Vet ikke om dette er riktig plassering av tråden, men..
Sitter her i fredagsnatten, og surfer..leser gamle Ketolyse-tråder.
Og plutselig tenker jeg; Hvorfor i hu...este er ikke vår kjære Torkild på skjermen, sammen med Fedon og Skaldeman...?:rolleyes:
Enda mere tyngde på "vår side", og slik Torkild framstår her på forum, tror jeg han vil gjøre en god figur!!
dette har jag også tenkt på !!!!! helt ok,viss det er så att han ikke liker rampelyset ..men "lav-karbo" sidan skulle ju stå så sterkere med Torkil!!
[size=4][/size]
......Torkil (roper jag)
Hei
Jeg er ikke blitt invitert! :o Når det er sagt, har jeg lite sans for slike debattprogrammene der Fedon, Skaldemann, GR, staten etc skal diskutere fedme, slanking og et sunt kosthold.
Det ender alltid opp med at alle rir sin egen hest. Debatten blir en røre av diskusjon om hva som er et sunt kosthold for normalvektige, hva som må til for å slanke seg når man er 50 kilo overvektig, om brød eller potet er verst etc.
Når det er sagt, var det programmet du refererer til noe av det bedre jeg har sett. :)
Slike programmer vil bli svært mye bedre hvis det blev tematisert slik man i et program diskuterte slanking ved fedme, i et annet Sylvia Brustads plan for hvordan hele befolkningen skal spise!!!! og i et tredje program hvordan maten vi spiser kan sikre oss best mulig helse og forebygging mot sykdom. Det vil kreve mye av programleder, både med hensyn til kostus og egen kunnskap.
Så langt ender programmene opp med at store deler av befolkningen gir opp, ekspertene er uenige, det finnes ikke noen vei ut av overvektsproblematikken, så programmene blir en hyggelig sovepute for befolkningen, spesiellt den del som er overvektige.
Helt enig, Torkil!:)
Og dette synspunktet du tilkjennegir her, viser jo bare enda tydeligere at du burde vært på skjermen!;)
Hadde muligens blitt en mer ryddig debatt, da. Tror jeg.:smile:
helt ening Torkil!
[color=red][/color]
det var det som var så bra med dette programmet, att Fedon gang på gang poängterte att alle er forsjellige og att man ikke kan anbefalle samme kosthold til alle (som næringsrådet driver med)..
[color=red][/color]
kan du ikke gå ut å si noe lurt i avisen (typ fett er super bra ) så blir du garantert invitert! Bare se på han som sa att brød ikke var bra,og att man ikke trenger spise frokost..han har vart med mye i tv siste tiden..:p
Jeg skulle også gjerne ha sett Torkil på skjermen :)
Selv om store deler av befolkningen gir opp, så tror jeg flere vil prøve et kosthold med mindre karbohydrater på egen kropp før de gjør seg opp en mening. Tror synspunktene til Fedon får større tyngde når folk ser at flere leger er enig med han.
Hadde det ikke vært for de utallige debattene med Lindberg hadde nok min vekt fortsatt vært 3-sifret.
har stor respekt for det lindberg har utført,jeg aviste han selv som en "bløffmaker for noen år siden når disse debattene begynte men jo mer han står på og kommer frem i media jo flere får han med seg og nå er han en respektert mann i vårt samfunn...:)
jeg tror folk flest bare blir forvirret av disse debattene jeg... Kunne tenkt meg et program hvor ulike kostholdsfilosofier ble presentert hver for seg, uten noe uenigheter, men rett og slett opplysninger om hvordan de ulike fungerer, og hvorfor de fungerer... Tror folk flest kunne fått mere kunnskaper da, enn om man kun sitter og ser på en debatt og ikke greier å få med seg annet enn at fedon er i mot brød og poteter. Det var i allefall det eneste jeg viste om Fedon før jeg fant denne siden...
ja hadde vært kjempe om det hadde skjedd..men..tror mange er på gli nå og får opp øynene for noe nytt og annet enn det som altid har blitt anbefalt,tilogmed pappa har begynt å spør meg om dette kostholdet og når jeg begynte så var det bare fysj og fy liksom :rolleyes: men så har han fått med seg alle disse debattene og da skjer det saker og ting,begynner å åpne opp for nye muligheter:eek: vi er jo utrolige vane dyr og når noen sier at sånn er ting nok ganger...ja da blir det sant.Jeg passer iallefall på å spre budskapet hehe...:p
Jepps, jeg skulle likt å se en dokumentar av et eller annet slag på TV.
Hvis noen føler seg kallet til å lage en, så sponser jeg gladelig noen kroner ;)
Helt enig!
En dokumentar hadde nok vært tingen. Uten brødgjøker(:p) som avbryter hele tida...:)
Hvis noen kjenner en filmskaper, så er det jo bare å begynne med lobbyvirksomhet. En overvektig filmskaper som man først får til å slanke seg noen kilo, ville sikkert vært truendes til å lage en bra halleluja-film ! :D
Ta kontakt med produksjonsselskaper med tanke på å lage en dokumentar som
kansje kan selges til for eksempel TV2. "Det er sukker som dreper". En grundig
gjennomgang hvor en del av temaene du tar opp i boken blir belyst. Hvor det
vitenskapelig går frem at verden er bedratt. Det er sukker som dreper, ikke
fett.
Hvor står vi i dag? Matprodusenter med light-produkter her og der. Lite fett
erstattet med karbohydrater. Uff, nei vekk med fettet. Fett gjør det feit. Det
er et stort bedrag. Det er fett i kombinasjon med sukker som dreper deg. Ikke
fettet!
Et tips kan kanskje være å kjøre en måned på f.eks BurgerKing GoLarge (Supersize me :D)....
...for deretter å kjøre 6mnd på ketolysekuren - tett veiledet av Torkil :)
Vil anbefale dokumentaren "Big Sugar"!
Her får man se hva det virkelig dreier seg om, vi snakker størrelser alá sør amerikanse narkokarteller, helt vanvittig, satte i hvert fall mitt sinn i kok!
Hadde vært en kul ting om den kom på teve, eller om man kan lage en dokumentar her i Norge etter våre forhold, ta med diabetikere, hormonsyke, feite folk, og vise skritt for skritt hva som skjer når man kutter det ut av kosten:)
Torkil og Fedon kunne vært med som oppfølgingsleger. Verden vil ha dokusåpe, vet dere;) Heng dere med på trenden før den kjølner!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.