< Tilbake til oversikten

Rapsolje istedenfor mct?

Kanutten sa for siden:

Hei!!

Jeg er blitt fri for mct olje og har ikke råd til å kjøpe ei ny flaske nå. Dessuten går det ca ei uke før den kommer på apoteket :p

Så jeg lurer på om jeg kan ta like stor mengde med rapsolje hver morgen??

Vil det gjøre samme nytta eller er det bortkastet??

Tar jo et lite sånn målebeger hver morgen blant annet for å få i meg nok fett, rapsolja smaker sikkert ikke godt, men med vondt skal vondt fordrives :D

Tar dessuten Cla, trantabeletter pluss alle pillerne til Torkil :)

Og så lurer jeg på c vitamin, er 3 gram ca for mye??:confused:

Jeg har sånn i pulverform som jeg rister ut i vannflaska mi, så det blir 3 gram spredt utover hele dagen.

Takker for svar :D

themonk sa for siden:

Rapsolje og MCT er to heeelt forskjellige ting. Hvis du skal ha en erstatning for MCT er meierismør eller cocosa mer nærliggende.

Nille sa for siden:

Å ta raspolje isteden er som Monk sier, ikke noen erstatning for MCT. Etter min mening er det kun Cocosa som kan erstatte MCT, da MCT er den aktive ingrediensen i MCT olje.

Å ta CLA er totalt bortkasta på lavkarbo, men det er dine penger ;)

Kanutten sa for siden:

Er snart fri for CLA og skal IKKE kjøpe mer av det da :p

Jeg VET at MCT er heeelt unik, skal kjøpe ny så fort lommeboka tillater det, meeen jeg regnet MCT med inn i fettmengden min pr dag? Er det feil?:confused:

Derfor jeg lurte på om jeg kunne ta noen slurker med raps istedet, for fettet sin skyld, ikke for noe annet :D

Solan sa for siden:

Rapsolje er ikke en erstatning for mellomlange fettsyrer. Rapsolje er faktisk mildt toksisk til og med i kaldpresset form (www.westonaprice.org/knowyourfats/conola.html), og består i stor grad av langkjedete fettsyrer, så du får motsatt virkning av MCT.

Hyper sa for siden:

Lurer på om jeg skal kjøpe meg en flaske mct olje i morra, i byen..
Har de denne på vanlige apotek?..Hvordan ser evt. flasken ut?

Borealis sa for siden:

Lurer på om ikke det er bestillingsvare hos de fleste apotekene...koster gjerne i overkant av 200 kr for 500 ml...Blank plastflaske, blank olje..

Kanutten sa for siden:

Hei :D

Måtte bestille olja mi på apoteket, den koster ca 180 kr på apotek 1, og det tar noen dager fra du bestiller den til du får den :cool:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.