Sanko sa for siden:
borte
Sanko sa for siden:
borte
Siljevanilje sa for siden:
ja det er fantastisk. så mange her inne har gått ned på den måten. enten lindberg med lavglykemiske karbohydrater eller med atkins og ketolyse med sine 15 -20 kh.
beste rådet som finnes er å kjøpe boka og lese den til du kan den utenat. da klarer du deg best når du er igang. og alt etter om hvor kilo du har å ta av så kan du velge atkins/ketolyse hvis du har ca 20 kg eller flere å ta av eller Lindberg hvis du har mindre.
og sist men ikke minst, les boka nøye og postene som allerede her, før du spør. søkefunksjon er en fin ting. :)
Lunsj kan f.eks.en tynnstekt omelett med fyll, rullet sammen som en tortilla, kjempe godt. du har mange muligheter til gode lunsjer om du har kjøleskap tilgjengelig og enda flere om du har mikro :)
Kula sa for siden:
Fett gjør deg ikke fet hvis du ikke samtidig spiser mye karbohydrater. Siden august i fjor har jeg spist enorme mengder fett. Olivenolje, smør, sæterrømme, majones, fet fisk, bacon, koteletter, medisterkaker, entrecoter, egg, and etc. Jeg har ikke smakt brød, ris, pasta, godteri/søtsaker, poteter, frukt, kunstige søtstoffer o.l. siden august.
Etter fire måneder (til jul) hadde jeg gått ned 18 kg. Jeg skal ned minst 35 kg, så det er et stykke igjen. Ved juletider (da jeg mente jeg var halvveis) begynte jeg å spise grønnsaker i tillegg. Blomkål, brokkoli, asparges, spinat, paprika, løk osv. Siden jul har vektnedgangen fortsatt med ca 1 kg i uken, og totalt vekttap er nå 23 kg.
Jeg har siden august vært i treningsstudio en gang - en time. Jeg lever ellers et normalt aktivt liv med ski/tur/sykling et par ganger i uken.
Jeg har fulgt filosofien til Sten Sture Skaldeman, og kan anbefale boken hans "Spis deg ned i vekt" (Lille Måne forlag). Jeg tolker utsagnet ditt om at du "MÅ ned i vekt" som at det er (alvorlige) helsemessige grunner til at du ønsker en vektreduksjon. Skaldemans metode passer veldig godt for overvektige som har noen titalls kilo å gå ned.
Du tror det kanskje ikke før du prøver det selv! Uansett hvilken filosofi/metode du velger er det viktig at du skaffer deg grundig informasjon ved å lese boken grundig (flere ganger). Det er mye gammelt tankegodt du må kvitte deg med.
Lykke til!
Nille sa for siden:
Enig med Silje i alt hun skrev, bare ikke en ting:
Der funker flott på Atkins om du har få kilo å ta av også. Induksjonsperioden op 14 dager og 20 karber er en "renseperiode" hvor du tømmer glykogenlagre og uhumskheter, venner kroppen til fettforbrenning - og du får en kickstart på slankingen. Etter den første 14 dagene øker du på med karber, 5 gram pr uke eller 10 om du ikke har så mye å ta av. Da reintroduserer du matvarer og finner og akkurat hvilke som får deg til å legge på deg. Du lærer masse om kroppen din og vil etterhvert ende opp med et Lindberg lignende kosthold.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.