< Tilbake til oversikten

Sulten!

Sanko sa for siden:

borte

Kula sa for siden:

Unngå å spise mellom måltidene. Pass på å få i deg nok fett og protein når du er sulten. Spis til du er god og mett, ikke tenk på om du spiser en eller fire koteletter.

Når du har spist deg god og mett på riktig mat blir du ikke sulten på mange timer!

tnutt sa for siden:

Det der med mellommåltider er vel et fenomen som tilhører sukkerspisere. Mye karbohydrater betyr ujevnt blodsukkernivå, som igjen fører til behov for å reparere med mellommåltider.

Hvis man allikevel har behov for et mellommåltid så er vel ikke dette noe videre problem så lenge det ikke består av mat som ikke trigger blodsukkeret.

Solan sa for siden:

Proteiner og fett metter mer enn karbohydrater. Jeg har spist rimelig sunt lenge, men med hovedvekt på lavglykemiske karbohydrater, og 4-5 mellom Frokost, lunsj og middag (og kvelds) kunne til tider føles litt mye. Nå bruker jeg langt mer fett, og kan enkelte dager være nede i 2 måltider (frokost+middag) uten å føle meg sulten.

tess81 sa for siden:

Hvis du må ha noe, hva me en neve nøtter??

Borealis sa for siden:

Nøtter? Kokt egg? Kjøttpålegg? Ost? Proteinshake/smoothie? Stangselleri m/smøreost? Et kyllinglår? Middagsrester? Baconcrisp/svor? Hm...kommer sikkert på flere ting...

Hyper sa for siden:

agurk med dip er jo digg;)
Kyllingsalat, du kan lage ferdig kjøttboller med MASSE smak på forhånd, og ha liggende i kjøleskap/fryser..

Photobscura sa for siden:

Man skal jo helst ikke spise nøtter på induksjon.
Men et godt tips når du spiser, er at om du fortsatt har lyst på mat etter at du har spist ferdig, kan du vente ti minutter eller rundt deromkring. Det kan for enkelte (som meg) gå såpass med tid før jeg kjenner om jeg er ordentlig mett. Er jeg ikke mett da, så ta jeg meg litt mer mat.
Om du gjør det riktig, så skal du ikke behøve å gå sulten mellom måltidene:)
Jeg spiser 3 passe store måltider om dagen, og 2 små. Det fungerer i alle fall utmerket for meg!

Nille sa for siden:

:ja: helt riktig !!

Minner atter en gang på at dere nå er inne i Atkins - Induksjonsdelen av forumet. Her gis det råd etter Atkins Induksjon sine regler, ikke fra Ketolysekuren eller andre filosofier......

Frukt, bær, nøtter eller mat med slikt i - er ikke Atkins Indusjonsmat. Det man har lov å spise på Atkins Induksjon er:
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.