vel. Jeg satte det til kjøling, og presset det ut i formen etterpå, alt fint.
MEN så steiker jeg det. Først etter et kvarter med aluminiumsfolie har alt blitt en flytende masse hvor smøret flyter øverst.
Etter nytt kvarter har det skiftet farge til rødbrun, og er ikke flytende mer. Det ser litt karamellisert ut, men er tykk og stiv.
Har på fyll og sånn. Steiker videre. Når det er ferdig så har bunnen blitt BORTE. Det har tydeligvis fordampet inn i resten av fyllet, men det sitter litt igjen i kantene som smaker PYTON. Det gjør forøvrig resten av paien også, siden det er infisert med den samme greia (bare ikke så konsentrert).
Hva i huleste er det jeg gjør galt? :rolleyes: Er det pulveret? Er det meg? Er det dere som juger? ;)
Jeg tipper det er feil proteinpulver jeg...
Det du har er kjøpt på helsekost, og er veeldig tyng og fint, sant?..
nesten som salt?..
Det jeg brukte, har jeg kjøpt på ketolyse.no, og er som mel i konsistensen..
Jeg har også det proteinpulveret jeg tror du snakker om...Det støver veldig, og er helt hvitt i fargen..det bruker jeg KUN til smoothies o.l...ikke til baking og steking...
min snille snille samboer kjøpte til meg en gang, og da fikk jeg dette som ikke går¨å bake av...kosta 300 spenn for et lite spann..ikke mye oppi der...300 gram tror jeg eller noe..
Men som sagt, bruker det i smoothies når jeg lager det...
Så får jeg brukt det liksom:)
Åkei da, det går ann å bake med ketolyse sitt soyaprotein.:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.