< Tilbake til oversikten

Matlei!

Carisma sa for siden:

Hjelp, jeg er så utrolig matlei! Ikke at jeg har lyst på "usunn" mat, jeg bare er generellt veldig lei av absolutt alt, og fullstendig blotta for inspirasjon.
Spiser jeg omelett en gang til så spyr jeg! Og til og med broccoli byr meg i mot.. jeg som elsker broccoli... Og skinke får jeg ståpels av.. og kylling... og laks. Og kesam! Nøtter kjenner jeg tunga krølle seg av tanken på, og blomkål lukter kloakk for meg for tida... Som dere skjønner, jeg sliter. :rolleyes:

Noen forslag til hva jeg kan gjøre/spise?
har sånne perioder med ujevne mellomrom samme hvilken filosofi jeg følger, så det er ikke spesielt lavkarbo problem egenltig.... Men noen her har kanskje opplevd det her og kommet over det?

Hyper sa for siden:

Hva med kjøttdeig,som du krydrer, og tilsetter den smaken du vil ha?...

I går lagde jeg med en "gryterett"...

2 bokser hakkede tomater
2 stekte kjøttdeiger
en klatt rømme
ca. 1/2 løk (vanlig og rødløk)
bambusskudd
en liten gulrot (denne bør kanskje droppes?)
purre
hvitløk
MASSE forskjellig krydder...etter smak..JEg er veldig glad i herbamare urtesalt, som du får på helsekosten:)

Ha oppi det du vil egentlig..
Min ble knallgod!Og denne kan du jo variere alt ettersom hva du har lyst på..:)

Hyper sa for siden:

Hva med kjøttdeig,som du krydrer, og tilsetter den smaken du vil ha?...

I går lagde jeg med en "gryterett"...

2 bokser hakkede tomater
2 stekte kjøttdeiger
en klatt rømme
sitronsaft
hvitvinseddik
ca. 1/2 løk (vanlig og rødløk)
bambusskudd
en liten gulrot (denne bør kanskje droppes?)
purre
hvitløk
MASSE forskjellig krydder...etter smak..JEg er veldig glad i herbamare urtesalt, som du får på helsekosten:)

Ha oppi det du vil egentlig..
Min ble knallgod!Og denne kan du jo variere alt ettersom hva du har lyst på..:)

Isyng sa for siden:

Er fryktelig matlei sjøl.. Har vært det lenge lenge.. Min måte å komme litt på "høgget" igjen er å holde det så enkelt som mulig.. kokt egg med majones, stekte baconskiver, en avokado, eggemajones, eggesmør.. Bare helt enkle ting. Ikke no hokus pokus. Har til og med kjøpt meg proteinpulver til de dagene jeg er som mest lei, da bare bælmer jeg en shake med olje i og er ready to go.. :)

knh sa for siden:

I går spiste jeg hamburger med ost, bacon, salat, hjemmelaget hvitløksdressing og sellerirot fries. Dette var utrolig godt! Kan tenke meg dette passer ganske bra hvis man er matlei :)

senorita sa for siden:

jeg pleier å spise gyros.. mmm :-D kjøper ferdig på ica maxi som dem lager der :)

Megvel sa for siden:

Du kan jo se på matlystmenyen jeg har lagd. Kanskje den kommer under, hvis ikke skal jeg lime den inn.

Her er et forslag til "meny" for resten av lørdag og søndag:
Frokost: deilige økologiske egg sammen med majo og sprøtt bacon.
Lunsj: To grove knekkebrød med skinke (med fettrand) eller julesylte, med sennep og majones. En klementin. 15KH
Mellom: En tomat og en stor blings ost. 5KH
Middag: Taco (det er da fredag, og i dag bruker du en vanlig kryddermiks), med rømme, tomat, bønner (ja), masse salat og et skjell. 20KH
Finn en høy-sjokolade% med lite sukker, ta to biter til kveldskos. 5KH Naaam.

Frokost: Kosefrokost! MYE røykelaks på en skive rugbrød m godt smør. Deilig kaffe med fløte. 5-10KH
Mellom: en klementin 4KH
Lunsj: Cesar salat. Du får dem ferdigkjøpt og ha kylling på. Bruk halve dressingen og bland den med litt majones og hell på. 5KH
Mellom: En håndfull nøtter eller en klementin 4KH
Middag: En biff med stekte tomater, en halv avokado og en liten søtpotet. Salat til. 20KH

Da kommer du litt mer i hakk på matlysten.

nellie sa for siden:

Ekke sikkert Carisma er like matlei nå, som hun var i 2007, men kan jo være andre som drar nytte av rådene:p

otika sa for siden:

:lol: Sorry ,håper ikke hun er matlei ennå

knh sa for siden:

haha, så ikke at tråden var så gammel ;)

nellie sa for siden:

Matleihet er vel like aktuelt den dag i dag..

Carisma sa for siden:

Jo, det er jeg faktisk :D

senorita sa for siden:

hah det såg ikke jeg heller gitt, jaja :P regner med kanskje flere trengte råd :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.