< Tilbake til oversikten

Hva skal jeg bruke proteinpulveret til?

nomma sa for siden:

jeg har en eske med proteinpulver med vanlijesmak fra tech nutrition som består hovedsakelig av melkeprotein som har gått ut på dato..

men jeg skulle så gjerne ha brukt det til noe.. slik at jeg slipper å kaste alt.. noen tips... jeg kjøpte det for å ha det i smooties..det falt ikke i smak..
men kanjse jeg kunne bake noe av det???

noen forslag...

Nille sa for siden:

Har du micro kan du prøve min "pannekake":

30 gr proteinpulver m/vaniljesmak
2 egg
50 gram Philadelpia Kremost
1 ts splenda
1/2-1 ts kanel

Alt vispes til jevn røre i hurtigmixer, has i lav rund form med flat bunn, ha gjerne oppi ca. 30 gram med frosne bringebær (som fordeles rundt i røren)
2 min 20-30sek. Legg tallerk oppå, snu og du har noe som smaker som arme riddere på tallerkenen....

Grei frokost.

nomma sa for siden:

tusen takk Nille, skal prøves i morgen.. :p

Strikken sa for siden:

Hvorfor bruke noe som har gått ut på dato?

nomma sa for siden:

det er ikke så lenge siden det gikk ut på dato.. og så kostet det så mye penger at jeg synes det er for ille å bare la det gå i søppla..

Regner med at proteinet ikke plutselig fordufter på Best før datoen. ;):p;)

Solan sa for siden:

Jeg bruker proteinpulver i frokostblandngen min (som er Zone, Atkins, whatever helt avhengig av hvor mye kokos og olje du har oppi):
Proteinpulver
Havregryn jeg bruker bløtlagte hele, men de tørre går også fint)
Kokosfett
Udo/linfrø/hemp -olje
Kulturmelk av ettellerannet slag (jeg foretrekker Røros Tjukkmjølk)

nomma sa for siden:

takk for godt råd Solan men jeg er ikke noe særlig på kulturmelk.. :confused: har prøvd å venne meg på det men det har ikke gått bra hittil...

Nille: den pannekake varianten din var veldig god på smak men litt rar i konsistens :p:p:p. Men en kjærkommen ny variant:D:D:D

Men har du microen på full effekt??? ble ikke helt stekt i midten til meg.. Har du prøvd å steke denne i panne med smør????

Isalien sa for siden:

Skulle gjerne prøvd den pannekaken, men jeg har ikke micro! :S

Nena sa for siden:

Hva med å lage vafler? Har nettopp lagd lavkarbovafler med proteinpulver etter oppskrift her inne fra - kjempegode!

Nille sa for siden:

Den skal være myk og litt rennende i midten, ellers blir den for tørr og seig på kantene. Mikro på full effekt. Har ikke prøvd å steke i panne med smør nei....

nomma sa for siden:

Stekt den for mye jeg da? eller på for høy effekt siden den var tørr, seig og gummiaktig ytterst og bare litt myk inni, men som sagt veldig god på smak.. tror jeg prøver å steke den i panne imorgen..

Kommer tilbake til hvordan det går..

Nille sa for siden:

Hvis du ikke har frosne bær oppi er det nok med 2 min. i mikroen

Ninja sa for siden:

Jeg steiker pannekaka i panne, kall godt:D veit ikke hvordan den er i mikro, har ikke prøvd, for det frister ikke:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.