< Tilbake til oversikten

Ketose-stix...et spmål...

Borealis sa for siden:

Har kjøpt ketostix (som også måler glocose i urinen, hvis det er...)
Tok nettopp en test, -stråletest.
Og så på boksen etter hvordan resultatene skal leses av.
Negativt på glucose (selvsagt!)...men det rare er, at ketose-testen skulle bli beige/hudfarvet ved negativ, og så gradvis økende fra rosa til lilla, om positiv.
Men den fortsatte å være hvit...?

What t f betyr det?:confused:

Fridolina sa for siden:

jag kjøpte mine på apoteket (en brun boks)..
[color=red][/color]
Mine blir oførendret,viss jag ikke er i ketose..dvs vit..

Borealis sa for siden:

Takk for svar, Fridolina!
Men, hvorfor viser testboksens farveskala, at negativt = hudfarvet?
På tidligere ketostix`er (merker) har negativt utslag, gitt en slags beige/hudfarvet farge på stixen...hm...
Men, da er jeg vel ikke i ketose, da...
Hadde noe gamle stix (utgått på dato) og di viste at jeg var i ketose tidligere idag (rosa)....
Vel, vel...snufs..

Nille sa for siden:

Tja, det kan bety flere ting.

• Stixene du har kjøpt er for gamle og kjemikaliene har tørket inn

• Om du tar stråletest kan du rett og slett ha tisset vekk kjemikaliene, evt. skylt dem sammen på en eller annen måte.

• De er ikke laget for å måle om du er i ketose, men sannsynligvis for diabetikere som må måle om de er i fare for ketoacidose. Da er grensen mye mye høyere for positiv test, mener jeg å ha lest et sted-

• Du kan være en av dem som kan være i ketose uten store nok mengder ketoner utskilt i urinen til at det viser på stix

• Du er ganske enkelt ikke i ketoseMed unntak av Ketolysekuren sine stix, som er laget spesielt til vårt bruk, så anbefaler jeg absolutt ikke å bruke stix som "bevis" for ketose. Det er så mange feilkilder og dessverre er det mange som henger seg opp i stixen og legger om et allerede vellykket kosthold på grunn av manglende utslag.

Stix er kun en indikator - ikke annet ! :)

Du har sikkert lest Alt du har ønsket å vite om ketose - men poster linken for evt. andre som ikke har lest det !

Borealis sa for siden:

Hei, Nille!:smile:
Det står på disse stixene, at de kan påvise ketoner, f.ex i forbindelse med enkelte slankekurer(!). Og datoen er god.
Men, jeg leste på den linken du henviser til, og
a)jeg har drukket MYE idag.
b)trente styrke (beintrening) i 14-tiden, + 20 minutter på tredemølla...

Det kan jo gi en negativ stix, forstår jeg....

Distrea sa for siden:

HMmmm hvor får man disse stixene til ketolysekuren da? :confused:
Hos meg er det farge på ketostixene kun når jeg er under 20 gram karbo om dagen, men som det sies.... ikke bry seg om det ;)

:) :) :D

Nille sa for siden:

www.ketolyse.no

Og mange har utslag på stix til oppunder 40. Veldig individuelt ! Les linken jeg postet, så ser du...

Borealis sa for siden:

Et annet sp.mål; Er det sammenheng mellom graden av overvekt/midjemålet, og hvor lett/vrient det er å komme i ketose?

Nille sa for siden:

Nei, det ser ikke ut til at det er noen sammenheng der.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.