< Tilbake til oversikten

Hva er ditt beste tips mot hodepine?

mofe sa for siden:

Nå er det tredje dagen jeg har hodepine.. :(

Spiser paracet, og det hjelper jo, men det er liksom begrenset hvor mye man kan spise av det også.

Vanndrikking har aldri hjulpet meg noe særlig.

Så, er det noen der ute som har et supertips å avse? :)

tnutt sa for siden:

På undersiden av overkjeven, altså den delen av kjeven som ligger over tunga, så oppstår det noen ømme punkt når man har hodepine. Ved å massere disse ømme punktene så kan en lindre hodepinen.

mofe sa for siden:

Inni munnen....? Som i ganen?

Goggen sa for siden:

Dette er ikke tull med mindre det er migrene du har, men selv da hjelper det.

Det som hjelper er Sex, andpusten sex som varer mer enn ti-femten minutt.

Få opp dampen!
Av med klærne!

mofe sa for siden:

Hehe :D

Er bare det at jeg mangler en mann, da.. :p

Goggen sa for siden:

Man trenger ikke en mann i dag vet du :)

Det hjelper faktisk like godt med egne hender eller andre substitutter.

Inn i dusjen, varm stråle

oi oi oi

(Dette ble nesten litt på kanten men skitt au :) )

Goggen sa for siden:

Litt mer seriøs. Det utløses endel kjemiske ting i kroppen som stimulerer blodtrykk, stress, og også smertelindring. Kroppen er en kjemisk fabrikk med de fleste oppløsninger og hjelpetiltak. Vi er alt for snare til å spise tabletter istedenfor å stimulere kroppens egen smertelindring.

Noe så enkelt som en rask spasertur kan hjelpe godt. Og også trening.

Det utløser hormoner, endorfiner og morfiner og mange andre fine stoffer!

tnutt sa for siden:

Ja, mellom ganen og overtennene.

Og hvis du har vondt på venstre side av hodet så finner du de ømme punktene på venstre side av overkjeven.

Fridolina sa for siden:

1 parasept og 1 ibux.. de inneholder olike virkningstoff og derfor stimulerer olike nerver i hjernen. Denne mixen er den beste enligt leger og apotekere jag har spurt..:)
[color=red][/color]
Annrs så pleier det å hjelpe med en lang varm dusj og å sove 1 time eller 2:) (goggens tips,virker det også:p )

Georgine sa for siden:

Masser øyenbrynenen dine med pekefinger og tomeltott, liksom dra de ut og klem mellom fingrene, særlig innerst nærmest nesen der har man gjerne ett skikkelig ømt punkt. Klem på dette på begge sider og utover øyenbrynene.

mofe sa for siden:

Et veldig bra tips som jeg bruker ofte, hjelper veldig! :ja: Også pleier jeg å massere benet under øyet, liksom inn i hodet.

Kristian sa for siden:

Sove med åpent vindu slik at en får nok oksygen. Bruk maks en pute for å unngå knekk i nakken for mest mulig åpent luftrør.

Omega3, tynner blodet og smører blodårene og dermed bedre blodgjennomstrømming.

Hyper sa for siden:

Åpent vindu er jeg med på!..Også pleier jeg å legge på en iiiskald gelemaske over øynene...Da slapper jeg heelt av i musklene rundt og bak øynene...

kjøttklumpen sa for siden:

Kom deg ut av huset. Merket at jeg får "trykk" i hodet av å sitte for mye hjemme foran pc'en.

jeef-micro sa for siden:

vær litt forsiktig med å legg noe iskaldt over øynene da

Hyper sa for siden:

Er det skadelig?

jeef-micro sa for siden:

Vet ikke hvorfor, men lærte på sykepleien at vi ALDRI måtte legge noe iskaldt over øynene til folk... kjølig var greit

Hyper sa for siden:

er jo ikke is da....men den er ganske kjølig..er sånn du kan legge i kjøleskapet...kan være greit å legge en klut eller noe under da?

jeef-micro sa for siden:

ja en klut mellom kan være greit :)

Manina sa for siden:

Pass også på soveputa! Om den er for myk eller for stor, så får det gjerne nakken til å spenne seg, og så får en hodepine. Hodet bør ligge i mest mulig rett i forhold til kroppen når en ligger på siden. Siden vanlige puter fort mister spensten, og noen nye syntetiske puter gjerne har for mye av det, og dermed blir for tykk, så kan det absolutt være noe å tenke på.

kjøttklumpen sa for siden:

To halvlitere bruker også å gjøre susen mot stresshodepine :)

Carisma sa for siden:

Sjekk om du trenger briller! Hvis det ikke går over kan det være fordi du spenner øynene. Eller musklene bak hvertfall.

Ellers er det med pute et godt tips. har selv investert i den ergonomiske puta fra IKEA, billig og veldig godt alternativ. Koster ca 170 kr.

Og når ikke noe annet hjelper... sjokolade!

lokkebiff sa for siden:

Stemmer dette, det hjelper faktisk!!;)

Gerd sa for siden:

Er ikke plaga med hodepine jeg, nå har jeg fått svar på hvorfor... :lol: :lol: :lol:

lokkebiff sa for siden:

:lol: :lol: :lol:
Signerer...;) :_punk:

lokkebiff sa for siden:

..kanskje det er samme prinsippet med at man aldri skal legge noe kaldt på hevelser i hodet..?

for da kan hevelsen slå innover, og det kan være farlig..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.