< Tilbake til oversikten

Funker induksjon på alle?

fush sa for siden:

Hei.
Jeg hadde /har et problem med MYE vann i kroppen. Hadde gått på atkins kun i 1,5 uke, da jeg plutselig fyltes opp og de 1,5 kg jeg hadde gått ned kom på igjen + mer. Jeg la på meg for hver gang jeg stod på vekta i løpet av en dag ( 3-4 ganger ). Trudde jeg skulle ha mensen, men nei.. ble i litt dårlig humør kan du si, så da jeg var til svigermor spiste jeg et stykke ( et lite) daim iskake, og da jeg kom hjem fylte jeg meg opp med atkins sjokoladen. ( at jeg ikke kastet innpå med mer karborike matvarer er helt utrolig). Så den dagen spiste jeg mer karbohydrater enn før og dagen etter var vekta på tur nedover igjen. Er det et heldig sammentreff, eller kan det være sånn at jeg rett og slett må ha litt mer karbohydrater for å fungere og at induksjonen ikke passer meg? Er det noen induksjonen ikke har passet på her, men likevel passer Atkins kostholdet eller ala fedon?

Mvh Fush

stinasol sa for siden:

Heisann,det kan godt hende du trenger mer karbo for å gå ned,jeg trodde egentlig at induksjonen først og fremst var for å kvitte kroppen med avfall stoffer og gjøre den klar for "det som kommer :confused: vi er forskjellige så du må bare prøve deg frem..øk litt på karbene(gjennom sunne ting,grønnsaker osv)og følg med på vekten..når det gjelder søt stoffene så er det flere som tar av selv om dem spiser det,deriblandt meg, MEN jeg har stoppet opp med sånt for en tid nå for en blir helt avhengig av det og må bare ha mer/oftere..akkurat som sukker:(

Nille sa for siden:

Hvor mye karber kroppen trenger er variabelt fra person til person. Noen trenger veldig lite - andre noe mer. Det er derfor Torkil anbefaler fra 15 karber pr døgn, fordi noen må så lavt ned for å komme i ketose. MEN de fleste kommer i ketose på fra 20 og oppover. Mange er i ketose helt oppi 40 tallet. Man må finne sin egen "grense". På Atkins lærer man bl.a hvordan man kan finne denne grensen. Man begynner lavt - og så øker man på etterhvert.

Prøv deg frem for å finne DIN grense, men øk med riktige karber. Karber som i sukker, mel, pasta, ris og poteter gir kunn kortvarig virkning. Kroppen blir forvirra og brenner ikke fett. Det er ikke sunt. Øk med grønnsaker, nøtter og bær, en og en matgruppe om gangen, da finner du også ut hva varer du reagerer på - de som får vekttapet til å stanse opp :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.