< Tilbake til oversikten

Sukkerfritt?

MonicaA sa for siden:

Heisann!

Sukkerfri Mentos skal være 0 karber i? Søskebarnet mitt på ti år har fått dibetes 1, og da jeg besøkte henne på sykehuset tok jeg med sånne og en pepsi max til lørdagsgodt. Da blodsukkeret skulle måles var det skyhøyt, 21.8. I går var jeg der igjen, og spurte hva hun hadde spist til frokost. Det var tre (!) hele brødskiver, en banan, et eple , en pære, et glass melk og et glass juice. Etter dette var blodsukkeret på 15.7. Skjønner ingenting her... Hun er på sykehuset for å lære hva som påvirker bodsukkeret, og er overbevist om at frukt er sukkerfritt.. Og popcorn er visst bra snacks.. (???) :eek:

Selv gikk jeg berserk på en Lifebutikk som har masse greier fra Sukkerfritt, Atkins og Cavalier. Blandet dette sammen til "smågodt", og selv om jeg ikke spiste mye av det, føler jeg meg forgiftet i dag, og 1.1 kilo opp!!!! WHY??? :confused: Nå blir det ikke noe mer sukkerfrie produkter på meg før til påske!

Georgine sa for siden:

Med en slik frokost så skjønner jeg at man får høyt blodsukker.. Jeg leste en artikkel fra diabetesforundet en gang hvor det stod at det var jo bare å bruke mer insulin istedenfor å regulere ved hjelp av mat... Hjølpes!!

MonicaA sa for siden:

Uttrykte meg litt uklart. Mentosen var lørdag, frokosten i går, og blodsukkeret var mye høyere lørdag.. Husker ikke hva mentos er søtet med i farta, men innbiller meg at det skal være 0 karber netto..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.