Snikende Saccosekk sa for siden:
Ved en tilfeldighet i går så kom jeg på at jeg kan beskrive livsstilsendringen min slik:
Jeg har gått fra love-carb til low-carb.
:-)
Tror det skal bli mitt nye slagord.
Ved en tilfeldighet i går så kom jeg på at jeg kan beskrive livsstilsendringen min slik:
Jeg har gått fra love-carb til low-carb.
:-)
Tror det skal bli mitt nye slagord.
Summer sa for siden:
Jeg spiser en lavkarbo, samt gluten- og laktosefri diett.
Artig slagord. :dulte:
stinasol sa for siden:
jeg begynte vel på atkins men nå er det kun lavkarbo,kan ikke kalle det for så mye annet,da jeg bare passer på hva jeg putter i munnen men lever vel på mellom 20-30 karber pr dag..ketose er jeg i akkurat som det passe stixene(som jeg ikke har tro på i det hele tatt,men så er det da også de som man får på apoteket)men det går nedover iallefall :D
jeef-micro sa for siden:
tror jeg er en mix av mye rert og ingenting jeg...
spiser ikke egg, melk, mel og sukker, pluss at jeg har et minimalt inntak av poteter, ris, pasta osv... eller det er i allefall målet...Hender seg jeg "synder" litt...
Har en plan om å skjerpe meg og følgeen bestemt retning, men jeg greier ikke helt å finne ut hvilken. Har fulgt både F2 og Fedon uten å gå ned nor særlig i vekt da..
Hyper sa for siden:
Jeg prøver å ligge mellom 15-20 karber om dagen, så det vil da si ketolyse for meg...
Har ikke vært sååå nøye med antall karber pr. dag i det siste, men vekta er nogenlunde stabil...(med mindre vekta i dag viste riktig-selv med batteri som er døden nær...)
Carisma sa for siden:
Jeg følger vel i utgangspunktet fedon, men jeg er ikke så flink som jeg burde vært. Hovedaklig har jeg kuttet ut alt sukker, mel (med unntak av fedonbrød veldig sjelden), hvit ris, og pasta. Spiser fullkornsris og fullkornspata innimellom. Også plukker jeg litt fra andre her inne, og litt fra jentemat osv. Og det funker greit det, men jeg vet jo at det ville fungert enda bedre om jeg var mer tro mot fedon, og ikke vinglet sånn. :rolleyes: Men jeg vil nok si jeg har blitt ganske flink til å vurdere hva som er kjempefy og hva som er sånn nja.... :p
bubavon sa for siden:
Jeg spiser biffer som er nesten helt rå, feite nakkekoteletter, ribbe og kyllinglår, egg, ost og melk. Også deilig innmat og fiskerogn, spiste kalvebrissel på mandag;). Også smør og fløte og kraft. Poteter til middag og spiret speltbrød. Jeg (eller mamma:p) lager all mat fra bunnen av og spiser is i helga.
Funker bra når man driver og bygger opp kroppen sin. Jeg kaller meg ''gourmand''.
Nille sa for siden:
Jeg følger Atkins vedlikehold - det blir i praksis ganske så Fedon Lindbergsk. Bare at jeg nok spiser litt mer fett enn Fedon anbefaler. Det gjør jeg fordi kroppen min funker bedre med mer fett. Også spiser jeg ikke bønner og linser. Det er ikke på grunn av annet enn en barndomsopplevelse - og bl.a. bønner/linser "setter seg fast i halsen". (Det gjør lever også, av samme årsak).
Jeg har en ganske lav tålegrense for karber og kan ikke gå særlig høyere enn 40-45 pr dag om jeg vil holde vekten.
Fridolina sa for siden:
Har gådt på ketolyse siden førre sommaren.. Har gådt ned mange kilo,men de siste "ønskekilona" sitter som sement:) Jag er igjentligen kjempe fornøjd med ketolyse,men jag trur nå etter 8 månader att kroppen og hjernen min trenger litt variasjon.
Jag har derfor idag gådt over till Fedon lindberg og økt karbsen men minsket fettintaget fra fløte,ost og rømme..
gleder mig til å få spise linser og bønner:)
Sukk, dette er livets lyse side, jeg ville ikke vite hvilken diett dere går på (selv om det også er interessant :-)), jeg ville lage noe morsomt ut av spørsmål jeg hele tiden får om hvilken diett jeg går på.
ler
Jaja :-)
Nille sa for siden:
Det var du nok ikke tydelig nok ser det ut til.... Ingen "tok an´" for å si det sånn :p
Men for å svare på en annen måte så "går jeg" ikke på noen diett i det hele tatt. Har stort sett god bakkekontakt og det jeg går på varierer mellom tregulv, asfalt, betong og linoleum. Av og til tepper., - men det er heller skjeldent nå om dagen. Om sommeren går jeg en del på gress og sand, og da enten barbeint, i sandaler eller golfsko.
...hjalp det ? Nei ? Hm.........:o
Jeg prøvde å gå på Fedon en gang men da hørte jeg noen høye protestskrik.
humre
Fridolina sa for siden:
:stortsmil ha ha ha
Nattesjel sa for siden:
:lol::lol::shifty:
chili sa for siden:
Apropos sånne teite kommentarer: jeg HAR faktisk fått denne "hva spiser du da?? gress og salat??? "... det var da jeg spiste vegetarmat + fisk... (3 år)
hallo ? liksom....
Kostfilosofi: "steinalder2007-kost.."
chili sa for siden:
:lol: :D
:liste:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.