< Tilbake til oversikten

Til dere som vil spare penger på røyk...!

mofe sa for siden:

Merket "Level" er 10-15 kronere billigere for en 20-pakning enn de andre!

Jeg kjøpte en 20-pakning på Kiwi til 57 kroner, men de selger den visst på Joker på 52,-.

Røyker du en 20-pakning om dagen, vil du med andre ord spare 300-450,- i måneden.

Jeg røyker Prince ekstra mild, og Level (fins light også) smaker omtrent som det.

Fridolina sa for siden:

haha..Level..Den røyka jag når jag var 14 år..:p
[color=red][/color]
Men du har så rett Mofe.. Kansje ska jag begynne kjøpe level..jag røyker også prince eksta mild (eller gold som de nu heter)
[color=red][/color]
Finns masse lavpris røjk i sverige..koster 200-290 kr kartongen (istedet for 380 for de vanlige)
[color=red][/color]
men jag lurer på hvorfor de er så billige?:confused:

Trolljenta sa for siden:

Akkurat når det gjelder røyk tror jeg det er samme dritten du får uansett pris.. hehe

jeef-micro sa for siden:

og hvor mye sparer dere om dere ikke røyker da??

Quippini sa for siden:

Lavprisrøyken er nok billigere fordi det ikke er gigantiske multinasjonale tobakksfirmaer (de som har brukt milliarder i markedsføring for å føre f#&*enskapen over oss) som skal putte penger i kassa si...
At du blir snytt for noen av giftstoffene tviler jeg desverre på - da hadde jeg bytta for lengst :(

Men nå er Allen Carr's Endelig røykfri ute som lydbok til 299,-

• flott å høre på når man trener feks.

Tror kanskje jeg har den i mp3 format også... ;)

mofe sa for siden:

Vær så snill, spar meg for all disse "det er så teit å røyke asså"-uttalelsene.

kjøttklumpen sa for siden:

Det er så teit å røyke asså!

:D

Isalien sa for siden:

Jeg hadde jo faktisk håpt at denne tråden skulle gi meg en fantastisk oppskrift på hvordan jeg skal klare å slutte røyke. ;)

Kula sa for siden:

Oppskrift: Røyk minst 60 sigaretter pr dag. Sørg for å pådra deg en alvorlig røykerelatert sykdom. Bli lagt inn på sykehus i noen uker.

Denne oppskriften funket i alle fall bra for meg, etter mer enn 20 års nikotinavhengihet.

:-)

donjuanwannabe sa for siden:

Hvis jeg kunne velge, så hadde jeg heller vært avhengig av røyk enn av karbohydrater. :rolleyes: Men slik kan man dessverre ikke velge.

Strikken sa for siden:

Jeg slutta for 4 år siden! :stolt:
skjønner ikke åssen jeg hadde råd te det engang jeg..

Nille sa for siden:

.... bare hvisker det noen andre her også har sagt jeg. Den eneste måten å spare penger på røyk er å lavære å røyke - eller evt. røyke mindre ;)

Og om dere som røyker hadde sett med egne øyne hvor mye bedre/klarere/renere huden blir, - hvor mye hvitere tennene blir (man får også mindre tannstein, mindre hull og kan spare masse på tannlegeutgifter, - om an da går til tannlegen i det hele tatt), hvor mye bedre alt smaker (jada, en FÅR smakssansen tilbake !) og hvor mye bedre en lukter.....ja, alt lukter (for en får pinadø luktesansen tilbake også !) - så er jeg sikker på at det hadde vært et lite hakk lettere å slutte... kanskje.

Men det var visst ikke det tråden handlet om nei....

Unnskyld ! :o

:liste:

Fridolina sa for siden:

ja,du har rett Nille!! Det var ikke dette tråden handlade om!:rolleyes:
[color=red][/color]
Ikke ens får vi røykere ha en tråd i fred :sukk::p

Gir sa for siden:

Sånn klarte jeg å slutte å røyke: Ble gravid :lol:
Men det er vel kankje ikke den billigste metoden :cool:

(dessuten nikker jeg samtykkende til det Nille skrev. Men det er vel vi ex-røykere som er de værste antirøykerne... Syntes selv de var sinnsykt irriterende da jeg selv røykte :o )

Huldr sa for siden:

Røyking er nå en gang et brennbart tema ... Hrm :rodme:

Mitt tips: etabler kontakt med en fast dealer som selger smuglerøyk. Billig, billig! :shifty:

Nei, det mente jeg ikke altså ... :rodme: fjollete og usaklig lørdagsnattøysog tull

Nille sa for siden:

:ja: ble mobba til å slutte jeg....eller utfordra, for å si det sånn. Når noen sier jeg aldri kommer til å klare noe, MÅ jeg jp bevise det motsatte. Omvendt psykologi virker visst på meg. Er jo glad for det nå da, men akkurat DA syns jeg ikke det var så kjekt nei.....

MEN JEG SPARER PENGER DA ! :p

chili sa for siden:

...... ca 500 - 4000 kr /mnd.

= 5-40 stk pr dag.

utrolig dyr uvane, ca som å drikke litt for mye rødvin til maten... (f. eks for 2000 kr mnd .)

Sondre sa for siden:

Jeg er forbauset over mennesker som fortsatt røyker, hvertfall mennesker som er litt helsebevist. Har vokst opp i et hjem med mye røyk og har svigerfamilie som også røyker.

Eneste som ikke røyker er meg selv, min kone og min bror.

Heldigvis jobber jeg i et firma hvor det nå er kun 1 av ca. 25 stk som røyker. Presset er høyt for den siste å slutte (han har akkurat begynt å jobbe hos oss).

Jeg har tidligere røyket selv og vet delvis hva det innebærer.

Ødeleggelsene som røyken har på kroppen er bare så omfattende at man like gjerne kan legge seg ned i graven. De som unngår store problemer nå eller i nær fremtid, har hvertfall ikke lyse utsikter for fremtiden.

Nesten en halv million mennesker dør hvert år pga. røyk-relaterte sykdommer i USA. Det får deg til å tenke hvor mye lidelse som disse og andre mennesker som unngår å dø, må gå igjennom. Noen som vet hvor mange dette er i Norge?

Et lyspunkt i dag er jo at det er mindre enn noensinne som røyker, men det burde ikke vært noen i det hele tatt.

Unnskyld at jeg trengte meg på en røykers-tråd men jeg klarte ikke å dy meg ;).

(Hilsen en som er glad at livet hans ikke er styrt av store onde selskaper som kun ønsker å gjøre deg avhengig av sine produkter og ta alle pengene.)

PS. Jeg har sett mange mennesker som har stumpet røyken på dagen uten å se tilbake, og jeg har sett mange som prøver alt mulig fra å kutte ned gradvis, plaster, tyggegummi... og de sliter maks. Jobber fortsatt iherdig med å få foreldrene mine til å slutte. Noen tips?

Nattesjel sa for siden:

kan ikke dý seg med å poste i røyke-tråden heller :shifty:

Jeg vokste opp med foreldre som begge to røkte. Min far sluttet å røyke da han var rundt 45 eller sånt no, og han sluttet på dagen uten å se seg tilbake, og uten noen form for problemer. Nå skal det nevnes at han faktisk enda snuser da, men ikke mye.

Min mor har prøvd å slutte utallige ganger, nå skal hun vistnok på hypnose til uka for å prøve å slutte. Jeg vet ikke om jeg tror det kommer til å fungere med henne. Ikke at jeg ikke har tro på at hypnose kan funke, det tror jeg, men jeg tror ikke det kan hjelpe absolutt alle mennesker. Håper hun kommer ut på den positive siden av ting da.

Da kjæresten min var 4 år gammel døde moren hans av lungekreft, nettopp pga. røyking. Selv om jeg alltid har sagt at jeg aldri kommer til å røyke så ble den beslutningen bare enda sterkere når jeg fikk vite det...

Jeg forstår jo godt at folk syns det er vanskelig å slutte å røyke, men når jeg tenker på hvor skadelig det er og hvor mange rundt dem som kan ta skade av det også (ikke bare "passiv-røyking"-messig, men tap av familie-medlem, eller vedvarige skader, etc...), så blir min forståelse minsket... det er faktisk mange mennesker rundt røykerne som er veldig glad i dem, og som ikke vil se noe fælt skje med dem...

... også er det jo så veldig enkelt å si "jammen det skjer ikke med meg."
Har hørt den ett par ganger fra foreldre selv når jeg var yngre.... :rolleyes:

Godisgris sa for siden:

Level er noe av de vondeste jeg smakt. ble rar i halsen av de. Føler nesten at mine marlboro er sunne i forhold:-), nei man burde vel slutte...
[size=3][/size]
[size=3][/size]
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wTIv77Z/]

[/url]

Nattesjel sa for siden:

Kan forøvrig melde at min mamma, etter 30 år med røyk, nå syns at det er pyton å ta seg en sigarett - noe hun ikke syntes før helga.
Hun har hatt tre sessjoner med hypnose...

Er stolt av henne jeg! :D

chili sa for siden:

:ja: :_oppgitt:

(noen av dere kjører kanskje bil... eller drikker alkohol... eller... osv.)

Hva med å droppe emnet i det store og hele?

Isalien sa for siden:

Det må da være lov til å diskutere røyking? Selv om det er hårsårt for enkelte, det er jo bare å la være å lese trådene. ;)

Selv driver jeg og leser boka til Allen Carr... Endelig ikke-røyker.

Siljevanilje sa for siden:

kan ikke dy meg jeg heller ...:liste:

har aldri røyka, ikke engang prøvd engang, skal aldri heller. og det er jeg skikkelig stolt av, men så er jeg veldig tøff og da :p :cool:

Fridolina sa for siden:

Bare diskutere på dere..Men tingen er att tråden heter -til de som vil spare penger på røyk..de som vil diskutere røykning kan vell åpne en egen tråd.som vi røykere kan velge å lese eller ikke..;)
[color=red][/color]

Monen sa for siden:

:ja: Røyker ikke selv lenger, men blir fortsatt litt provosert når ikke-røykere MÅ snakke om hvor skadelig røyk er uansett, bare ordet røyk kommer opp. Enda det begynner å nærme seg 4 år siden jeg slutta...
Man er jo voksne mennesker, alle vet det er skadelig, og så får det være opp til hver og en om man vil slutte. Sålenge man ikke er gravid. da er det ingen nåde fra min side.

Var så heldig og kunne kjøpe røyk i Sverige, jeg, så kunne jeg fortsette å røyke Marlboro light:p

Carisma sa for siden:

Så hyggelig det må være for han å begynne i ny jobbe hos dere da, så varmt som dere tydeligvis mottar han? :rolleyes: :eek:

Jeg ville trodd at mennesker som er her inne vet litt om hva det vil si å bli stigmatisert, enten pga utseende, eller fordi de velger en annen livsstil en flertallet og ekspertene. Likevel er man så sneversynte og lite villige til å la folk ha sine feil og mangler på andre områder! :realmad:

Ja, jeg som alle andre røykere vet selvfølgelig at det er farlig å røyke. Samtidig vet jeg også at den kosten jeg spiste før også var farlig for meg, og jeg vet enda mer om det nå. Og det går en masse folk rundt og spiser ting som ikke er bra for de, uten at arbeidskollegaeneman presser de til å spise sunnere eller noe annet! Men der er liksom helt ok å fortelle røykrere hvor utrolig dumme og ignorante de er! :eek: :eek:

Selvfølgelig kommer jeg til å slutte å røyke en dag, men akkurat nå er det bedre for den mentale delen av meg å røyke. Og jeg har jo lagt om mye av livet mitt, og kuttet ut mange andre ting som er skadelig, som i det lange løp faktisk har forvoldt mer skade på kroppen min enn det røyken har.
Og hva med han nye kollegaen? Hva vet dere om resten av livet hans, hvorfor han røyker? Og hvem har opphøyet dere til herskere over folks helse? Fei for deres egen dør! :realmad::realmad::realmad::realmad:

Forøvrig er jeg enig i at Level bare gjør vondt i halsen... men jeg røyker også vanligvis marlboro (light), og den er mindre parfymert enn Prince, så jeg tror det er grunnen. :)

mofe sa for siden:

.. og sukker er kjempelett å slutte med eller?

Aline sa for siden:

Nope...!

kjøttklumpen sa for siden:

Det er bare teit å røyke asså!

Hehe regner med at dere tar en fleip. Jeg for min del røyker ikke, men dama og store deler av vennene mine gjør det.

Bare dem ikke blåser røyk ansiktet mitt bryr jeg meg egentlig ikke. (dama røyker under ventilatoren hjemme) En ting jeg kan bli provosert av er gravide mødre som røyker. Å få røyk intravenøst er ikke noe jeg unner noen.

Sondre sa for siden:

Hehe, du leste litt for mye i det jeg sa Carisma ;). Det er absolutt ingen direkte press eller mobbing av noen slag fra kollegaer. Poenget er at en person som er alene om å røyke vil automatisk og lett føle presset på eget grunnlag. Det var han selv som kommenterte det til meg en gang at han følte presset når han var alene. Det er klart at èn røyker fort føler at man må "snike seg ut" når man er alene eller liten gruppe.

Uansett hva slags bakgrunn man har i livet så er det absolutt ingen unnskyldning for å røyke eller fortsette å røyke.

Det er minst like ille å spise dårlig mat som å røyke, men det er ingen unnskyldning at man skal få lov til å røyke når man spiser riktig. Alt som er dårlig for deg burde man ikke opprettholde over lengre perioder, hvis man bryr seg om sin egen kropp og kjærligheten andre har til deg.

Jeg prøver aktivt å påvirke andre til å høre og lære mer om mitt eget livssyn, men det er ikke veldig lett. Mennesker som vokser opp i et land hvor man ikke må stå til ansvar for sine handlinger, gjør individene sløve og trege. Mange tenker ikke spesielt over fremtiden og sin egen helse. Spesielt ikke mennesker som er "normale".

Jeg prøver nå hvertfall å stå på med det jeg holder på med og så får de jeg prater med gjøre opp sine egne tanker. Forhåpentligvis klarer jeg å påvirker noen til å tenke seg litt om og kanskje gjøre noen endringer i livet.

(Folk flest vet at ting de spiser og gjør er farlige, men de feiler å se hvor utsatt man virkelig er. Mange realiserer ikke engang konsekvensene når de har blitt syke. Kols? Hva er det? Så røyker de videre mens de hoster en stygg og fæl hoste. Folk flest regner også med at legen og staten vil ta seg av dem når de får problemer og blir syke. Desverre for dem...)

Men lykke til med å slutte, håper alt går bra med dere alle!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.