Har kjøpt ketostix (som også måler glocose i urinen, hvis det er...)
Tok nettopp en test, -stråletest.
Og så på boksen etter hvordan resultatene skal leses av.
Negativt på glucose (selvsagt!)...men det rare er, at ketose-testen skulle bli beige/hudfarvet ved negativ, og så gradvis økende fra rosa til lilla, om positiv.
Men den fortsatte å være hvit...?
Takk for svar, Fridolina!
Men, hvorfor viser testboksens farveskala, at negativt = hudfarvet?
På tidligere ketostix`er (merker) har negativt utslag, gitt en slags beige/hudfarvet farge på stixen...hm...
Men, da er jeg vel ikke i ketose, da...
Hadde noe gamle stix (utgått på dato) og di viste at jeg var i ketose tidligere idag (rosa)....
Vel, vel...snufs..
Stixene du har kjøpt er for gamle og kjemikaliene har tørket inn
Om du tar stråletest kan du rett og slett ha tisset vekk kjemikaliene, evt. skylt dem sammen på en eller annen måte.
De er ikke laget for å måle om du er i ketose, men sannsynligvis for diabetikere som må måle om de er i fare for ketoacidose. Da er grensen mye mye høyere for positiv test, mener jeg å ha lest et sted-
Du kan være en av dem som kan være i ketose uten store nok mengder ketoner utskilt i urinen til at det viser på stix
Du er ganske enkelt ikke i ketoseMed unntak av Ketolysekuren sine stix, som er laget spesielt til vårt bruk, så anbefaler jeg absolutt ikke å bruke stix som "bevis" for ketose. Det er så mange feilkilder og dessverre er det mange som henger seg opp i stixen og legger om et allerede vellykket kosthold på grunn av manglende utslag.
Hei, Nille!:smile:
Det står på disse stixene, at de kan påvise ketoner, f.ex i forbindelse med enkelte slankekurer(!). Og datoen er god.
Men, jeg leste på den linken du henviser til, og
a)jeg har drukket MYE idag.
b)trente styrke (beintrening) i 14-tiden, + 20 minutter på tredemølla...
HMmmm hvor får man disse stixene til ketolysekuren da? :confused:
Hos meg er det farge på ketostixene kun når jeg er under 20 gram karbo om dagen, men som det sies.... ikke bry seg om det ;)
Nei, det ser ikke ut til at det er noen sammenheng der.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.