< Tilbake til oversikten

Trenger noen tips i jungelen jeg

Lil@ sa for siden:

Heisann, jeg er da helt fersk i gamet her.. på lavkarbo i allefall.

Litt om meg.
Jeg har alltid vært overvektig, da jeg ble gravid med mitt første barn hadde jeg stabil vekt på 116 kg.
Da jeg hadde født ham, veide jeg 93 kg etter 14 dager, altså ned ganske kraftig i løpet av svangerskapet (21 kg) og ytterligere2 kg på noen dager.

Jeg gikk sakte opp igjen, og når jeg ble gravid med andremann veide jeg 116 kg igjen.
Denne gangen gikk jeg ned 9 kg, og klarte få av meg ytterligere 7 på 3 mnd, slik at jeg sto på 100 kg blank.
Der sprakk jeg, i form av en dyp depresjon....og jeg endte på 125 kg, som jeg var for 1 år siden akkurat.
Jeg har gått på reductil, og klart å få av 15 kg, men gått opp igjen 4, slik at jeg nå veier 114 kg igjen.

Jeg vil ned til 85 kg, kanskje 80...men overhodet ikke lavere.. kanskje til og med 90 er ok.
Da jeg veide 93 kg, følte jeg meg FLOTT... jeg var stolt av meg selv og kroppen min.
JEg er bare 170 høy, men har alltid vært kraftig bygget... vekten er bare tall for meg, hovedsaken er at jeg føler meg vel.

Jeg skal da altså ned 35-40 kg omtrent, jeg tar reductil, og fortsetter med det om det lar seg kombinere med disse diettene.
Den hjelper meg VELDIG med å ikke ha søt-suget, som er det som tar drepen på slankingen min hver gang.

Jeg lurer på om dere kan guide meg litt i junglen her, har lest og søkt en del.. men jeg aner ikke hva som er det beste alternativet for meg.
Jeg gjør dette for å gå ned i vekt... sunt kosthold har jeg tildels, greia er at jeg ikke går ned.
Jeg er jo tydeligvis slik at når jeg kommer meg ned, så holder jeg meg delvis der.. det ser man jo på at jeg stadig stabiliserer meg på 114-116 kg, samme hva som skjer.

Tenkte litt på Ketose, siden dette visstnok gir en pangstart på vektnedgang... det er det jeg trenger for å få til motivasjonen skikkelig.
SE at jeg får resultater.

ALT taes i mot med takk dere.

Gerd sa for siden:

Hei.
Ny jeg også, så velkommen til begge to :p
Har så lenge jeg husker vært overvektig... Nå ca 40 kg..:mad:
På mandag begynte jeg på Ketolysekuren, sånn delvis. Fikk ikke tabletter og boka før i dag, men har lånt av andre. Har merket stor forskjell på humør og energi ALLEREDE!!! :D
Har alltid slitt med søtsug. Sjokolade og brus har vært det værste. Allerede nå har søthungeren forsvunnet!
Jeg er ikke sulten rett etter et måltid lenger og syns dette er det beste jeg har vært borti hittil.
Jeg bestilte varer fra www.ketolyse.no søndag kveld, og de kom i dag. Boka har leg begynt å lese GRUNDIG for å få forståelse med hva som skjer i kuren.
Har venner som i et år har gått på ketolysekuren og det overbeviste meg til å prøve selv. Jeg er spent på hvordan dette kommer til å gå, men har veldig gode forhåpninger,,,

Georgine sa for siden:

Det første du må gjøre er å velge deg en filosofi; lån bøker på biblioteket eller kjøp de. Atkins, Bedre uten brød og Ketolyseboka og kanskje Fedons Metode.

Les og lær, surf her inne og sett deg skikkelig inn i hva lavkarbo innebærer. Ikke se begrensningene i maten, se mulighetene til ren, riktig mat!

Slutt med Reductilen! Kjemisk dritt som ikke er bra for kroppen (har selv brukt de så jeg vet hvordan de virker både på kropp og sinn). Alle de jeg kjenner som har brukt Reductil har lagt på seg igjen når de har sluttet med pillene... og ett år etterpå er de like overvektig.

Selv vil jeg anbefale Ketolyse, det er enkelt, lettlært og skrevet for norske forhold. Følg prinsippet, vei maten til du lærer deg hvor mye du kan spise av mat med karbohydrater og husk at å leve på 15 - 20 karber om dagen er noe du skal gjøre i en periode. Etterhvert skal du øke på og da er mulighetene enorme når du skal velge mat :)

Spør oss, snok i oppskriftene, les journalene og vær aktiv her inne med egen journal. Da vil du få masse støtte og oppmuntring underveis ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.