5 egg 4 karbo
2 dl seterrømme 3,2
2 dl vann
0,5 dl rapsolje
1 ss bakepulver
100 g linfrø 10,7
100 g solsikkekjerner 0
140 g kruskakli 9,27
40 g soyaprotein. 4
= 31,17 karbo på hele brødet.
Steikast på 175 grader på midterste rille i 50 min.
Har rigga meg til for å lage dette brødet, meeeen ser at antall karber på klien her stemmer IKKE overens med det som står på kruskaklipakka mi????:confused:
På den gule pakka mi står det at det er 20 gram karber pr 100 gram, så det vil jo si at antall klikarber blir ca 29 og ikke 9.27 som gitt i oppskrifta???
Trenger hjeeelp i full fart da jeg står midt i bakinga :D
Brødet blir da på ca 50 karber og ikke ca 30 som jeg hadde gått utifra?
Men jeg brukte bare 0.5 dl vann.
Både konsistens og smak ligner på Ingers Rugbrød, snadder..
Smør og ei tykk skive Jarlsberg på toppen :sikle:
Antall karber med det som stod på klipakka ble som ca 46, og siden brødet veier 920 gram blir det jo bare 5 gram karber pr 100 gram og DET er ikke ille det :D
Min kruskakli har 8 karber pr 100 gam. Står det på pakka. Og 50 gram fiber som allerede er trukket fra (og de skal jo ikke regnes). Det er EU-standard og gjennomført regnemåte i EU/EØS land.
Kan du se hvor kruskaklien du har er kjøpt er produsert/pakket hen ? Utenfor EU har de ikke trukket fra fiber på forhånd ser du, -og da må du trekke fra fiberet sjøl. Det er ikke mulig at kruskakli har så mange netto karber som står på pakka di !
Jeg løp på kjøkkenet og hentet kruskaklipakken min jeg, og der står det:
Det er Regal som har laget den (en gul pappeske ) forbrukerkontakt er cerealia foods i Oslo
ooog så står det at det er 20 karb derav 2 er sukker
i tillegg er det 50 g kostfiber 15 g proteiner og 3.6 gr fett.
og litt annet også da...
de hadde bare denne kruskaklien, finnes det andre produsenter?? og hvor kan jeg få kjøpt dem da?
Energi 718 Kj 170 kcal
Protein 15 g
Karbohydrater 20 g
herav sukkerarter 2 g
Fett 3,6 g
herav mettet 0,7g
enumettet 0,7 g
flerumettet 2,2 g
Kostfiber 50 g
+++ div vitaminer og muneraler
Og det er Kruskakli med 50 % kostfiber står det på pakka.
Dette var innholdsfortegnelsen untatt vitaminene og mineralene spesifisert da.
Fått svar fra kruskakliprodusenten, det ER 20 gram karb i kruskakli, dessverre :mad:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.