< Tilbake til oversikten

Tunfisksalat i wraps

#1

Fedonisten sa for siden:

Oppskriften er til to porsjoner, men jeg syns nå det er litt vel mye mat pr. mann jeg da....
[font=Comic Sans MS][/font]
Du trenger:
[font=Comic Sans MS][/font]
12 store romanosalatblader
500 g hermetisk tunfisk i vann
1/2 dl majones (bruk en lovlig en da...:p )
25 g finklippet gressløk
100 g rødløk, grovhakket
salt og nykvernet pepper
12 biter aluminiumsfolie eller matpapir (ca 30 x 10 cm)
100 g frisk basilikum
350 g alfalfaspirer, kun toppene (det STÅR faktisk det, men dette er MYE altså...)
[font=Comic Sans MS][/font]
Knus stilkene på salatbladene slik at de ligger flatt. Hell av vannet og knus tunfisken i en bolle. Bland inn majones, gressløk og løk. Krydre med salt og pepper.
[font=Comic Sans MS][/font]
Legg et salatblad på hver foliebit og legg litt av tunfisksalaten på hvert blad og legg basilikum over. Legg resten av tunfisksalaten på toppen og dryss over med alfalfaspirer. Rull bladene sammen som sigarer (på innsiden av lårene???? :rodme: ) og pakk dem tett inn i folien. Tvinn endene sammen. Del pakkene i to og server med en gang. Kan oppbevares i plast i kjøleskapet i et døgn.
[font=Comic Sans MS][/font]
Ypperlig snack, lunsj eller tur-mat.
[font=Comic Sans MS][/font]

 
En porsjon: 476 kalorier, 63 g protein, 5 g karbohydrat, 22 g fett (4 g mettet), 127 mg kolesterol, 2,5 g fiber 

#2

Solstråle sa for siden:

Dette så godt ut!!! Liker egentlig ikke tunfisk...eller har bare smakt det en gang (rett ut av boksen...) Tror det vil smake myyye bedre i en lekker dish som dette!

Takk for oppskriften! ser det er mye spennede her, og det kommer godt med, da jeg er ganske så fantasiløs på dette området...:snill:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.